kategoria: Dema
[#1] Perfect Circle / TBL - animka?
Wziąłem się ostatnio za sprawdzanie jak dema TBL przeznaczone dla 060 chodzą na 040. Jednym z nich jest "Perfect Circle". Demo chodzi całkiem nieźle na 040/40Mhz, ale nie w tym rzecz.
Jednym z efektów jest kulkowy obiekt pływający po powierzchni wody:

występuje on też na końcu dema:


Wg komentarza Kalmsa na płycie "Mind Candy 2" efekt "wodny" nie jest animacją, tylko efektem liczonym w czasie rzeczywistym. I tu dziwna sprawa, bo efekt ten jest bardzo płynny na 040, natomiast efekt na końcu jest bardzo wolny.
Czyli... albo wszystko jest jak Kalms mówi na DVD, albo trochę minął się z prawdą.
Ktoś wie jak jest naprawdę?
[#2] Re: Perfect Circle / TBL - animka?

@PopoCop, post #1

Wg komentarza Kalmsa na płycie "Mind Candy 2" efekt "wodny" nie jest animacją, tylko efektem liczonym w czasie rzeczywistym. (...) Czyli... albo wszystko jest jak Kalms mówi na DVD (...)

Nie rozumieć. Te dwa zdania być ze sobą sprzeczne.
[#3] Re: Perfect Circle / TBL - animka?

@PopoCop, post #1

Wydaje mi się, że w pierwszym przypadku nie ma oświetlenia a cienie są fake'owe; w drugim zaś całe oświetlenie obiektu jest liczone.
[#4] Re: Perfect Circle / TBL - animka?

@_arti, post #3

Dokładnie, aż sobie odpaliłem u siebie to demko. U mnie różnica prędkości pomiędzy tymi dwoma scenkami z tym samym obiektem jest nieduża, ale ta końcowa ma wyraźnie mniej klatek. Widać, ze jest ona cieniowana o wiele dokładniej.
[#5] Re: Perfect Circle / TBL - animka?

@PopoCop, post #1

Bankowo chamską animacją jest scena z drzewkiem.

Co do pierwszej sceny o której mówisz mam wątpliwości. Można ją rozwiązać poprzez dual playfield (skały i "woda" na planie dolnym - woda wykonana blitterem przesuwającym paski pamięci w lewo i prawo) a kulki latają na planie górnym stąd zdają się nachodzić na tło. Cień może być predefiniowany dla sceny i latać mimo woli a nie być przypisanym do obiektów.

Z kolei scena końcowa jest na stówę na żywca liczona (u mnie na mocnej 060 lata tak samo jak scena pierwsza). Różnica w prędkości wynika z zastosowania cieni na powłoce samych kulek - i to te cienie liczone na żywca smolą na 040.

Ale to tylko moje skromne zdanie. Ja wiem jak wymieniać kondensatory a nie jak generować cieniowane kulki w czasie rzeczywistym :P
[#6] Re: Perfect Circle / TBL - animka?

@altcomputing, post #5

Bankowo chamską animacją jest scena z drzewkiem. - to przyznał nawet Kalms w komentarzu na DVD, tylko nie używał słowa "chamska" :) . W innych demach TBL też zdarzają się animki.
[#7] Re: Perfect Circle / TBL - animka?

@altcomputing, post #5

Na różnicy prędkości danego efektu pomiędzy 040/060 bym się specjalnie nie opierał. Byli specjaliści, którzy podczas uruchamiania dema sprawdzali prędkość CPU, a potem animacje odtwarzali w adekwatnym do wydajności komputera tempie. Oczywiście szczegółów nie zdradzę, zachowam je do grobowej deski ;)
[#8] Re: Perfect Circle / TBL - animka?

@gorzyga, post #7

O sprytny patent :)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem