[#1] Spolszczenia gier na amige - wykonalne?
Witajcie
Spotkałem się już ze "spolszczeniami" gier na NES-a czyli tzw 8 bitowego "PEGASUS-a", bardzo fajnie zrobiona przeróbka , wszyskie napisy i rozmowy po polsku wszystkie dialogi- elegancko.
Teraz pyatnie
Czy wogóle jest wykonalne "spolszczenie " np SUPER FROGA albo HOOK-a?
Myśle że jest to ciekawy temat do dyskusji
pozdrawiam
[#2] Re: Spolszczenia gier na amige - wykonalne?

@Aleks89, post #1

Temat na pewno się wiele razy przewijał.
Wszystko zależy od gry. W większości przypadków niestety sprowadza się do tego, że musisz edytować stringi w binarce.
[#3] Re: Spolszczenia gier na amige - wykonalne?

@sVC6MWEk, post #2

Jak napisał kolega wyżej spolszczenie jest wykonalne jednakże wymaga ingerencji w kod gry przez co nieodpowiednie działania mogą spowodować że gra się wogóle nie uruchomi ale jest kilka tytułów które spolszczyć jest dość łatwo najlepiej robić to Filemasterem 2.2 (dotyczy gier DOS-owych). Jedno jest pewne ta czynność wymaga sporo czasu i cierpliwości.
[#4] Re: Spolszczenia gier na amige - wykonalne?

@miro_78, post #3

A efekt bywa taki sobie, przynajmniej tak oceniam spolszczonego Frontiera.


Pozdrawiam
[#5] Re: Spolszczenia gier na amige - wykonalne?

@RadoslawF, post #4

Zgadza sie gdyż niektóre gry z uwagi na ilośc bajtów zarezerwowanych dla danego wyrażenia uniemożliwiają dokładne spolszczenie przykładowo gra będzie miała zarezerwowane 4 dla funkcji Save w związku z czym spolszczenie pozwoli tylko na użycie wyrazu Zapi dorzucenie jednej litery więcej spowoduje błąd gry i się nie uruchomi.
[#6] Re: Spolszczenia gier na amige - wykonalne?

@miro_78, post #5

Ja to wiem i rozumiem, chętni do spolszczania chyba mniej.
Moje doświadczenie z czasów sprzed Amigowych radzi szukać do takich zabaw wersji niemiecko języcznych, oni nie mają długie nazwy, teksty i polecenia.


Pozdrawiam
[#7] Re: Spolszczenia gier na amige - wykonalne?

@Aleks89, post #1

Wszystko jest wykonalne, pozostaje kwestia taka: czy jest sens oraz czy masz tyle zdolności i czasu żeby to zrobić?

Można grę zdeasemblować i przetłumaczyć ładnie tekst w kodzie źródłowym (Kajko i Kokosz ENG), można przenieść teksty z innej wersji gry (Teenagent ENG), można edytować binarki (Settlers PL) lub w ostateczności nawet NDOSowe flopy (Reunion PL), a nawet przy całkowitym braku zdolności programistyczno-heksaedytorkich pozmieniać grafiki w programie graficznym czy teksty w edytorze tekstu leżące "na wierzchu" (Muscarine PL).

Ile gier tyle metod.

Superfroga moim zdaniem nie ma najmniejszego sensu spolszczać, ale jak już tak bardzo chcesz to zdaje się wszelkie "teksty" są w grze jako grafiki, a jedyny prawdziwy tekst to cyfry i nicki w hi-score.
Najprościej dobrać się do nich w CD32 wersji gry, tam masz pliki na wierzchu.

EDIT: Piecowy edytor o nazwie Froggy autorstwa Exla z EAB umożliwia import oraz export grafik z gry, w tym plansz na których znajduje się tekst. Do dzieła zatem :)
Temat o edytorze tutaj a link do ściągnięcia edytora tutaj.

Ostatnia aktualizacja: 17.02.2012 20:06:26 przez Shoonay
[#8] Re: Spolszczenia gier na amige - wykonalne?

@Shoonay, post #7

Z Superfrog, nawet CD32, nie jest tak łatwo. Dane w grze są spakowane cruncherem Stefana Boberga, tak więc najpierw trzeba to wypakować, zmienić, a później spakować.
[#9] Re: Spolszczenia gier na amige - wykonalne?

@mailman, post #8

Nie wiem jak z czystą wersją CD32, ale z tą zainstalowaną pod WHD edytor nie ma problemu.
[#10] Re: Spolszczenia gier na amige - wykonalne?

@Shoonay, post #9

Edytor na PC pewnie nie ma, ale dysponując tylko Amigą problem masz.
[#11] Re: Spolszczenia gier na amige - wykonalne?

@mailman, post #10

No niestety, właśnie sprawdziłem na szybko, zdaje się że przy imporcie edytor źle definiuje kolory a sama gra oczywiście potem już pod WHD nie działa z racji zmienionych plików.
[#12] Re: Spolszczenia gier na amige - wykonalne?

@Shoonay, post #11

Heh, spolszczanie gier...Zrobiłem prawie pełne spolszczenie UFO ENEMY UNKNOWN ECS (za chińskiego boga nie mogłem tylko rozgryć formatu planszy z kulą ziemską), niestety szlag trafił mój dysk i pozostaje robić to na nowo i powiedzmy w 50% spolszczenie Civilization AGA, łącznie ze spolszczeniem fontów. Bawienie się w kodzie wynikowym to niesamowite przeżycie :D
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem