[#1] Dewelopment gry Sołtys
Przeniesione
[#2] Re: Znaleziska :)
a nie macie moze oryginalnych grafik do Soltysa ?
[#3] Re: Znaleziska :)

@selur, post #2

Oryginalnych grafik to sam LK Avalon nie ma.
[#4] Re: Znaleziska :)

@tukinem, post #3

Tobie pewnie bardziej muza by sie przydala o ile Snoopy(X-Ceed ) taka zrobil.
[#5] Re: Znaleziska :)

@tukinem, post #3

Przecież można wyjąć grafikę z plików graficznych wersji PC.

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2024 13:37:22 przez Sventevith
[#6] Re: Znaleziska :)

@Sventevith, post #5

Przecież można wyjąć grafikę z plików graficznych wersji PC.


Wyjmij i opublikuj tutaj.
[#7] Re: Znaleziska :)

@Sventevith, post #5

to w jakim formacie graficznym sa zapisane pliki z lokacjami ?
[#8] Re: Znaleziska :)

@selur, post #7

Disassembler w dłoń i rozpracujesz :).
[#9] Re: Znaleziska :)

@selur, post #7

Masz tutaj:

link

A potem to chyba Tukinem "Sfinx" skonwertuje :)
[#10] Re: Znaleziska :)

@Don_Adan, post #9

mam juz oryginalne dosowe pliki Soltysa wiec nie musze byc Scummerem

a nie sorry pomylka zle zgralem pliki... nie ma kompresji

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2024 14:55:08 przez selur
[#11] Re: Znaleziska :)

@Sventevith, post #5

byc moze miales racje i zostaniesz obsypany zlotem OK
[#12] Re: Znaleziska :)

@selur, post #10

Nie wiem co nazywasz "oryginalnymi plikami".
Pliki z gry w wersji PC czy pliki graficzne sluzace do stworzenia gry?
No i chyba nie rozumiesz co to jest extractor, ale to nie moja sprawa.
Pewnie nawet nie przeczytales tego co tam jest napisane.
[#13] Re: Znaleziska :)

@Don_Adan, post #12

ciezka pomylka, rozkodowalismy pliki Soltysa... Tukinema przez pomylke :D

a ogolnie gra jest porabana, bo skompresowali to jakimis cudami, zeby nikt nie mogl obejrzec grafiki z tego dziadostwa ale mocno wszystko jest rozjechane. Olac... szkoda czasu na takie bzdety.
[#14] Re: Znaleziska :)

@Don_Adan, post #4

Tobie pewnie bardziej muza by sie przydala o ile Snoopy(X-Ceed ) taka zrobil.


Muzykę do Sołtysa na Amigę zrobił Bartesek, ale niestety jej już nie ma ze względów na mechaniczny zgon dysku został mu się jeden moduł wiernie odwzorowany z pliku MIDI i umieściłem go w pierwszej lokacji w grze, co zresztą słychać na filmikach. Cały soundtrack by się przydał oczywiście :)

Nie będę ukrywać, że z chęcią bym się dowiedział, w jaki sposób odczytywać te grafiki z plików VBM z wersji MS-DOS, bo to jakimś szyfrem poszatkowane bajty. Nie będę drugi raz ripować grafik, bo nie jestem sado maso, ale by się chociaż przekolorowało to wszystko do oryginalnych palet, a dobry Selur by poprawił to, co się schrzaniło podczas sortowania kolorów.

Ten link, co podałeś, już dawno użyłem do dekompresji pliku VOL.DAT. Są tam przeróżne pliki, ale są też oryginalne pliki WAV, które przekonwertowałem do 8SVX, dzięki czemu mamy dźwięki w Amidze z oryginału.

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2024 17:41:53 przez tukinem
[#15] Re: Znaleziska :)

@tukinem, post #14

najlepiej, to w ogole stworzyc nowa lepsza przygodowke... no ale tu juz musi byc zawodowy artysta grafik, ktory maluje pejzarze a nie pikselowiec z doskoku.
[#16] Re: Znaleziska :)

@tukinem, post #14

Docent moze miec muzyke do wersji Amigowej.
Z tego co widze, to nie bylo wersji angielskiej tej gry.
Tylko tlumaczenie na angielski dla Scumm.
Skoro robisz wersje multi language, to daj do poprawienia/sprawdzenia teksty angielskie i hiszpanskie na EAB.
Wypadaloby, zeby wersja na Amige byla lepsza od wersji Scumm.
Na pewno slowo Chief nie jest odpowiednie, chyba ze to kwestia miejsca na dana nazwe w wersji PC.
Mayor jest lepsze, a Leader of a village najlepsze.
I jezeli chcesz tez inne wersje jezykowe dodac, to bym sie na EAB spytal.
Tam jest duzo ludzi z roznych krajow, na pewno na niemiecki mozesz liczyc.
Francuski tez np. Denis calego Ambermoona przetlumaczyl.
Czy tez wloski.
Ale zrobisz jak uwazasz, choc tlumaczenia mogliby juz robic, skoro gra za ponad pol roku ma byc wydana.
[#17] Re: Znaleziska :)

@Don_Adan, post #16

Malko z EAB dostał wszystkie teksty, bo chce zrobić jeszcze tłumaczenie na francuski, ale jestem sceptycznie nastawiony przez bardzo wiele dziwacznych znaków w tym języku.

Angielska wersja nie wiem skąd się wzięła, ale normalnie takie są teksty w wersji sprzedawanej przez Retronics i Avalon nie ma nic przeciwko.

Wersja na Ami już jest lepsza, bo można sobie w trakcie gry zmienić język. No i nie wywali się pod doboxem, czy natywnie pod MS DOSem. Wersja na Ami natywnie działa prawidłowo.

Ostatnia aktualizacja: 26.10.2024 18:18:54 przez tukinem
[#18] Re: Znaleziska :)

@tukinem, post #17

Raczej wersja jezykowa powinna byc wybierana na poczatku, niz w czasie grania, bo moze byc problem z save'ami.
Choc to fajny bajer jest.
Jak zmieniasz wersje jezykowa gry, to od razu musisz tez fonty odpowiadajace danemu jezykowi wczytywac.
Bo tak to zabraknie miejsca na rozne narodowe znaki.
No i nie wiem jak z klawiatura wtedy jest kiedy podaje sie nazwe dla zapisu, czy nazwe gracza.
Ale na pewno to mozna rozwiazac.
[#19] Re: Znaleziska :)

@Don_Adan, post #18

Nazwy zapisu to imię bez znaków własnych. Nie rozumiem jaki problem jest przy zmianie języka podczas rozgrywki. Nadpisuja się dane łańcuchów w tablicy, ładuje się inny bank grafik z znakami i tyle. Zero problemów. Przynajmniej u mnie.
[#20] Re: Znaleziska :)

@tukinem, post #19

Wszystko zalezy jak jest Save rozwiazany, czesto w nim sa przechowywane nazwy wlasne przedmiotow w danym jezyku.
I np. zapis jest po polsku zrobiony.
Potem sie zmienia wersje gry na angielska.
Wczytuje sie polski zapis i sa krzaki na ekranie.
Ale jak piszesz, ze jest ok, to jest ok.
[#21] Re: Znaleziska :)

@selur, post #13

Sa pliki na scummVM, scummVM jest open source wiec chyba algorytm odczuty grafiki tam musi byc 😀
[#22] Re: Dewelopment gry Sołtys

@mailman, post #1

Dziękuję za przeniesienie.

Pewnie będzie sporo gawędy na temat działania gry i ile dłubania miałem przy tym oraz temat czym się różnią wersje Ami i PC

A może chcecie, aby przygotować wersję demo? Może się wysypie na jakimś konfigu?
1
[#23] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #22

mnie wkurza to notoryczne gęganie soltysa "Yy Yy ... Yy Yy ... Yy Yy" nosz ile mozna ?
[#24] Re: Dewelopment gry Sołtys

@selur, post #23

To "gęganie" można porównać do opinii, gdy wychodzi jakaś konwersja z 8-bit na Amigę

Oczywiście nie miałem zamiaru nikogo urazić tu Sołtys ma swój wiek i musi narzekać
1
[#25] Re: Dewelopment gry Sołtys

@selur, post #23

To może podmienić mu na tekst właściciela sadu z "Daleko od szosy": "Daj mi nogę, daj mi nogę, daj mi nogę, bo bez nogi, bo bez nogi, żyć nie mogę".



Ostatnia aktualizacja: 26.10.2024 22:10:05 przez KM_Ender
1
[#26] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #24

moglbys zrobic licznik, ze ma trzy razy stekac "YY" a pozniej pierdniecie i koniec narzekania szeroki uśmiech
[#27] Re: Dewelopment gry Sołtys

@KM_Ender, post #25

Jakby amigowy Soltys mowil glosem Pawlaka, to by bylo cos

..i np. do tej scenki, co tam siedza na lozku i sie caluja to byloby swietne



Ostatnia aktualizacja: 26.10.2024 22:38:35 przez selur
1
[#28] Re: Dewelopment gry Sołtys

@tukinem, post #22

Demo gry mozesz wrzucic na Aminet, tylko musi byc angielska wersja tez do wyboru.
[#29] Re: Dewelopment gry Sołtys

@selur, post #27

Hmm, ja miałem sąsiadów zza Buga, super ludzie i jak popili, to jechali takim akcentem jak Pawlak. Znajdź jakiegoś emeryta zza Buga (przesiedleńca), to może się zgodzi. Moich sąsiadów już nie ma na tym świecie.
1
[#30] Re: Dewelopment gry Sołtys

@KM_Ender, post #29

Od czego masz AI?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem