[#1] Gry, których nie da się skończyć
Nie pamiętam czy był już taki temat. Może jednak nie było?

Na jednym ze spectrumowych portali znalazłem wątek o grach, których nie da się ukończyć ze względu na bugi lub celowe zabiegi autorów (np. w grze "Great Gurianos" autorowi zabrakło pamięci na sekwencję końcową, więc ostatniego przeciwnika uczynił niepokonanym...).

Czy takie gry są na Amidze? Np. przygodówka, w której autorzy zapomnieli umieścić jakiegoś przedmiotu niezbędnego do otwarcia ostatnich drzwi?

[#2] Re: Gry, których nie da się skończyć

@PopoCop, post #1

Kajko i kokosz. Błąd związany z rękawicą siły. Tylko nie wiem czy to też dotyczyło wersji Amigowej.


Pechowy Prezent. Po wejściu do jednej z są gra się zawieszała. Ale tego buga chyba naprawili.


Benedykt Dziubałtowski

[#3] Re: Gry, których nie da się skończyć

@Benedykt Dziubałtowski, post #2

Kajko i kokosz. Błąd związany z rękawicą siły. Tylko nie wiem czy to też dotyczyło wersji Amigowej.

Ten bug też został poprawiony i dotyczy tylko pewnej serii nakładu.

[#4] Re: Gry, których nie da się skończyć

@PopoCop, post #1

Evil's Doom - nie dalo sie przejsc jednej komnaty (patch na aminecie)

[#5] Re: Gry, których nie da się skończyć

@PopoCop, post #1

Traps And Treasure - to raczej nie bug ale w którejś planszy nie pamiętam już dokładnie użycie klucza do nie tych co trzeba drzwi blokowało dostęp do tych właściwych a drugiego już nie było, podobnie chyba tez było w Eye Of The Beholder 2 na początku.

[#6] Re: Gry, których nie da się skończyć

@ZB, post #5

W Trapsach "zagadki" typu jeden jedyny klucz i kilka drzwi to normalka. Gierka moim zdaniem sporo przez to traci, zamiast myśleć logicznie trzeba mieć po prostu farta i tyle.

[#7] Re: Gry, których nie da się skończyć

@Benedykt Dziubałtowski, post #2

Kajko i Kokosz to była gra tego typu, że jak zapomniałeś czegoś wziąć i wsiadłeś na wóz, to musiałeś potem zaczynać wszystko od nowa, ale trochę czasu mijało zanim się zorientowałeś, myślę, ze to był celowy zabieg zwiększający ilość spędzonych godzin nad grą, już na początku jest motyw z kwiatkiem, że jak go zerwiesz zamiast ściąć, czy jakoś tak, to dalsza gra nie ma sensu, bodajże w SS pisali, że wersja na PC pozbawiona tych bugów pokazała swoje prawdziwe oblicze, że gra jest produkcją przeciętną. Swoją drogą to nawet z opisem przejścia z SS nie udało mi się przejść tej gry, doszedłem do momentu, gdzie trzeba niby zrobić procę, kijek chyba miałem, ale gumki już nie (albo na odwrót) a w całym opisie nie było wzmianki skąd ją zdobyć. Do dziś tego nie wiem.

[#8] Re: Gry, których nie da się skończyć

@ZB, post #5

> podobnie chyba tez było w Eye Of The Beholder 2 na początku.

Też tak myślałem. Chodzi o bodajże mosiężny czy miedziany klucz. Te klucze są tak naprawdę 2, ale trzeba dobrze poszukać (nie pamiętam już dokładnie). Poza tym te zamki były dosyć proste do otwarcia wytrychem.

[#9] Re: Gry, których nie da się skończyć

@mailman, post #3

Tak wiem o tym zapomniałem dopisać :)


Benedykt Dziubałtowski

[#10] Re: Gry, których nie da się skończyć

@PopoCop, post #1

Co prawda to nie gra na Amigę, ale na PC, ale jakby kiedyś powstał port na Amigę to ostrzegam.... Przygodówka Still Life 1. Błąd ujawnia się dopiero pod sam koniec co jest tym bardziej frustrujące. Otóż do otwarcia jednego z zamków potrzeba sześciu czy ośmiu pierścieni. Gra pozwala dojść do tego miejsca przy braku w ekwipunku jednego z nich :( Złote pierścienie zbiera się przez całą grę, więc trudno ocenić gdzie się któryś pominęło. Dla młotków co przechodzą przygodówki z opisem od początku do końca błąd nie istnieje, bo jak potem przeczytałem cały opis to już wiem gdzie nie podniosłem pierścienia i okazało się to prawie na samym początku gry. Tylko granie z opisem w przygodówki nie ma sensu
Producent i dystrybutor oczywiście mnie olali, a patch nigdy nie powstał. No i Still Life 2 już nie kupiłem
[#11] Re: Gry, których nie da się skończyć

@tomaszek1983, post #10

Dlatego przygodowki sa dla megaupartych i masochistow, a smaczku dodaje im permanentny brak logiki.

Mnie sie nie udalo nawet ukonczyc przygodowki z opisem w reku, bo byl zbyt ogolny
[#12] Re: Gry, których nie da się skończyć

@selur, post #11

Hell yeah....

Monkey Island 1,2, Indiana Jones 3, 4 , Beneath a Steel Sky to gry wybitnie pozbawione logiki....

Proszęęę, nie ejstem w temacie, nie piszę bzdur na temat gier o któych nie mam pojęcia. Skoro z opisem nie byłeś w stanie skończyć przygodówki /choćby najprostszej ever Curse of Enchantia/ to o czym to świadczy ? O braku logiki w grze czy Twojej wybitnej indolencji intelektualnej ?Jaką masz wiedzę o tym gatunku gier by wydawać tak idiotyczne komentarze ?

[#13] Re: Gry, których nie da się skończyć

@michalmarek77, post #12

Frontier - można latać do usr......ej śmierci :D

[#14] Re: Gry, których nie da się skończyć

@selur, post #11

To, że Ty nie byłeś w stanie skończyć przygodówki nawet z opisem nie świadczy o tym, że są to gry pozbawione sensu. Świadczy natomiast coś zupełnie innego ale to już pozostawię w domyśle. Niech każdy się domyśli tego czego chce

[#15] Re: Gry, których nie da się skończyć

@tomaszek1983, post #14

Zawsze mnie przygodówki irytowały. Sczególnie na początku lat 90, gdzie oprócz braku internetu z prasą było kiepsko (no i ze szczęściem które trzeba było mieć - bo skąd wiedzieć czy solucja się pojawi akurat do tej gry?) i tak, kiedy się utknęło w jednym miejscu można było godzinami kombinować i cyrkować. A już jak się dowiedział człowiek że o czymś zapomniał z początku gry bez czego jej nie można ukończyć, to już w ogóle płacz na maxa :)
Choć z drugiej strony jak już się wpadło na pomysł co trzeba zrobić i poszło się o krok do przodu, to satysfakcja była :) i to chyba czyni gry przygodowe (prócz często dobrej fabuły i splotu wydarzeń) tak dobrymi...
Kiedy przeszedłem Universe, załapałem bakcyla i w dzisiejszych czasach męczę Lure of the Temptress i Curse of Enhantia...

a co do tematu, miałem oryginalną wersję Turricana III, gra się wieszała w któryms momencie i nie szło jej ukończyć. Później kolega przyniósł mi kopię i było ok.

[#16] Re: Gry, których nie da się skończyć

@PopoCop, post #1

Raz zapetlilem sie w Heimdall 2, na koncu jest numer z klujacym czyms co szybko zabiera energie... Oj dlugo trwalo zanim doszedlem ze jest to jedyny, dla mnie nielogiczny moment w grze kiedy trzeba dac sie po prostu zabic by przejsc dalej... No myslalem normalnie ze zjem pada.

Drugi raz, i tu jestem ciekaw czy to wina mojej konsoli ale w wersji Cd32 na mojej golej cd32 w Fighting spirit cd32 gra sie zawiesza. Przy loadingu plansz kiedy pojawia sie postac ukryta jako dolaczajacy sie do gry, obrazek sie zamienia ale plansza sie juz nie wpisuje. Kiedys myslalem ze to wina jakiegos buga w grze, odeslalem gre jeszcze wtedy do eureki i dostalem nowa plyte, ale zawiesza sie w tym samym miejscu. Co ciekawe jesli uruchomi sie "Super mode" gre wtedy mozna przejsc bez problemu na golej Cd32. Co ciekawe pod emulatorem cd32 na 1200 i na UAE na identycznych ustawieniach jak CD32 blad nie wystepuje. Uszkodzenie konsoli? Od samego poczatku...? Wszystkie inne gry chodza bez zarzutu, laser od nowosci nie wymieniany.

Pamietam ze irytujaca moze byc sytuacja kiedy w Alien breed tower asault skoncza sie klucze i drzwi mozna otwierac tylko pistoletem. Amunicja szybko sie konczy... i... blakanie sie po planszy, pozostaje restart.

W humans Cd32 trzeba sie przyzwyczaic ze niektore rzeczy trzeba powtarzac na planszy w scisle okreslonym tempie i czasie. Jedna skucha i ... polamany pad.

W Jetstrike CD32 Co jakis czas w bonusie dostajemy kody do kampanii, tylko ze... w wersji Cd32 nie ma opcji ich wpisywania :)

W Bumpnburn, czy tylko ja mialem wrazenie ze Chaos jakos dziwnie dostaje speeda jak wygramy kilka wyscigow od razu na poczatku? I jakos tak "szczesliwie" czesto turbo dostaje?

Na kompakcie z superstardust jest demo Superfroga, gre da sie przejsc az do 2 swiata, ale "zbledowanego", czyli mnostwo artefaktow na ekranie.

W Oscar Cd32 nie ma intra jak oscar przyjezdza przed kino samochodem. Grafika ulicy i kina jest na dachu sali menu po ktorej biegamy i wybieramy swiaty.
Plansze mozna ukonczyc przed zebraniem wszystkich glowek i sygnalem "Find the..." Wystarczy dojsc do tabliczki i nacisnac dol "aaaaand cut!"
Za kazdym razem czy to jest Bonus czy Bogus, plansza za kazdym razem jest taka sama a krolik zawsze siedzi w tym samym miejscu planszy.

W diggers Cd32 podobno jest zaszyta jeszcze jakas inna rasa, nigdy nie spotkalem choc w sprajtach jest kilka innych dziwadel.

W top gear 2, chyba jest to celowy zabieg tworcow, kiedy skoncza sie nitrowki nie naciskaj turbo. Inne samochody natychmiast zaczynaja uzywac turbo i cie wyprzedzac.



Ostatnia modyfikacja: 12.08.2011 13:36:44
[#17] Re: Gry, których nie da się skończyć

@bombermax, post #15

Przygodówki zawsze uczyły cierpliwości. Choć ze smutkiem zauważyłem, że z tym u mnie już gorzej. Już tak się zdarzyło parę razy, że grę przygodową zamieniłem na grę typu casual. Lżejsze, przyjmniejsze i mniej wymagające... no właśnie, a kiedyś człowiekowi chciało się mordować :(

[#18] Re: Gry, których nie da się skończyć

@rafgc, post #7

Do dziś tego nie wiem.

Jeśli chodzi o Kajka o Kokosza, to ja zdecydowanie wolę komiks oraz ten film - http://www.filmweb.pl/video/trailer/nr+1-17284
[#19] Re: Gry, których nie da się skończyć

@Andrzej Drozd, post #18

Ten film w ogóle istnieje (poza zwiastunem)? Wygląda to raczej średnio, lepszy - wg mnie - byłby tradycyjny film animowany 2D stylizowany na kreskę z komiksu (coś jak kinowy Jeż Jerzy).

[#20] Re: Gry, których nie da się skończyć

@Nightmare777, post #13

Raczej do u.... galaktyki. Gra była niesamowita. Jak David Braben czy jak tam mu było to opracował? Powtarzalność pewnych obliczeń (galaktyk) ?

[#21] Re: Gry, których nie da się skończyć

@aMifan, post #20

Galaktyka jest jedna. Znane gwiazdy i układy opracowane na danych, dalej są do znanych gwiazd dodane wymyślone planety a na koniec algorytm wymyślający nazwy gwiazd dla reszty galaktyki, tam już nie ma nawet informacji o planetach. Dlatego samych danych jest pewnie nie więcej jak 100 na 100 sektorów.
[#22] Re: Gry, których nie da się skończyć

@Koyot1222, post #16

Raz zapetlilem sie w Heimdall 2, na koncu jest numer z klujacym czyms co szybko zabiera energie... Oj dlugo trwalo zanim doszedlem ze jest to jedyny, dla mnie nielogiczny moment w grze kiedy trzeba dac sie po prostu zabic by przejsc dalej... No myslalem normalnie ze zjem pada.


Komnata o której mówisz nazywała się "Death Goddess" (Bogini Śmierci) więc nie wiem jak może ten element być dla Ciebie nielogiczny. Pozatym trzeba czytać wszystkie dialogi bohaterów ;)
[#23] Re: Gry, których nie da się skończyć

@PopoCop, post #1

Jesli dobrze pamiętam to w Monkey Island 2 jeśli powiesiło się w nieodpowiednim momencie zdjęcie Kate na plakacie to zamykali ją do paki i nie szło wykonać zadania z odszukaniem wraku Mad Monkey. Ale tego nie jestem pewien na 100%.

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2013 15:43:13 przez uroboric_tom
[#24] Re: Gry, których nie da się skończyć

@uroboric_tom, post #23

A czy tego właśnie nie trzeba było zrobić, aby w ogóle grę przejść?
[#25] Re: Gry, których nie da się skończyć

@mailman, post #24

tak, trzeba było. Tylko kluczowy tutaj jest zwrot "w nieodpowiednim momencie", pamiętam że raz się tak zablokowałem. Aż sobie odpalę gierkę żeby przypomnieć sobie o co chodziło dokładnie to robię mały update ;)

Ostatnia aktualizacja: 20.01.2013 18:40:25 przez uroboric_tom
[#26] Re: Gry, których nie da się skończyć

@uroboric_tom, post #25

PP Hammer miał podobne zagrania co Traps'n'Treasures, były momenty że trzeba było wybrać jedną z trzech zapadni, poprawna sprowadzała gracza do kolejnej komnaty, a te pozostałe kończyły się lądowaniem w ogniu i stratą życia.

W Disposible Hero był taki moment na przedostatnim etapie że droga się rozwidlała, jeśli wleciało się w złe miejsce gracza czekał nieuchronny kontakt z ścianą.

W Alien Breed Tower Assault w niektórych wersjach, myślę że jest to wina crackerów, gra się zawieszała po wejściu do wieży Storage. To te mapy gdzie jest ciemno i nasz ludek używa latarki.

Banshe (brak 4 misji), the lion king (brak kilku etapów) i Chuck Rock 2 (brak etapów z drugiej dyskietki), wersje zcracowane ucinały się w pewnym miejscu.

Denis w wersji Desktop Dynamite nie miał sekwencji końcowej, po pokonaniu ostatniego bossa gra wracała do menu głównego.

Oscar w wersji Desktop Dynamite - raz grałem w to tak długo że po przejściu jednego z światów gra umieściła sprite Oscara gdzieś w białej ścianie i trzeba było zrobić restart (grę ukończyłem kilka razy, a tego zjawiska nie udało mi się już nigdy powtórzyć).

Z nie amigowych gier kojarzę że w nowym Alien Breed można było dość szybko wywołać glitche, chodząc w windzie postać potrafiła zawisnąć w powietrzu i winda odjeżdżała, albo biegając i będąc szybszym od skryptów gry, tam gdzie coś się przesuwa, eksploduje da się wystrzelić postać do góry i utknąć w powietrzu, albo spaść pod mapę.
Blade Kitten też dało się w niektórych miejscach wejść w ścianę i spadać poza mapę.
Trine 1 i 2 tutaj jest to 50% glitch 50% celowe zagranie programistów, używając czarodzieja i wchodząc na dwa przedmioty można sobie zbudować "latający dywan".
Extractors (Diggers 2) - potwory czasem nie atakują naszych górników, przechodzą przez pułapki i bariery nie tracąc zdrowia, śledzą nasze postacie ale nie zadają obrażeń. Zielone orki (enforcments) co pewien czas się teleportują w różne miejsca na mapie, mają tendencję do częstego teleportowania się gdzieś wysoko gdzie nie ma podłoża, w nie rozkopanej ziemi, wodzie, szczelinach, jednym słowem wszędzie nie zależnie od tego czy zaraz po teleportacji postać zginie.
[#27] Re: Gry, których nie da się skończyć

@Gżegżółka, post #26

W Alien Breed Tower Assault w niektórych wersjach, myślę że jest to wina crackerów, gra się zawieszała po wejściu do wieży Storage. To te mapy gdzie jest ciemno i nasz ludek używa latarki.


Przeczytaj recenzję na naszym portalu. Wspominam tam o tym.

Banshe (brak 4 misji),


Eeee... Nie rozumiem. Przecież "Banshee" ma cztery misje. Również odsyłam do recenzji.

W jakieś cracki grałeś ;)
[#28] Re: Gry, których nie da się skończyć

@PopoCop, post #1

Robotnic - po paru lewelach gdy zaczynam nowy nasz pojazd od razu wybucha.
[#29] Re: Gry, których nie da się skończyć

@Koyot1222, post #16

W Jetstrike CD32 Co jakis czas w bonusie dostajemy kody do kampanii, tylko ze... w wersji Cd32 nie ma opcji ich wpisywania usmiech


Z tego co pamiętam to przeszedłem Jetstrike CD32 a to jedna z moich ulubionych gier na tę konsolę. Tam zapis następuje w pamięci konsoli... ale zakończenia nie pamiętam, tyle lat temu to było.
[#30] Re: Gry, których nie da się skończyć

@uroboric_tom, post #25

Tylko Ci sie wydaje. W MI2 nie mozna bylo sie zaciac czy zrobic czegokolwiek w sposob taki by uniemozliwialoby to poprawnego zakonczenia gry. To cechowalo gry LucasArts :) Za wyjatkiem oryginalnego Maniac Mansion....., kto gral ten wie :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem