kategoria: Programy
[#1] [Legion (SDL)] brak fontów
Ostatnio postanowiłem odświeżyć sobie SDLowską wersję gry "Legion" (port stefkosa). Ku mojemu zdziwieniu gra uruchamia się, ale nie wyświetla czcionek (pierwszy screen jest czarny zamiast napisu, a potem można to sprawdzić po rozpoczęciu rozgrywki - nie widać liter we wpisywanych imionach ani podpisów przycisków w "Opcjach" samej gry. Potwierdzi ktoś, zanim uderzę do stefkosa?
[#2] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@recedent, post #1

Ja uderze do siebie. Dzis powinienem zajrzec w kod/gre i dam znac.

Powinienem dodac ze kod tej gry to taki AMOS C++, ciezko jest ten kod poprawiac nawet.

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2018 12:13:39 przez stefkos
[#3] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@stefkos, post #2

gdzieś ten kod w oryginalnej formie jest dostępny? ;)
[#4] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@teh_KaiN, post #3

Juz nie pamietam, na pewno go skads sciagnalem.
Zreszta mowisz o kodzie SDL czy o AMOSowym? bo ja wiem tylko o tym SDL i C++.
[#5] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@stefkos, post #4

O najbardziej pierwotnym, więc AMOSowy raczej.

EDYT: Ha, a gdzie mógłby przecież być jak nie tu ;)

Swoją drogą nie jest chyba określona licencja tego kodu. Ale skoro porty powstają to chyba nikt nie wnika.

Ostatnia aktualizacja: 13.09.2018 13:07:17 przez teh_KaiN
[#6] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@teh_KaiN, post #5

Obstawiam ze kod AMOSowy jest lepszy niz ten napisany w "C++" i SDL
[#7] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@stefkos, post #2

kod tej gry to taki AMOS C++, ciezko jest ten kod poprawiac nawet

Czyli ta nowa wersja była dosłownie tak jakby przepisywana z AMOSa na C++? Bez zmiany architektury, używania bardziej dzisiejszych rozwiązań?
[#8] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@MDW, post #7

Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale z tego co wiem to tam jakiś "emulator AMOSa" był użyty czy coś w tym stylu i znaczna część kodu gry siedzi niezmieniona.
[#9] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@MDW, post #7

Odpowiem TAK.
Jak znajdziesz/zajrzysz do kodu zobaczysz ze kod wyglada jak kod amosowy. Oczywiscie przyspieszylo to konwersje z drugiej wnioslo pewnie troche bledow.
[#10] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@recedent, post #1

Potwierdzam.
[#11] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@recedent, post #1

Pierwsza ciekawostka:
wyglada na to ze glGetIntegerv( GL_MAX_TEXTURE_SIZE, ) nie dziala jak trzeba
Druga
nawet jak pomine ta funkcje to widze ze tekstury z czcionek sa tworzone jednak kolory i alfa kanal nie sa poprawnie ustawiane.
Zerkne w to jeszcze ale nie dzis.
[#12] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@stefkos, post #11

to znaczy że "coś się spsuło" w sterownikach do 3D od czasu 3.9?
[#13] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@recedent, post #12

Ciezko mi teraz powiedziec, jezeli gra kiedys dzialala a teraz nie to znaczy ze jakies zmiany byly.
Probowalem troche powalczyc z kodem, narazie jednak bez sukcesu. Bede dawal znac jak ida sprawy, jak mozesz przypominaj sie.
Polowa tego kodu to AMOS w C++ niestety.
[#14] Re: [Legion (SDL)] brak fontów

@recedent, post #1

A wlasnie, czy ktos ma moze jakis aktualny kontakt do tworcy (Gobi) oryginalnego Legionu?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem