[#61] Re: Sillyventure 2k14

@Sokok, post #60

Wydaje mi się że Amiga była pomijana, w niektórych sprawach. Może dla tego, ktoś się z kimś pokłócił, zbieżność zdań. Do tego Pieniądze które na pewno były z tego nie małe w Atari, Po co się dzielić z Amigą, chciwość później okazało by się że Amiga jest lepsza i sprzedaż by spadła.

Mam gdzieś nawet plakat Pro-24 A.

Co nie zmienia Faktu że Falcon na pewno Spoko, Rozumie że Liroy rejestrował ślady Audio na Falcon-ie, nie miał żadnego Samplera Nagrywarki Twardo Dyskowej czy nawet Automatu Perkusyjnego? Jest może jakieś Wideo w którym opowiada o tym jak to zrobił. Tak czy tak na pewno było to Kreatywne.
[#62] Re: Sillyventure 2k14

@amizet, post #61

Amigowcy tradycyjnie wystawili tam swoje "świadectwo". Ciekawe, że gdzie się nie pojawią to robią dym. Wiecie jak nazywają amigowców na tym party ? Bydłem.

Ostatnia aktualizacja: 14.12.2014 13:31:31 przez fic
[#63] Re: Sillyventure 2k14

@fic, post #62

A Atarowcy to pewnie poganiacze Bydła?
[#64] Re: Sillyventure 2k14

@amizet, post #63

Popytaj, a najlepiej sam zajrzyj na którkolwiek Silly Venture i sam się przekonaj jak zachowują się przybyli amigowcy. Nie twierdzę, że wszyscy, ale zawsze zdarzy sie jakiś podpity tłuk bredzący coś o amiga rulez
[#65] Re: Sillyventure 2k14

@fic, post #64

ojej a wiadomo co to za amigowcy?? czy zwykli alkoholicy?? ;)
[#66] Re: Sillyventure 2k14

@fic, post #64

Bylem na SV i jakos nie zauwazylem, zeby ktos odstawal od normy. Cale towarzystwo raczej bylo wstawione . Owszem pare razy padl okrzyk Amigaaaa ale mialo to raczej wydzwiek humorystyczny. no chyba ze mowisz o rzucaniu na sciane cienia wycietego z papieru logo c= przez czlonkow grupy, ktora wystawila chociazby dwa dema na party. Amigowymi akcentami byly jak najbardziej prezentacja konwersji Rift TBL na Falcona (wtedy sam wznioslem okrzyk :)) i demko Dekadence...

tak czy inaczej, nie rozumiem kwasów. zaje.... impreza, wszyscy się dobrze bawili, trzody nie stwierdzilem...
[#67] Re: Sillyventure 2k14

@fic, post #62

Domyślam, się że mówisz o gościach skupionych wokół tzw "amisceny(.org)". Jeśli tak to naprawdę nie wrzucałbym ich do jednego wora z Amigowcami. Niestety czasem wyskakują ze swoich hermetycznych środowisk i imprez.
[#68] Re: Sillyventure 2k14

@Sokok, post #67

"amiscenie - smierc" - Janusz Korwin-Mikke

czy jakoś tak xD
[#69] Re: Sillyventure 2k14

@Mariodj, post #65

no właśnie
[#70] Re: Sillyventure 2k14

@slay, post #40

Silly Venture - jak co roku - zbiera świetne opinie. Szkoda, że amiscena nie dorobiła się takiej imprezy. A może przyszłoroczne Retrokomp / LoadError mogło by się stać takim 'naszym' odpowiednikiem SV?


No dobra, Panowie, to co, w ramach noworocznych postanowień robimy na Retrokomp/Load Error ustawkę?

Jak się uda to będzie to pierwsze polskie amigowe compo od… Symphony 2003 w Poznaniu?

Superoptymistyczna lista uczestników mogłaby wyglądać tak:

- Ghostown
- Wanted Team
- Lamers (At0m, namów Aliasa)
- Dinx Project
- Elude
- Jok ze swoim tajnym kooperantem
- Tygrys
- Phibrizzo
- Flops

Ale by było compo! :)
[#71] Re: Sillyventure 2k14

@Jazzcat, post #70

Jeśli umawiamy sie na A500 to sam cos zrobię szeroki uśmiech
[#72] Re: Sillyventure 2k14

@at0m, post #71

A to A500 to golas (0.5 mb chip tylko ) z kickem 1.3 ?
[#73] Re: Sillyventure 2k14

@at0m, post #71

Wanted Team na pewno weźmie udział w ustawce na A500 :)

@Asman: tradycyjny compo konfig to A500 1MB czyli z rozszerzeniem 512kB SlowRAM i zazwyczaj z kickstartem 1.3. Bedziemy trzymali się tradycji :)
[wyróżniony] [#74] Re: Sillyventure 2k14

@Jazzcat, post #70

No dobra, Panowie, to co, w ramach noworocznych postanowień robimy na Retrokomp/Load Error ustawkę?


Faktycznie nie mieliśmy w Polsce amigowego demo compo od kilkunastu lat. Możemy wiec spróbowac zrobić taki eksperyment i sprawdzić czy jest to dzisiaj jeszcze możliwe. Retrokomp / LoadError wydaje się być dobra okazja na taki test.

Najlogiczniej w demo compo byłoby zrobić oczywiście jeden konfig, np. tylko A500 lub tylko 060 AGA (albo dwa osobne konkursy). Ale - jak na pierwszy raz - warto chyba zrobić łączoną amigową kategorie 'open', czyli dopuścić w konkursie wszystko od A500 do 060 AGA, żeby już na wstępie nie wprowadzać ograniczeń. Ewentualnie, jeśli na każdą platformę będą co najmniej 3 produkcje to przeprowadzić dwa osobne konkursy (ale na taki optymistyczny scenariusz nie stać mnie nawet po butelce whisky :).

Zresztą rok temu w konkursie 'walczyło' demo na ZX z demem na 060 (które i tak finalnie przegrało :). Moim zdaniem bardziej ważny byłby sam fakt zrobienia takiego amigowego lączonego demo compo na 'polskiej ziemi' niż to, kto jakie miejsce tam pozajmuje.

Może udało by się też zaprosić do udziału kogoś z niemieckiej sceny czy czeskiej.


Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 10:59:34 przez slay
[#75] Re: Sillyventure 2k14

@slay, post #74

Ja bym się obawiał, że przy osobnych kategoriach ECS i AGA może nie być wystarczająco dużo produkcji... Więc Slayer dobrze prawi :)
[#76] Re: Sillyventure 2k14

@slay, post #74

Oczywiście najchętniej widzieli byśmy zarówno compo na A500 jak i na 060, i to najlepiej rozdzielone, by demo na 7MHz i OCS nie musiało "walczyć" z super dopałką i AGA. Wszystko zależy jednak od ilości prac i byćmoże trzeba będzie te kategorie połączyć. Tak było w 2013r., ale też w trakcie wszystkich compos - na bocznym (ogromnym) big-screen'ie cały czas pokazywana była informacja na jaki sprzęt dedykowana jest dana praca. Aktualnie każdy z nas w miarę dobrze orientuje się jakie są różnice w możliwościach sprzetów "low-end" a jakie tych wypasionych, więc nawet połączone compo ma sens. Kiedy zaczniemy odbierać sygnały o produkcjach - sytuacja wyklaruje się, ale też proszę by dawać wcześniej znać organizatorom o swoich planach - brak prac na któreś zaplanowane compo to niższy budżet na nagrody w innych kategoriach. Niestety sponsor zabiera sobie z powrotem niewykorzystane nagrody, w 2013r z budżetu ok 10 tyś. zł przez brak prac w niektórych kategoriach w ten sposób sponsor (ogólnie - UM Gdańsk/GAK) "zaoszczędził" sobie ok. połowy. Natomiast co do podziału na kategorie i wysokości nagród - z racji że nawet scenowe compo musi podlagać pod miejskie zasady (bo kasa jest z miasta) - informacje o zasadach konkursu (również o nagrodach) muszą być udostepnione publicznie jakiś czas przed imprezą i nie ma możliwości "przesuwania" sobie nagród pomiędzy kategoriami. Dlatego też - każdy sygnał o przygotowywanej pracy byłby dla nas (i pożniejszych zwycięzców) dość cenny i "wartościowy".

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 11:19:58 przez sachy
[#77] Re: Sillyventure 2k14

@Jazzcat, post #70

Piszemy się

PS wbrew pozorom istnieje coś takiego jak Dreamweb (a nie tylko Jok)
[#78] Re: Sillyventure 2k14

@sachy, post #76

Sie wie :)

Niebawem zapewne zaczniemy konstruowac plany, w tym zasady kompotow i na pewno wezmiemy pod uwage wszelkie mozliwe scenariusze, wyciagniemy wnioski z 2013r. skorzystamy z sugestii jakie do nas trafily itp. itd. - aczkolwiek, to co pisal Sachy - jest constant w calej tej ukladance: za nami stoi GAK czyli miasto, ktorzy sa bardzo chojni (pokazcie mi wiekszy budzet z polskiej imprezy w ostatnich latach...) i chetni wspierac scene ale jesli chodzi o relacje konkurs-zasady-nagrody wszystko musi byc jasno okreslone, ustalone raz na zawsze i zaakceptowane na drodze biurokracji (doslownie).

Punktem wyjscia na te chwile bedzie mechanizm kategorii bitowych, na pewno nie bedziemy miksowac platform 8bit z Amiga AGA, bo jak wszyscy wiemy takie kombinacje to nigdy sie dobrze nie koncza i szkoda zeby biedna AGA znowu dostala po d... od ZX

Niemniej jednak na pewno nie jest zlym pomyslem wrzucenie do jednego worka wszystkich Amig, zwlaszcza w dobie dosc duzej aktywnosci i jakosci produkcji na Amige 500 wobec zdecydowanie mniejszej na highend.

"Bitowka" ma swoja niepowetowana zalete... Nie wiemy do konca jakie platformy beda rywalizowac w kompotach, mamy pewne prognozy, oczekiwania, zapowiedzi, nadzieje... Faktycznie, Amiga ma szanse zdominowac impreze... Nikomu jednak nie zamykamy furtki, jesli bedzie ktos chetny wystawic sie z mniej popularna (Amstrad?) lub najbardziej nawet egzotyczna platforma (Sam Coupe?) to zawsze dopasujemy mu odpowiedni kompot, pomozemy ze sprzetem / okablowaniem itd. o ile to bedzie mozliwe, wiecie jak z nami bylo w 2013, wiec wiecie jak bedzie w 2015.

Organizacyjnie, logistycznie i infrastrukturalnie jestesmy przygotowani na wszystko w zakresie od luznej nasiadowy przy demach i browarze po koncert Wladyslawa Komendarka z laserami, wszystko co jednak wiaze sie z kwintesencja scenowego party zalezy przede wszystkim od produktywnosci jego uczestnikow. Nie inaczej wiec jak tylko razem, Panie i Panowie ze scen wszystich platform mozemy dac niezlego czadu.

