Ło rany.. 2 chętnych koderów :)
Toż to będzie miażdżący sukces, nie może być inaczej :D
Miło że jest odzew i duch w narodzie nie upadł.
Autor wątku założył że na A500 wyszły gry o wiele bardziej skomplikowane niż to co być może tu powstanie a zatem jest spora szansa otrzymać ciekawy produkt końcowy zważywszy na to jak prostą grą jest Potyczka. Poza tym jak coś pójdzie na A500 to na każdym innym też pójdzie prawda? A poza tym 2, mam tylko pińcete żeby w to zagrać kiedyś :)
@teh_KaiN: tak, Potyczka to polska wersja gry Jacksona, do kompletu jest dodatek dla czarodziejów Mag, również tłumaczony z angielskiego oryginału. Tłumaczenie jest nieco koślawe momentami i zawiera błędy. Potem wyszły fanowskie poprawki których efektem jest Twój drugi link np. My poszliśmy dalej i kombinujemy z czymś na kształt mapy z lokacjami, jakimś głównym questem oraz mniejszymi pobocznymi, rozwojem postaci, drużyną itd. Wszystko w klimatach mocno Conanowych i filmów z lat 80/90. Ale to w wersji stołowo-papierowej. Bazą jest oczywiście mechanika Potyczki.
@Azz: Obcego ogrywaliśmy za bajtla do zdarcia planszy :), do tego Magia i Miecz, Komandos, Odkrywcy Nowych Światów, Dreszcz i parę innych... Może trzeba porozmawiać z p. Oraczem :)
wracając do tematu głównego.. nie wiem czy to tu czy na prv czy jak więc piszę tu :)
Podstawa mechaniki potyczki to 3 cechy postaci. Siła (S), Zręczność (Z), Inteligencja (IQ).
Siła w fazie przygotowania do gry określa jaką bronią może władać wojownik (każda ma minimalną S wymaganą do użycia. W trakcie gry współczynnik S określa ilość początkową punktów życia. Kiedy spadnie do 1 postać pada nieprzytomna i jest wyłączona z dalszej rozgrywki, przy 0 umiera.
Zręczność określa szansę na udane trafienie w walce wręcz, z dystansu oraz czarem. (Z) jest modyfikowana o noszony pancerz oraz stan zdrowia. Taka wartość nosi nazwę Zmodyfikowanej Zręczności (ZZ) i to do niej przyrównuje się rzut kostkami
Inteligencja w zasadzie jest tylko po to by określić ile zaklęć zna czarodziej, z jakich mogą być poziomów oraz jest obroną na Iluzje bodajże
Podstawowym rzutem jest 3k6. Wynik równy lub poniżej testowanej wartości (ZZ w większości przypadków) oznacza sukces.
Czasami rzuca się 4k6 przyrównując do tej samej cechy (w przypadku gdy postać deklaruje pełną obronę lub stara się uniknąć strzały)
tyle mechaniki w zasadzie, dalej już tylko modyfikatory sytuacyjne...
podstawową postacią w grze jest człowiek który na starcie posiada S 8; Z 8, IQ 8 oraz 8 punktów do dowolnego rozdziału.
Nie wiem jak to na razie wygląda z punktu widzenia programisty...
Jeśli mam pisać dalej to dajcie znać :)
poniżej link do skanów Potyczki i Maga na chomiku, z mojego transferu idzie.
(no chyba że nie można linkować chomika to coś innego wymyślę)
link
zapomniałbym... hasło potyczka :)
Ostatnia aktualizacja: 07.12.2016 02:27:44 przez softiron