@wlodi5, post #1
@wlodi5, post #1
@AceMan, post #2
@wlodi5, post #5
@wlodi5, post #5
@AceMan, post #7
Dobrym pomysłem jest też zmaksymalizowanie głośności, póki jest powyżej 8bit.
@infboras, post #9
@Ralpheeck, post #10
Co do sampla pianina, to polecam Ci trik z Boesendorfer'a, gdzie dla poszczególnej uzywanej oktawy, jest osobna próbka.
Kiedyś na Hornecie był zbiór open source'owych sampli, ale teraz to nie wiem gdzie cos takiego jest.
@wlodi5, post #1
@infboras, post #9
@Andrzej Drozd, post #13
@Andrzej Drozd, post #13
Teraz już wiesz dlaczego muzycy trackerowi tak niechętnie robią muzę do gier, nie tylko w AMOSie, ponieważ ich moduły brzmią kiepsko bez suportu sztuczek, komend, itd.
Następnie takiego wave wczytuję już pod Amigą do programu SampleZ z Aminetu, podbijam do 100% i zapisuję w formacie 8svx. Taki sampel jest gotowy do użycia w Protrackerze. Sam Protracker ma też opcje "Sampler" i tam można dokonać kolejnej obróbki sampla, czyli przyciąć, zaloopować, jeszcze bardziej podbić gdy SampleZ coś pominął, gdy harczy w niskich częstotliwościach to można go zinterpolować, można też podwyższyć o oktawe, czyli stworzyć sampla w częstotliwości 8,383 KHz, czyli 8383 Hz...itd.
Co prawda nie muzykuję, ale coś kojarzę że dawniej praktykowane było "wycinanie" sampli z gotowych modułów. Czy ten proceder dalej jest piętnowany?
@Andrzej Drozd, post #13
@AceMan, post #18
to też jest dla muzyka małe wyzwanie, zrobić MOD mając np. tylko sterowanie głośnością (been there).
@Jazzcat, post #14
Na szczęście ze znalezieniem darmowego pianina nie ma dzisiaj żadnego problemu. Na przykład parę lat temu IK Multimedia wypuściła okrojoną wersję Sampletanka i jest tam bardzo przyzwoite piano (Sample Tank 2 Sounds -> Piano -> HQ Free Piano.mkII).
Z tym coverem, to może niezbyt trafiony pomysł. Może zaczynaj od czegoś prostszego.
@wlodi5, post #25
Czy coś na kształt pogłosu takiego pianina da się zrobić ?
@Jazzcat, post #8
@voicer, post #27
a nie normalizacjądopiero zgłębiam się w te tematy, więc mogę się mylić, ale wydaje mi się, że normalizacja działa na tyle, na ile pozwalają transjęnty, czyli krótkotrwałe piki, a te mogą być zbyt wysokie w materiale źródłowym i główne brzmienie będziesz miał zbyt ciche. Limitery i kompresory podciągną głośność dużo mocniej, co ma znaczenie dla jakości 8-bit. Oczywiście jak przesadzisz to wyjdzie ci kupa rodem ze starych filmów VHS nagrywanych w garażu.
@voicer, post #29