ja moge sie wypowiedziec jako laik i facet co nie potrafi nawet na garkach grac ... ale... Atari ma swoje unikalne brzmienie, i ja mam do tego sentyment, podobnie do C64, mialem oba te komputery jako dziaciek, oczywiscie Amiga wymiatala w tamtym czasie i dlatego kolejnym komputerem co mialem to wlasnie byla Amiga, nie ma co dyskutowac co ma lepszy czy gorszy uklad dzwiekowy wszystkie te retro sprzety mialy swoj unikalnhy fajny dzwiek i do dzis sie pamieta melodnie na nich uslyszanych
Mam tak samo, soundtracki z atari (Miecze Vadgira, Trix, Gold Hunter, Digi Duck, Bang! Bank!, Monstrum, Klątwa, Upiór, Uczeń Czarnoksiężnika, Fred, Misja, Adax i dzieśiątki innych tytułów) są elementami które w znacznym stopniu zdefiniowały mnie jako późniejszego gracza.
XLent ktory odpowiada za muzyke na Amigowej wersji Tony'ego ladnie uchwycil klimat oryginalnej muzyki z Atari, tu wczesne demko, nie ma jeszcze wszystkich duszkow ale juz mozna poczuc klimat i posluchac czy muzyka komponuje sie z grafika i klimatem poszukiwacza przygod Tonego Halika :D ...
Czy taka grafika zostałaby w wersji dla Amigi? Pewnie wielu będzie krzyczeć, że najsłabsza Amiga to 32 (64 w EHB) kolory bez żadnych kombinacji plus kolejne 32 na panel. Do tego odrębne kolory na sprajty i że to skandal z tymi jednobiowymi obrazkami. A ja akurat BARDZO lubię taki monochormatyczny atarowski hi-res. Dla mnie byłoby świetnie gdyby tak właśnie zostało. Ja bym to potraktował jako styl grafiki. Nie przypominam sobie żadnej gry na Amigę, która miałaby grafikę w takim stylu. Bardzo czytelna, ładna. Mi bardzo pasuje. Atari 8bit wylewa się z każdego pixela. A dla mnie to jest zaleta.
na razie potrafie rysowac pixelart tylko mono... kazdy sie uczy :) jak gra bedzie sie podobac i beda widoki na Tony 2 to bedzie kolor, a moze kiedys zrobie tak ladna kolorowa graficzke jak do montezumy revange (modern) .. ale tam nie bylo limitu kolorow wiec to nie byl pixelart :D czas pokaze
Ja bardzo lubię taką monochromatyczną rodem z małego Atari: Amaurote, Artefakt Przodków, Kult, Kupiec, Kolony 2106... Na ZX Spectrum jest trochę takich monochromatycznych, bardzo fajnie narysowanych gier. Tylko na Spectrum niestety często na siłę próbują podkolorować grafikę, a to często bardzo źle wychodzi przez te ich ograniczenia 2 kolorów na znak. Nienawidzę tego ich "color clash".
Trzymam kciuki żeby Tony pozostał w takiej grafice jak jest teraz. Mi się bardzo podoba i dla mnie to jest zaleta.
Ostatnia aktualizacja: 17.04.2023 11:40:43 przez MDW
Muzyka OK
Grafika jak na ZX Spectrum to swietna ! bym rzekl ale na Amidze nie ma szans zeby to wydawac.
Czarno-biala to moze na wczesnego Macintosha by sie przyjela.
Proponuje dac to komus to pokolorowania i nawet nie w 16 a w 32 kolorach, wtedy moze bedzie wygladac naprawde ladnie a tak to tylko "para w gwizdek" pojdzie a lokomotywa do Tonego 2 nie dojedzie
Calkiem ladna grafika jak na taka ilosc kolorow. Mozna by pewnie wydac wersje z wyborem grafiki. Jakies graficzne AI albo Selur mogliby ja pokolorowac.
Tak już na chwilę odbijając od tematu wątku to z perspektywy czasu zastanawiam się dlaczego większość gier na Amigę 500/600 nie była w 96 kolorach. Przecież 64 kolory trybu EHB i 32 kolory na jakiś panel to jest tak zupełnie bez łaski i nie wykraczając poza standardowe możliwości tego komputera. A jeszcze sprajty mają swoje kolory więc wyszłoby ponad 100 kolorów bez tricków i nawet w AMOSie. Bardzo możliwe, że czasem chodziło o to, że ta grafika lekko więcej by zajmowała miejsca na dyskietce, a i cennej pamięci Chip ubyłoby chyba trochę więcej. Poza tym czasem robiło się grafikę na kilka platform i takie EHB jest dosyć trudno przetłumaczalne dla innych platform i wymaga pewnego rygoru rysowania. No ale te produkcje typowo amigowe to bez łaski.
Oczywiście tak sobie tylko cwaniakuję z perspketywy czasu i wygodnej kanapy.
Ostatnia aktualizacja: 17.04.2023 13:08:43 przez MDW
Delikatnie Cię poniosło (to pewnie wina wygodnej kanapy :)). Sprajty amigowe (mówimy o OCS/ECS) dzielą kolory przy 5 i 6 bitplanach, czyli przy 32 kolorach i przy EHB. Cały problem z 5 i 6 bitplanami to problem wolnych slotów dla cpu i blitera. Zwyczajnie ekran wyżera prawie cały dostępny czas.
I kwestia pamięci też ma znaczenie w przypadku maszyn z 0.5 MB CHIP. 60kb na ekran w porównaniu z 40kb (4 bitplany) to dodatkowe 20k na gfx/msx. Nie wspominając już o podwójnym buforowaniu.
Ale z mojej perspektywy sprawa nie jest taka przegrana jak napisałem. Za pomocą większej ilości CHIP można sporo osiągnąć.
A tak żeby nie było oftopowo, to mi się bardzo podoba taki czarno biały klimat w tej grze. Bo dla mnie i tak najważniejsza jest grywalność i klimat, który może być budowany poprzez detale graficzne lub odpowiednią muzykę.
I ja mam nadzieję, że pozostanie taka grafika jak w pierwowzorze, czyli czarno-biała
Kolorowych gier jest multum na Amigę, niech "krzyczący" w nie sobie grają
30 lat temu Atarowcy płakali że Spectrumowcy mają więcej kolorowych gier.
Niedawno Amigowcy zbierali podpisy żeby zmienić treść książki w której napisano że Amiga ma grafę jak Spectrum.
A teraz jedni z drugimi chcą żeby gra na Amę miała tylko dwa kolory. Tylko po co? Taka wersja już jest na Atarce jak sie podoba to grajcie. Po co fatygować ludzi skoro pod emulatorem w równie czarnobiałą możecie grać i na Amie pod emulcem Atarki.
Ale żeby nie było że sie wtrącam, nie moja to sprawa i mnie to rybka. :)
brak koloru i rozdzilczosc jest spowodowana tym ze myslac o Atari powalczylem troszke z G2F ale ten program jest dla koderow nie dla grafikow i za nic nie dalem rade tam rysowac, postanowilem wiec zrobic grafike w Aratowskim hiresie wiec jeden kolor i tlo :D to pozwolilo mi bezproblemowo zainteresowac projektem kodera ze sceny ZX Spectrum, oczywiscie po delikatnych poprawkach bo szerokosc mniejsza ekranu ale to kosmetyka
jak juz narysowalem kilka grafik uznalem ze to zajefajny "styl" jak stare komiksy rysowane jedna czarna kreska i mysle ze sie spodoba.
Serio? Sprajty przy 32/64 kolorach na OCS biorą kolory z palety? 😮 A to tego nie wiedziałem. Dzięki za sprostowanie.
Z tym ChipRAMem to zawsze problem… 2MB dla OCS/ECS byłoby fajnie. A dla AGA to znów ze 4MB byłoby fajnie. Chociaż z drugiej strony to takie balansowanie między ograniczeniami ma swój urok. To jest właśnie fajne w tej zabawie.
fajne do momentu kiedy ktos w koncu zdaje sobie sprawe z tego, ze 2MB CHIP ram, to jest absolutne minimum do stworzenia wiekszej gry i nie da sie tego przeskoczyc majac nawet 20 MB Fastu.... lipa
CHIP Ram w amidze jest drozszy niz zloto, niestety.
[*] Po co fatygować ludzi skoro pod emulatorem w równie czarnobiałą możecie grać i na Amie pod emulcem Atarki.
Ludzie co maja w sercu Amige nie sa fatygowani, sami chca cos zrobic, nikogo do niczego bardzo namawiac nie musialem i to jest to co lubilem w Amidze.. spolecznosc zapalencow, koder i muzyk pojawili sie blyskawicznie... pelen szacun, naprawde
ale tu gra będzie wymagać 0,5 MB Chip + 0,5 MB Slow, no chyba że coś się przekroczy, to 1MB Fast/Slow ale raczej wątpię. Póki co obiektów jest masa i działa płynnie. Więcej bitplanów to większe spowolnienia.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies
(ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach.
Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy
niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki
internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.