Stay tuned OK

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 12:16:00 przez mccnex
[#79] Re: Sillyventure 2k14

@mccnex, post #78

Wszystkich zainteresowanych dalszą dyskusją o RK-LE 2015, zapraszam do działu Scena, gdzie uruchomiłem oficjalny wątek imprezy:

http://www.ppa.pl/forum/scena/31718/retrokomp-load-error-2015#m453787

Zapraszam i pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 02.01.2015 12:35:50 przez sachy
[#80] Re: Sillyventure 2k14

@twardy, post #66

Bylem na SV i jakos nie zauwazylem, zeby ktos odstawal od normy. Cale towarzystwo raczej bylo wstawione


heh, a ja przypadkowo rozpierdzieliłem alkoholowy stolik szanownym kolegom amigowcom za pomocą plecaka :) Dziękuję za wyrozumiałość.
biję się w piersi - ale cholera ścisk był na początku kompo jak franca.
[#81] Re: Sillyventure 2k14

@slay, post #74

Najlogiczniej w demo compo byłoby zrobić oczywiście jeden konfig, np. tylko A500 lub tylko 060 AGA (albo dwa osobne konkursy). Ale - jak na pierwszy raz - warto chyba zrobić łączoną amigową kategorie 'open', czyli dopuścić w konkursie wszystko od A500 do 060 AGA, żeby już na wstępie nie wprowadzać ograniczeń. Ewentualnie, jeśli na każdą platformę będą co najmniej 3 produkcje to przeprowadzić dwa osobne konkursy (ale na taki optymistyczny scenariusz nie stać mnie nawet po butelce whisky :).


Wspólne compo dla OCS i AGI to raczej oczywistość. Po pierwsze ze względu na potencjalną ilość produkcji. Po drugie ze względu na biurokrację, o której pisze Sachy. A po trzecie już w tej chwili są na świecie imprezy (Finnish Amiga Party, Datastorm), gdzie tak się właśnie z powodzeniem robi.

Niedawno Charlie, organizator amigowych konkursów na Revision publicznie zapytał, czy ma sens zrobienie jednego compo OCS/AGA. Przeważające opinie były takie, że owszem, sens jest, ale tylko na amigowych imprezach, gdzie ludzie znają różnice między obiema platformami. Na Revision akurat nie za bardzo. Ale Load Error Amigą stoi.

A co do dem na 060... Cóż, niedawno usłyszałem w pewnym podkaście, że przecież dem na 060 już się nie robi ;) Zaś na pewnym polskim blogu wyczytałem, że z kolei dem na OCS/ECS już się nie robi. A polskich produkcji na Amigę 500 to już w ogóle nie ma :)
[#82] Re: Sillyventure 2k14

@Jazzcat, post #81

Może przenieśmy dyskusję do odpowiedniego wątku :)
[#83] Re: Sillyventure 2k14

@fic, post #64

Niestety Grey/MSB odwołał świetnie zapowiadające się SV'15 Summer Edition (ze względu na kwasy w środowisku Atari). Szkoda, bo pod hasłem 40-lecia procesora 6502 miała to być edycja połączaona ze sceną C64...

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?pid=200535#p200535

O jesienno-zimowej edycji na razie nic nie wiadomo.
[#84] Re: Sillyventure 2k14

@sachy, post #83

Ja pierdziele... Jak kilka osób mogło zniszczyć taką fajną inicjatywę? Nigdy na SV nie byłem, choć miałem się wybrać od kilku lat. Termin w wakacje dla mnie byłby idealny i zobaczenie sceny C64 i Atari w jednym miejscu dodatkowo na plus. A tu taki cyrk.
[#85] Re: Sillyventure 2k14

@flops, post #84

Mam nadzieję, że to tylko roczna przerwa w najgorszym wypadku ...
[#86] Re: Sillyventure 2k14

@flops, post #84

Sprężyna była jedna: Sikor wieczny malkontent.
[#87] Re: Sillyventure 2k14

@fic, post #62

a jak wołali na kogoś kto miał zarówno atari jak i amigę też bydło?
[#88] Re: Sillyventure 2k14

@sachy, post #83

Dobrze, że udało mi się w tym roku zawitać. Wielka szkoda, gdyby było to na pewno nie odpuściłbym przyjazdu. Drugiego takiego party w Polsce nie ma.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem