kategoria: Dema
[#1] Morphoza - poprawki
Na party Decrunch 2017 wystawiałem demo pt. “Morphoza”. Oznaczyłem je jako wersję 0.9.0 alpha, bo faktycznie kilku drobiazgów nie zdążyłem dokończyć. Ostatnią wersję oddawałem 20 minut przed terminem, a w noc poprzedzającą spałem godzinę (niepotrzebnie zresztą). Dziubię więc w wolnych chwilach próbując dorobić to czego tam brakuje. O elementach, których nie widać nie będę tutaj wspominał, bo tutaj pomocy nie potrzebuję. Jednak ze stroną wizualną mam trochę problemów i pomyślałem, że spróbuję się Was poradzić. Wszystko (oprócz muzyki, którą zrobił AceMan) robiłem sam, a Leonardo da Vinci to ze mnie nie jest więc jest tu co poprawiać.

Dostałem sygnały, że jeżeli chodzi o dobór kolorów to jest tu jeszcze duże pole do popisu. :) I nawet trochę się z tym zgadzam. Problem w tym, że trochę nie mam pomysłu jak te kolory zmienić żeby było ok.

Przygotowałem porównanie wersji 0.9.0 wystawianej na Decrunch, a wersji, która w tej chwili siedzi na moim dysku. Jeżeli ktoś jest zainteresowany to proszę o rzucenie okiem tutaj:
http://www.encore-games.com/morphoza_progress

Są tam screenshoty i komentarze do nich. Jeżeli możecie to poczytajcie, pooglądajcie i (jeżeli macie pomysł) poradźcie co zrobić w problematycznych scenach z kolorami.

Dzięki!
[#2] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #1

Moim zdaniem nie warto już grzebać w tym demie. Wystawiłeś, zdobyło co zdobyło, przechodzi do historii, a przed Tobą następne parties . Może jakiś grafik ogarniający 3D przyjdzie Ci z pomocą?
[#3] Re: Morphoza - poprawki

@Krashan, post #2

Dokładnie, znowu będziesz siedział nad tym nie wiadomo po co. Rob coś innego.
[#4] Re: Morphoza - poprawki

@Krashan, post #2

Mówisz mi dokładnie to co chcę usłyszeć. szeroki uśmiech Ale kolorki mogę jeszcze zmienić. Chociaż niezbyt mi się chce i aż się palę do nowych rzeczy.
[#5] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #4

To ja może tylko ot tak napiszę - że monolit to bym widział czarny z logiem i napisem Motorola, albo PowerPC, albo po prostu czarny, stojący na ziemi w kolorze płyty głównej lub nawet z teksturą tejże.
[#6] Re: Morphoza - poprawki

@agrajek, post #5

To z czego wylatują motyle, które później wykatują motyle? Faktycznie mogłoby być ciekawie. Tylko wtedy nie byłoby widać dziur po motylach. Trzeba byłoby te dziury zrobić jasne. A tu z kolei jest problem, bo przecież w środku jeszcze przed chwilą było ciemno.

To może kompromis - czarny ale trochę oświetlony, czyli szary?
[#7] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #1

Motylek z teksturką wygląda dużo lepiej. A co do kolorów to mam oczywiście jedną odpowiedź jakie powinny być: randomizowane pisze na klawiaturze
[#8] Re: Morphoza - poprawki

@nogorg, post #7

Wiem co masz na myśli. Cały czas pamiętam o tym co mówiłeś o zmiennych elementach dema. Zamierzam takie drobne urozmaicenia wprowadzić w kolejnych crapach. Coś co trochę wynagrodzi oglądanie produkcji uruchomionej, a nie oglądanej na YouTube. szeroki uśmiech
[#9] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #6

Myślę podobnie jak Krashan, nic bym nie zmieniał po za tym co już zrobiłeś (tekstura na motylu...) no chyba że chcesz pozbyć się Mona Lisy, więc wrzuć Jaya Minera - w końcu (prawie)wszyscy korzystaliśmy z jego dzieła.
[#10] Re: Morphoza - poprawki

@waldiamiga, post #9

Przy tej rozdzielczości (33x33 motylki RGB) Miner mógłby być nierozpoznawalny, a chodziło o coś co dałoby się łatwo rozpoznać.
[#11] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #10

Ja wiem co da się rozpoznać
[#12] Re: Morphoza - poprawki

@nogorg, post #11

To jest myśl! OK
[#13] Re: Morphoza - poprawki

@waldiamiga, post #9

A tak wogóle to skąd się wziął motyl w logo MorphOSa?
[#14] Re: Morphoza - poprawki

@ZbyniuR, post #13

A tak wogóle to skąd się wziął motyl w logo MorphOSa?

Ja nie wiem. Gdy przyszedłem to już tam był. szeroki uśmiech

A tak bardziej poważnie to niebieski motyl, taki jaki jest w logo, nasi nazwę morpho (bez "s").
https://pl.wikipedia.org/wiki/Morpho_menelaus
Gdy się wklepie w wyszukiwarce grafki w Google "morpho" to wyskakują same niebieskie motyle. szeroki uśmiech
[#15] Re: Morphoza - poprawki

@nogorg, post #11

Hehe. Faktycznie "Another World" jest w naszym światku rozpoznawalny. Może nawet bardziej niż Mona Lisa.
[#16] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #6

Taki czarny pocieniowany byłby cool :)
[#17] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #1

Zmieniłbym scenki "szkicowane"... nie wyglądają prorodzinnie wieje smutkiem i samotnością z daleka... i ta singielka (baletnica)... dałbym: 2 drzewa, 2 domki, 2 łodzie (lub dużą, rodzinną...), faceta (lub kobietę do baletnicy...
A teraz serio: jest super i nic nie zmieniaj już :))) OK
[#18] Re: Morphoza - poprawki

@X-Type^HVR, post #17

Hehe. Chyba faktycznie przestanę już w tym grzebać.

Spróbuję tylko zrobić szaro-czarny prostopadłościan (jak zaproponował agrajek), zrobię porządek z zapisem/odczytem preferencji, dorobię włączany FPS, pozbędę się SDL_Mixer i wracam do robienia launchera pozwalającego wybrać: rozdzielczość, ekran/okno, włączyć fps, wyłączyć muzykę, itp. No i potem zgrywam do filmu, wrzucam na YouTube, buduję wersję finalną dla MorphOS, wypuszczam i na razie zapominam o sprawie.

Później niestety muszę sobie zrobić ok. 2-tygodniową przerwę od spraw hobbystycznych i wrócić do spraw odłożonych na "po-Decrunch". A potem znów powrót do zabawy! OK

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2017 10:03:20 przez MDW
[#19] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #1

Fajnie, że szlifujesz :) Dobrze wiedzieć, że nie porzucasz party-version :)

Jedyne, czego bym nie zmieniał to:


bo fajnie wyglądają takie ostre, "wirtualne" a nie takie z plasteliny jak teraz :). Może tylko kolor bym dał +G +B, żeby nie był taki szarobury.

:D
[#20] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #1

Gdzie kucharek sześć… ;)
Fajnie, że chcesz dopracować Morphozę, bo kolorystyka niestety rujnuje to demo (mówiłem Ci to zresztą na party). Gdyby dobrać ciekawsze i bardziej spójne palety, demo byłoby o klasę lepsze. Ale nie wiem czy szukanie pomocy na forum to dobry pomysł... Na Twoim miejscu skorzystałbym po prostu z usług kogoś, kto się na tym dobrze zna, bo designował niejedno demo. W dodatku najlepiej, gdyby miał maszynę z MorpOsem. A oba te warunki spełnia Skipp! :)
[#21] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #1

Wszystko (oprócz muzyki, którą zrobił AceMan) robiłem sam, a Leonardo da Vinci to ze mnie nie jest więc jest tu co poprawiać.


Trochę jesteś zbyt skromny, ja tu widzę naprawdę dobry design i spójną całość, płynną animację z dobrym flow i przejścia pomiędzy scenami, to jest naprawdę przyjemne w odbiorze demo i pewnie gdybym był na party to bym na nie głosował. Myślę, że nie musisz nic tam poprawiać, wiadomo, że twórca chciałby dążyć do doskonałości, ale czasem można przedobrzyć.
[#22] Re: Morphoza - poprawki

@skipp, post #19

Jak motyle były płaskie to te ostre krawędzie dawały radę (można było to podciągnąć pod flat-design, hehe). Ale teraz gdy motyle są bardziej realistyczne to chyba lepiej pasuje plastelina. Przynajmniej nie widać jak mało tam jest ścianek.

Ja zupełnie nie “docisnąłem” w tej mini-produkcyjce ani karty graficznej, ani procesora ani pamięci. Wielkich optymalizacji też tam nie ma. Właściwie wcale. :) Mi przez lata tak bardzo brakowało w amigowych produkcjach płynności i rozdzielczości. Dlatego teraz na tym pseudo-amigowym pececie z PowerPC tak delikatnie się pobawiłem żeby na tym moim G4 1,67GHz było około 60 fps w 1440x960. Ale to taka produkcyjka na rozruszanie się. Potem mam zamiar bardziej się postarać, (w miarę moich skromnych możliwości) nieco więcej poszaleć, a także zmusić się do lepszej optymalizacji żeby mimo wszystko zachować płynność. Poza tym cały czas zakładam, że na powiedzmy G3 400MHz ze znacznie słabszymi układami też to jakoś ma działać.
[#23] Re: Morphoza - poprawki

@Jazzcat, post #20

Nie musi być nawet MorphOS. W każdej chwili mogę dostarczyć wersję dla macOS. Gdybym gdzieś znalazł jakiegoś peceta to i dla Windows bym zrobił.

Czyli mówisz, że poszczególne sceny są jakby z innej parafii? Będę o tym pamiętał przy następnej produkcyjce. Teraz faktycznie zupełnie odrębnie traktowałem poszczególne części. Nie myślałem żeby je ze sobą jakoś specjalnie wiązać. Gdy wszystkie były mniej więcej działające to wyodrębniłem w muzyce części, miejsca gdzie zmienia się tempo czy klimat i starałem się wpasować z poszczególnymi scenami w te fragmenty muzyki (dopasowując długość poszczególnych części).
[#24] Re: Morphoza - poprawki

@agrajek, post #16

Taki czarny pocieniowany byłby cool :)

No to obadaj teraz obrazki "pustynne" pod podanym w pierwszym poście linkiem. Klocek jest szary. Lepiej? Gorzej?

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2017 18:11:13 przez MDW
[#25] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #24

Lepiej. Dajesz finala.

A teraz wyobraźnia mode on:

A w ogóle to na czarnym, połyskliwym monolicie powinny się pojawiać (takimi mignięciami jak przy włączaniu świetlówki) niebieskie motylki z poziomym przeplotem, a jak by z niego ulatywały to żeby robiły się na monolicie w tym miejscu niebieskie zanikające "fale" (jak rozchodzące się na powierzchni wody po wrzuceniu kamienia kręgi).
[#26] Re: Morphoza - poprawki

@recedent, post #25

Takie delikatne, powiększające się kółeczka rozchodzące się od każdej dziury po motylu i zanikające po chwili faktycznie mogłyby się tutaj pojawić. Właśnie coś w rodzaju fali. Jak wykombinuję jak to zrobić niewielkim nakładem roboty to może zrobię.
Dzięki! OK

A final tak szybko się nie pojawi. Robię jeszcze kilka rzeczy pod spodem i ustawienia. Znalazłem dzisiaj błąd moim, robionym 3 lata, frameworku do GUI. szeroki uśmiech
[#27] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #26

@MDW: Dajesz się podpuszczać. Ale OK, Twój czas, nie mój.
[#28] Re: Morphoza - poprawki

@Krashan, post #27

Wiem, że to jest porąbane ale sprawia mi to 100x więcej radochy niż wszystkie pensje jakie dostałem w życiu. szeroki uśmiech
[#29] Re: Morphoza - poprawki

@MDW, post #28

Ale ja nie mówię, że bawisz się kosztem pracy. Tylko zamiast przymierzać się do nowej produkcji, dłubiesz w już wydanej.
[#30] Re: Morphoza - poprawki

@Krashan, post #29

E no
Przeciez robi na demie ktore zna i w kodzie ktory zna
Pojawiaja sie pomysly wiec szlifuje warsztat testujac te pomysly na gotowcu
Nic nie stoi na przeszkodzie zeby to potem przeniesc do nowego dema czy zastosowac w nowym demie ;)
Znam to i wiem ze tak latwiej robic Proof of Concept - nie trzeba przygotowywac wszystkiego dokola i nie mecza Cie rzeczy ktore moga rozpraszac
Imo MDW idzie w dobrym kierunku - jak dokonczy to mu sie bedzie lepiej robilo cos nowego, bo tak robiac nowe to mu ciagle bedzie kolatalo w glowie ze moglby jeszcze cos w Morphozie zmieniic i bedzie pod tym katem skrecal w nowej produkcji
Oczywiscie nie mozna przesadzic i poprawiac w nieskonczonosc, ale tu widac jeszcze tylko 2-3 pomysly ktore nadaja temu demku smaczku (a moze wystawi v2 w jakims innym compo ;))

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2017 20:39:57 przez WojT_GL
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem