Na dysku czwartym znajdują się pliki SCEN* od 001 do 022.INI, gdzie * to: A - Atrydzi, O - Ordosi, H - Harkonnenowie. Dla pierwszego etapu jest to SCEN*001.INI. Od drugiej do siódmej włącznie od 002 do 019, po trzy na każdą. Dla ósmej 020 i 021, a dla ostatniej 022. Znajdujemy ciąg znaków C...BHM. Zaraz po C wpisujemy 75h i 30h. Możemy również wpisać DAh i 60h. Mamy wtedy 9600 kredytów, ale pieniędzy zamiast ubywać, przyrasta. Niestety tylko do 32000.
Gdy już gramy i zapiszemy stan gry, a zabrakło nam pieniążków i niezbyt nam idzie, możemy troszkę pogrzebać. I tak:
Kredyty zajmują dwa bajty. W pierwszych dwóch misjach:
- dla Atrydów w bajty 314 i 400 wpisujemy 3075h
- dla Ordosów w bajty 312 i 480 wpisujemy 3075h
- dla Harkonnenów w bajty 316 i 402 wpisujemy 3075h.
W następnych misjach będzie już ważne przeciw komu walczymy:
RÓD | PRZECIW | BAJTY |
Atreides | Ordos | 314 i 400 |
Atreides | Harkonnen | 314 i 482 |
Atreides | Ordos & Harkonnen | 314 i 482 |
Atreides | Emperor | 314 i 482 |
Ordos | Atreides | 312 i 480 |
Ordos | Harkonnen | 312 i 480 |
Ordos | Atreides & Harkonnen | 314 i 530 |
Ordos | Emperor | 312 i 530 |
Gdy chcemy podkręcić troszkę nasze jednostki lub zamienić jednostki wroga na nasze musimy:
Gdy chcemy podkręcić troszkę nasze budynki lub zamienić budynki wroga na nasze musimy:
00 23 00 34 00 32 00 00 FF FF 05 02 10 FF 00 00 00 00 01 03 ^^ ^^ rodzaj jednostki ród
Inny sposób na zwiększenie ilości gotówki jest następujący. Musimy wybudować 10 silosów i zapisać stan gry nadając jej trzyliterową nazwę. Teraz należy wpisać w bajt 454 wartość 27h, a w bajt 455 wartość 0Fh.
Gdy zdobędziesz fabrykę ciężkich pojazdów wroga (Heavy Vehicle Factory), a będzie w niej rozpoczęta produkcja jakiejś jednostki, to tą jednostką możesz zniszczyć budowle wroga bez najmniejszego szwanku. Nie strzelaj jednak do jednostek wroga, gdyż zostaniesz rozpoznany i otworzą ogień.
Jeżeli grając Ordosami uda ci się zamrozić Deviatorem jakąś jednostkę, to musisz nauczyć się nią dowodzić. Jest to dość trudne, gdyż jeden strzał w nią od razu ją "odmienia". Wydaj jednostce (przemienionej) komendę Attack i wybierz jakiś cel. Następnie raz jeszcze wybierz Attack, ale nie wskazuj celu. Kiedy jednostka powróci do poprzedniego koloru wskaż szybko kursorem co ma atakować. Od teraz jednostka przeciwnika będzie niszczyła własne budynki.
W pierwszym etapie musisz zarobić okrągłego tysiaka. Nie przejmuj się wrogiem i rób swoje. W etapie drugim masz uzbierać przyprawy za 2700. Postaw dwie rafinerie, a w razie ataków ostudź zapał wroga produkując i umiejętnie wykorzystując pojazdy Trike. Od etapu trzeciego rozpoczyna się bezpardonowa walka.
Autor poradnika nie jest znany. Kącik łamacza stworzony na bazie jakiegoś artykułu, lecz nie pamiętam źródła. Pomyślnie jednak przetestowany - przyp. mailman.
Dune 2 - Battle For Arrakis - Westwood Studios/Virgin 1992-93 | ||||
95 | 5 | |||
85 | ||||
100 | ||||
Po prostu klasyka. Prekursor w dziedzinie RTS. |