@Artur Jarosik,
post #17
Uuuu, takie "druciaki" to akurat dla Voodoo3 jest wyzwanie tysiąc razy większe niż wygładzane tekstury i obraz w wysokiej rozdzielczości i 65 tysiącach kolorów.

Po prostu akcelerator karty Voodoo3 nie obsługuje rysowania linii i gdy pojawia się choćby jedna kreska to złożona scena działająca z prędkością 60FPS w wysokiej rozdzielczości zwalnia do 1FPS gdy na ekranie pojawia się choćby jedna linia.

Po prostu musi wtedy wkroczyć do akcji CPU, bo GPU tego nie potrafi.
Tylko wyjątkowo pod MorphOSem Voodoo3 nie muli na "druciakach", bo z tego co pamiętam Kiero zrobił jakąś magię gdzieś na poziomie sterowników czy gdzieś w TinyGL dzięki której na Voodoo3 linie rysowane są trójkątami.

A przyjamniej tak było 20 lat temu, nie wiem czy ta magia przetrwała do dzisiaj.
Voodoo3 wymaga też tekstur kwadratowych i max. 256x256. I tutaj też ograniczenie nie istniało pod MOSem, bo w razie potrzeby TinyGL sobie doskalował tekstury (znów Kiero zadziałał prawie ćwierć wieku temu).
Te ograniczenia nie dotyczą BVision3D, bo Permedia 2 nie ma tych ograniczeń. Ale jest za to trochę wolniejsza.
Ostatnia aktualizacja: 26.12.2023 21:50:45 przez MDW