kategoria: Dema
[#1] Problematyczne produkcje.
Witam. Swego czasu poruszyłem w innym wątku temat 2 dem grupy Anadune i ich dziwnym działaniu na moich konfiguracjach. W rzeczywistości przypomniało mi się potem że z demem Zoom na 060 też są problemy i działa... a właściwie "klatkuje" jak głupie. Coś pamiętam że lepiej działało to demo na 040/40MHz. Inny przypadek był z demem Y'aga gdzie w świat poszła wersja ze skopaną drugą częścią (czyżby ktoś złośliwie puścił skopaną wersję?), o dziwo na cover cd z ACS była wersja działająca.

Ale dzisiaj chciałbym rozszerzyć ten temat.
Zacznę od inter 4k które to posiadają muzykę ale nigdy nie udało mi się z muzyką ich zobaczyć np: interka4k kodowane przez Maveya z muzyką Skipa, pomimo dogrywania bibliotek uruchamiania czystego systemu, albo z pod "full Workbencha" muzyki nie słyszałem, podobnie jest z produkcjami które wyszły od Alien'a/Mawi^Picco. Niby muzyka jest ale ... nic nie gra. Przypadki o których piszę dotyczą 060 i systemu 3.1... na 030 nie sprawdzałem ale może być podobnie.

Inną ciekawą produkcją jest Video Meliora od Venture. Owszem na yt jest wideo bo kiedyś sam się męczyłem z WinUAE i jakimś starym programem do montażu aby jakoś to synchronizować, bo to co zobaczyłem daleko odbiegało od synchronizacji dźwięku z napisami. Zresztą teraz zastanawiam się co ludzie oglądali na Satellite 98 podczas Amiga Demo Compo. Osobiście pamiętam jak grubą imprezą była edycja w 2000 roku, na tej w 1998 nie byłem ale musiało być jeszcze grubiej.

Popsioczyłem na Polskie produkcje to teraz czas na naszych zachodnich sąsiadów czyli grupę Oxyron a właściwie to Arsenic(wiadomo o kogo chodzi). Jeżeli napisać coś o Fear Factory to na WinUAE zobaczyłem w całości na oryginalnym sprzęcie już niestety do połowy (a pamiętam, że na blizzardziePPC z 040/40MHz to tylko muzykę słyszałem z pierwszej części oraz czarny ekran).
Demo Death Greedy które naprawdę zacnie jeżeli chodzi o efekty wygląda na 030, (bo co do samego designu to może sobie przybić piątkę z fear factory ) wywala mi się na scence z kotem... 060 czy 030 niema znaczenia.

No i na koniec rarytas z polski Beetle od legendarnej grupy Mystic, niby temat zanany gdyż wymaga jakiejś biblioteki XPK... i pomimo zapewnień samego Kempy'ego że u niego "chodzi jak Satanista po cmentarzu przed czarną mszą", to niestety ... u Jimiego jak zwykle śmierć lamerom.

Wiadomo jest też kilka produkcji które już mi działają jak należy np. Around od Joker z IO5 czy legendarne, cudowne, kosmiczne Invitation none od Sonik Clique... na BlizardziePPC tylko czarny obraz ale za to leciał kawałek Fndr'a, Na Apollo1260 bez problemu działa.

Jest jeszcze kilka takich kwiatków np. Cyberia od SCX&Bomb co to na 060 mi nie działa a na 030 to muzyka leci sobie a efekty sobie, czy zapomniane demo kodowane dla Freezers przez Zig'a pod tytułem Hyper. Na 040 jak pamiętam pomagało wyłączenie cache ale demo działało słabo, a na 030 nic nie trzeba wyłączać bo to nie ma znaczenia gdyż demo działa słabo.

Dobra moi drodzy mam nadzieję że ktoś tego posta doczytał do końca.:)
Teraz pytanie do was, które dla was produkcje były zawsze problematyczne w uruchomieniu?
[#2] Re: Problematyczne produkcje.

@jimiche, post #1

W zasadzie wszystko powyzej 68020 14 MHz moze byc problematyczne, szczegolnie starsze produkcje. Koderzy maja to do siebie, ze maja swoje ulubione rutynki, playery i startupy. Wiec te dema/intra beda dzialaly na konfigach na jakich oni testowali/kodowali. Nie wiem czy znasz sie na kodowaniu, ale ogolnie najczesciej sa 2 podstawowe problemy, ze te dema/intra nie dzialaja.

1. Uzycie starszych wersji procedur zabijajacych/przywracajacych system. Te procedury nie uwzgledniaja kart graficznych, bo kto kiedys mial karte graficzna, szczegolnie ktory koder? Jezeli procedury sa poprawne to w zasadzie wystarczy zamiast 1 ramki, czekac 2 ramki nim sie system ubije/wlaczy. Z jakis powodow karty graficzne wymagaja czekania o 1 ramke dluzej, nie wnikam w szczegoly. Przyjmuje, ze tak musi byc, bo tak twierdza madrzejsi ode mnie.

2. To tak zwane interrupt ACK. Dotyczy to bodaj wszystkich przerwan Amigowych, ktore nie sa obslugiwane systemowo, bo systemowo obslugiwane maja ten fix w ROM-ie. Chodzi o to, ze musi byc na koncu przerwania (przed RTE) spowalniacz, czyli albo drugi (taki sam) zapis do rejestru albo odczyt (tst.w) rejestru do odczytu. Z tego co przeczytalem uzycie NOP na koncu raczej jest bezuzyteczne, tak przynajmniej twierdzi Toni. Ten problem np. dotyczy gry Testament i braku muzyki w tej grze na 68040. Najprawdopodobniej dotyczy tez gry Jump!

link

Oba problemy sa dosc proste do naprawy, o ile znasz sie na asemblerze. Startup (ubijajacy system) kod jest zwykle na poczatku dema/intra. A jesli chodzi o przerwania to szukasz RTE ($4E73) i patrzysz co tam jest przed nim.
1
[#3] Re: Problematyczne produkcje.

@jimiche, post #1

No i na koniec rarytas z polski Beetle od legendarnej grupy Mystic, niby temat zanany gdyż wymaga jakiejś biblioteki XPK... i pomimo zapewnień samego Kempy'ego że u niego "chodzi jak Satanista po cmentarzu przed czarną mszą", to niestety ... u Jimiego jak zwykle śmierć lamerom.


Nawet sprawdziłem przed chwilą. I tak, na Apollo 040, pod fabrycznym ClassicWB cisza. SnoopDos pokazuje, że brakuje co następuje:
LIBS:compressors/xpkCRM2.library
LIBS:CrM.library
LIBS:compressors/xpkHFMN.library

Po przegraniu brakujących ze starego systemu intro ruszyło z kopyta.

PS. Warto oglądnąć, bo to 1x1, całkiem szybkie na 040 i ogólnie kawał solidnego intra. Szkoda tylko, że lekko czitowane przez te libsy.
1
[#4] Re: Problematyczne produkcje.

@Don_Adan, post #2

Najprawdopodobniej dotyczy tez gry Jump!


W Jump! na Apollo 040 jest muzyka. Wszystko bangla jak trzeba.
1
[#5] Re: Problematyczne produkcje.

@jimiche, post #1

Teraz pytanie do was, które dla was produkcje były zawsze problematyczne w uruchomieniu?


Tak na szybko na Apollo 040:

Blow/Nah-Kolor który się wywala na scence z torusem w wodzie. Myślałem, że to tylko u mnie, ale u Juena na Apollo 060 jest to samo.
Synthesis/Network, które losowo się freezuje zaraz po creditsach.
1
[#6] Re: Problematyczne produkcje.

@kempy, post #5

Tak u mnie na Apollo też Blow nie działa(zresztą u Rentona na jego Apollo1260 chyba też się wywalało), a na starym BlizzaredziePPC z 040/40Mhz działało jak złoto.
Co do Synthesis/Network parę lat temu wyszła jakaś wersja poprawiona ale teraz piszę z pamięci. Co ciekawe raz mi się udało zobaczyć to demo w całości na BlizzardziePPC z 040. I to jest ciekawe? Przypomniało mi się również że dawniej jak starsze demo nie ruszało np. Psychodelic by VD, to korzystałem z programiku fixAGA, ponieważ samo cpu nocache niewiele pomagało.
Za to przypomniał mi się inny przypadek demo grupy Zenon pod tytułem Bees. Całe demo jest w PAL ale jeden efekt chyba jest w NTSC i kiedyś jak zgrywałem pod Winuae też musiałem się napocić aby to dobrze zgrać. Spróbuję teraz na prawdziwej Amidze jaki będzie efekt.
Co do inter to z tego co pamiętam któryś z pakierów nie trawił wszystkiego powyżej 030, najprostszym rozwiązaniem było użycie komendy do rozpakowywania z pakietu XPK.
[#7] Re: Problematyczne produkcje.

@kempy, post #3

To mnie na pouecie prawie nie wykastrowali jak moje jedno z pierwszych intr kozystalo z bibliotek zewnetrznych ale systemowych...
Nosz ***** ***.

To co powyzej prosze potraktowac z przymrozeniem oka.
A z produkcji ktore nigdy u mnie nie ruszylo to np: Gift/Potion.
1
[#8] Re: Problematyczne produkcje.

@Phibrizzo, post #7

Trzeba by bylo sie dogrzebac do invitki na Quast i zobaczyc jakie wymagania staly w ami intro. Byc moze dopuszczali zew biblioteki.

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2022 12:02:29 przez kempy
[#9] Re: Problematyczne produkcje.

@Phibrizzo, post #7

Pierwsza wersja Gift też mi nie działała. Dopiero chyba ta z paku Frozzen od Whelpz ruszyła.
Co do StingRay'a to on albo całą burzę robił dla zgrywy, albo bredził. Zresztą kiedyś mu zarzucali że podebrał sobie rutynki od Dr.Doom w jakimś demie.
Jeszcze takim intrem które po jakimś czasie zostało wydane w wersji poprawionej było intro64k od Nature pod tytułem Grid 2.
[#10] Re: Problematyczne produkcje.

@kempy, post #4

Na Twoim konfigu 68040 dziala, na innym nie dziala. To wszystko moze zalezec od tego co masz podpiete, jaka pamiec fast o jakiej szybkosci masz zamontowana. To ze gra dziala na Twojej Amidze 68040 nie znaczy, ze na wszystkich kartach z 68040 bedzie dzialac. Szczegolnie w przypadku A4000, gdzie ludzie maja rozne karty popodlaczane w slotach Zorro III. Gra Testament to byl tylko przyklad, gdzie jest latwo znalezc w czym jest problem. A w Jump! to w zaleznosci od konfigu i w ktorym momencie wystapi problem to mozesz nie miec muzyki, muzyka moze byc odgrywana ze zla szybkoscia, gra moze sie crashowac itp efekty uboczne. Jesli np. uzyjesz w swojej produkcji Protrackerowego playera od PHX, to nie bedziesz mial problemow z interrupt ACK, bo jego wersja playera to obsluguje/naprawia. A jak uzyjesz innego playera Protrackerowego to mozesz miec, ale nie musisz.
[#11] Re: Problematyczne produkcje.

@jimiche, post #9

Jeszcze takim intrem które po jakimś czasie zostało wydane w wersji poprawionej było intro64k od Nature pod tytułem Grid 2.


O tym pisałem niedawno w wątku o demkach na 040. Są trzy wersje tego intra i tylko jedna chodzi u mnie z muzyką. Pozostale dwie generują trzaski.
[#12] Re: Problematyczne produkcje.

@Phibrizzo, post #7

Mi gift działa nawet na winuae ale wersja fixed (można pobrać z pouet).
1
[#13] Re: Problematyczne produkcje.

@jimiche, post #1

Cruel Karma Forms/mawi - 2 część działa tylko jeśli sie ma mało ramu (mi zawsze działa na 256 mb ram a na 1 gb nie działa) - to na morphosie
Mute 12/mawi - na winuae działa tylko z fixem a yaga/anadune 2 część na winuae działa też tylko z fixem
[#14] Re: Problematyczne produkcje.

@Amcio, post #13

Podobno na Satellite 1999 nie poszło w całości, więc możesz mieć tą skopaną wersję.

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2022 17:29:16 przez jimiche
[#15] Re: Problematyczne produkcje.

@jimiche, post #14

Właśnie mi całe poszło na winuae, bo mam wersje fixed od gościa z EAB, chodzi o błąd w nazwie jednego pliku, dlatego part 2 nie działa, z tego co widze nikt tego nie wrzucił na scene.org dziwne, jak ktoś chce fixa to mogę go wrzucic gdzieś nie wiem gdzie... mowa tu o yaga oczywiście

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2022 19:53:49 przez Amcio
[#16] Re: Problematyczne produkcje.

@Amcio, post #15

Zassałem przed chwilą Yagę z scene.org i normalnie działa, do samego końca (040).
[#17] Re: Problematyczne produkcje.

@kempy, post #16

zależy co rozumiesz przez koniec? wtedy kiedy baba yaga kręci głową czy wtedy kiedy pisze to be continued?
[#18] Re: Problematyczne produkcje.

@Amcio, post #17

zależy co rozumiesz przez koniec? wtedy kiedy baba yaga kręci głową czy wtedy kiedy pisze to be continued?


Ok, zwracam honor. Ta z (ami)scne.org kończy się na głowie. Zapomniałem, że to demo ma ciąg dalszy. Odgrzebałem wersję z swojej wiekowej składanki (A.D. 2000) i ta trwa dłużej. Porównując archiwa to wygląda na to, że przepakowywujący na ftp nie poradzili sobie z plikiem z "*" w nazwie (tunel_400*500.tab).



Ostatnia aktualizacja: 16.05.2022 21:34:26 przez kempy
2
[#19] Re: Problematyczne produkcje.

@kempy, post #18

Heh, dokładnie, trudny fix to raczej nie jest ale jeśli komuś zależy na tej produkcji... warto wiedzieć
[#20] Re: Problematyczne produkcje.

@Amcio, post #19

Panowie czy jesteście mi w stanie napisać czy macie muzykę w intrach 4k:
Tonite by Picco
Myth by Potion
Nomad by Victims.
[#21] Re: Problematyczne produkcje.

@jimiche, post #20

Mówisz - masz.

Tak, we wszystkich mam muzykę. Najbardziej problematyczny jest Nomad. Musiałem go rozpakować (xfddecrunch) i odpalić bez s-s i bez setpatcha.

PS. Ogólnie to odniosłem wrażenie, że 040 nie lubi się z Crunchmanią i jak tylko się dało to rozpakowywałem exeki - tyczyło się to głównie starszych intr i cracktr.

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2022 08:44:19 przez kempy
1
[#22] Re: Problematyczne produkcje.

@kempy, post #21

Też rozpakowuję xfddecrunch... ale u mnie cisza. Dzięki Kempy, może dzisiaj uda się uruchomić i zgrać na YT.
[#23] Re: Problematyczne produkcje.

@kempy, post #21

Nomad i Beetle poszły-dzięki Kempy. Jak by dziś wieczorem na pouet.net będą linki do youtube.
Oczywiście Myth nawet nie pisnął trudno sprawdzę ma 68o3o może tam pójdzie. Ciekawe co Mavey ze skipem tam poczarowali że to taki wredny 4kartofelek.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem