[#241] Re: Pixele, piksele

@rePeter, post #240

heh spoko, już myślałem że przesadzam z tymi śrubkami a tu taka akcja :P
[#242] Re: Pixele, piksele

@QUAD, post #241

Może się zasugerowałem grą z podobną grafiką z zapalającymi się żarówkami.
Może nawet nie była podobna ale tak się zapisała w pamięci.
.
[#243] Re: Pixele, piksele

@rePeter, post #242

Pewnie chodzi o Szaltera.

Swoją drogą - ja tam nie miałem problemu z dostrzeżeniem na screenshotach śrubki.
[#244] Re: Pixele, piksele

@chicago, post #239

Na co dzień używam GIMPa, w odróżnieniu od photoshopa posiada wygodną funkcję tworzenia wielowarstwowych dokumentów już w zindeksowanej palecie. Gimp posiada też fajną funkcję uruchamiania wielu podglądów w różnej konfiguracji. Produkcja animacji w tym programie jest dosyć skomplikowanym zajęciem, a podgląd gotowej animacji jest nieskalowalny, dlatego też często wspomagam się photoshopem, plugin z imageready bardzo fajnie w nim działa.
Dobrą zabawką dostępną na Ami 68k i PC jest Grafx2, posiada też funkcję tworzenia obrazów wielowarstwowych.
Obydwa programy wspomagam pracą Personal painta 68k. Ma kilka ciekawych funkcji służących do podmiany palety, przekolorowywania a także zapisu do kilku bajtowych palet.

Na razie wszystko co używam, na początek polecał bym tego nieszczęsnego Gimpa, ale jak chcesz grzebać piksle także na klasyku, to Grafx2 będzie też git.

Ostatnia aktualizacja: 11.02.2015 08:47:34 przez Koyot1222
[#245] Re: Pixele, piksele

@chicago, post #239

Naszło mnie jeszcze, jeśli pytałeś jak powstał napis, to zasługa Robertowego edytora ;)


Ostatnia aktualizacja: 11.02.2015 11:31:11 przez Koyot1222
[#246] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #245

Z innej beczki, projekt R3D ;)
Bardzo wczesna wersja logo.

Przeskalowywałem i doszedłem do wniosku że te artefakty nadały ciekawy efekt i chyba to przeniosę do oryginalnego obrazu.



Postać porażona, umiera:




Ostatnia aktualizacja: 13.02.2015 12:18:39 przez Koyot1222
[#247] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #246

Wyszło coś takiego, jeszcze wrócę do tematu.


Ostatnia aktualizacja: 13.02.2015 12:36:41 przez Koyot1222
[#248] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #247

Niezła robota :)
[#249] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #243

ja tam nie miałem problemu z dostrzeżeniem na screenshotach śrubki


Ja też nie, może dlatego że w czasach JIL XL/XE miałem oryginał Robbo Konstruktora i wiem że tam MUSI być śrubka :)
[#250] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #247

W temacie pikseli, niedawno powstał Wipeout na atarynkę 2600:

Swoją drogą, ciekawe czy programista zostanie postraszony procesem w razie większego zainteresowania grą, tak jak to było w przypadku Smerfów?

Link do tematu ok, racja
[#251] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #211

Trochę nowszych pikseli :) Fruity, "Game Over" screen.


Ostatnia aktualizacja: 25.02.2015 11:08:43 przez Koyot1222
[#252] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #250

Nowa gra na NESa i Acclaim! OK


Ostatnia aktualizacja: 25.02.2015 19:59:42 przez Koyot1222
[#253] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #252

Wygląda jak Lotus. szeroki uśmiech
[#254] Re: Pixele, piksele

@Leon, post #253

Mi to przypomina Top Gear 2
[#255] Re: Pixele, piksele

@SuperBuster11, post #254

Ja też miałem od razu skojarzenie z Top Gear 2.
Przy okazji znalałem jeszcze coś fajnego z pikselków na C64!
Piękne:
[#256] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #252

Miasto bomba, natomiast droga i auta... meh.
[#257] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #255

Pinball Dreams ukazał się na C64 w wersji preview, to nie tylko statyczne screeny.

https://www.youtube.com/watch?v=NgcSN6e68jA
[#258] Re: Pixele, piksele

@Drakon, post #257

Nio, oblukałem temat na Mycommodore64. Respect!


Baj de wej, na 68k przydał by się nowy 16 bit racer w stylu lotusów... Taki w stylu Top gear 2 z prostą symulacją zniszczeń w postaci spowolnienia i niewielkim sklepem ;)
[#259] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #258

Wygląda bardzo fajne :)
[#260] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #258

Autka na 100% są przerysowane z Top Gear.
[#261] Re: Pixele, piksele

@Drakon, post #257

Strasznie chaczy scrool (prawie jak PD na PC), ale grafa, mechanika i muzyka- WOW OK

Ostatnia aktualizacja: 27.02.2015 10:08:07 przez BULI
[#262] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #258

Od jakiegoś czasu to we mnie siedziało :) Na razie tyle.
Oryginał:

Moje poprawki i pomysły:


Ta sama paleta, ta sama rozdziałka.

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2015 13:41:14 przez Koyot1222
[#263] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #262

Ładne, ale obawiam się, że technicznie niewykonalne na tym sprzęcie. "Pasy" na jezdni i na poboczu - na pewno nie. Samochody? Nie jestem ekspertem, ale zwróć uwagę, że ekran jest podzielony na trzy poziome pasy - "prędkościomierz", "landszaft" i "jezdnia". Całkiem możliwe, że paleta wcale nie jest wymienna pomiędzy tymi trzeba.
[#264] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #263

Podział ekranu to raczej tylko z powodu obszarów animacji, bo SNES ma przecież dużo kolorów jednocześnie na ekranie. Duszki mogą mieć 4 bitplany i rozdzielczość od 8x8 do 64x64, max ilość 128 szt. z czego 32 duszki jednocześnie w jednej lini.

Tyle mówi teoria, w praktyce jakoś słabo to "Pedal To The Metal" wygląda :)

Street Racer wygląda np. tak:


edit----
P.S. Chyba że gdybałeś czy można to na C64 zrobić :) To ja się obawiam że nawet ten nie przerobiony się nie da :)

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2015 18:05:56 przez odyseja_lkc
[#265] Re: Pixele, piksele

@odyseja_lkc, post #264

A, to w takim razie mnie Koyot zmylił, pisząc coś o MyCommodore64
[#266] Re: Pixele, piksele

@odyseja_lkc, post #264

Grafika z mojego poprawionego screena pochodzi (niby) z NES 8bit (u nas klon nes czyli pegasus), to inna maszyna od SNES 16bit ;) mimo że obie Nintendo.
Pedal to the metal ma być (niby) nową grą na NES.
Street racer wykorzystuje efekt mode7, chip obecny w SNES, konsola 16bit, technicznie "far away supperior than NES"

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2015 19:37:55 przez Koyot1222
[#267] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #263

Owszem, też tak pomyślałem kiedy popatrzyłem na specyfikację i paletę prawie 20 kolorów. Ciekawe że te same kolory przeplatają się we wszystkich pasach, może to wszystko fejki? Trzeba będzie poczekać.
Firma oferuje troche pikselowych gierek na konsole nowej generacji, może to nowy tytuł tylko z grafiką i oprawą rodem z NES.

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2015 19:35:55 przez Koyot1222
[#268] Re: Pixele, piksele

@recedent, post #263


Pobawiłem się jeszcze, zaspokoiłem swoje chęci zrobienia grafiki do wektorowego racera. Fajnie jakby to kogoś jeszcze kiedyś zainteresowało ;)
Wklejajcie swoje piksle!
[#269] Re: Pixele, piksele

@Koyot1222, post #268

Ładne :) ciekawe jak by wyglądało w ruchu?
[#270] Re: Pixele, piksele

@Gżegżółka, post #269

Bardzo możliwe, że będzie można się o tym przekonać ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem