Komentowana treść: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)
[#91] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@koczis, post #66



Nowe oprogramowanie wymusi trend przesiadki



Przemyślałem sprawę.

Nie.

Mimo że powstaje sporo dobrego softu pod OS4 i MOS (czy nawet AROS) nie powoduje to żeby ludzie od razu porzucali dla nich classici.
1
[#92] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@_DiskDoctor_, post #91

+1
MorphOSa na PowerBooku bardzo lubię i mam zarejestrowanego.
Ale to oprócz, nigdy zamiast

Ostatnia aktualizacja: 09.07.2024 08:10:59 przez Jacques
1
[#93] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@_DiskDoctor_, post #91

myślę, że cena wejścia jest dużym problemem. pistorm jest znacznie tańszy. problemem jest brak reklam i ludzie po prostu nie wiedzieli, że prędkość jest w regionie NG. ale teraz to wychodzi na jaw (pamiętam, że podczas pierwszej prezentacji h2 68k myślałem, że to system PPC). są też ludzie, którzy wolą klasykę i dzięki pistormowi mogą to mieć, a wszystko to w starej obudowie a1200. było wtedy odwrotnie niż ja - absolutnie nie chciałem kolejnej pomyłki w stosunku do starego sprzętu i byłem bardzo szczęśliwy, gdy pojawiła się AmigaOne - zmieniłem na to i nigdy nie oglądałem się za siebie. w dniu, w którym przeniosłem dane ze starego A4000, czyli w dniu, w którym był on ostatni raz włączany.
2
[#94] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #93

@MagicSN
Any good news about WOS version?
[#95] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #93

myślę, że cena wejścia jest dużym problemem.


Zależy o jakie rozszerzenie chodzi.

Ale fakt, Pistorm jest bardzo przystępny, co nie znaczy, że ludzie nie używają też innych kart.
[#96] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@BULI, post #94

Jeśli chodzi o wersję WarpOS, nadal czekam na system rozwojowy (uszkodzony dysk twardy przeszkodził), ale jestem całkiem pewien, że dostanę go jeszcze w tym lub w przyszłym tygodniu, a wtedy zobaczymy, czy wersja WarpOS zadziała - ale jestem dość pewny, że to się uda - jednak w obecnej sytuacji nie mogę tego obiecać na pewno.
1
[#97] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@_DiskDoctor_, post #95

Jeśli chodzi o wysoką cenę wejściową, miałem na myśli zwłaszcza systemy OS4 (w rzeczywistości moje ulubione systemy Amiga, są one dość drogie). Jeśli chodzi o Pistorm i inne rozwiązania 68k: Tak, jest także Vampire i wysoko taktowane płyty 060. Dla portów 68k staram się wspierać wszystkie trzy typy, Pistorm, Vampire, 060, ale w przypadku niektórych gier może to być tylko Pistorm lub tylko Pistorm/Vampire, ponieważ reszta jest zbyt wolna. Tak było na przykład z Heretic 2, który jest naprawdę zbyt wolny na pozostałych dwóch, różnica prędkości między Pistorm a resztą jest ogromna (należy zauważyć, że w przypadku gier opartych na liczbach całkowitych może być mniejsza, ale większość gier, które portuję, używa zmiennoprzecinkowych obliczeń). Od Vampire V4 do Pi3 jest to już tak, jakby Pi był około 2,5-3 razy szybszy niż V4, jeśli zmierzymy 2,2 GHz Pi Cm4 w porównaniu do V4, jesteśmy na poziomie 5-6 razy szybciej. To jest ogromne. Jeśli chodzi o Vampire vs. wysoko taktowany 060, są one w podobnych rejonach, w zależności od typu gry jedno lub drugie może być szybsze (moje wrażenie jest takie, że Vampire ma przewagę). Nie mówię tego jako formę reklamy, po prostu chcę, aby ludzie zrozumieli, dlaczego czasami moje porty są skierowane na ten czy inny sprzęt, a czasami na inny. Jest to po prostu decyzja podejmowana „na grę”, zawsze robię wersje zoptymalizowane dla wszystkich trzech z nich, a potem Beta-testerzy muszą sprawdzić, czy jest wystarczająco dobra (a jeśli nie, próbuję zrobić coś, aby była szybsza - ale nie mogę pokonać ograniczeń sprzętu - a przynajmniej w przypadku maszyn OS4 i systemów Pistorm można bezpiecznie założyć, że mogę uzyskać dobrą prędkość działania - te maszyny WarpOS oparte na PCI Sonnet także byłyby bezpiecznym zakładem, zakładając, że uda mi się uruchomić ten cholerny kompilator - ale myślę, że ostatecznie mi się to uda).
3
[#98] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #97

Od czasu ogłoszenia minęło już 2 tygodnie a gra nie jest dostępna w Polsce.

Rozumiem że Archi-Tech na razie rekomenduje torrenty.

Mam gorącą prośbę o info kiedy to będzie można zakupić, inne niż “już za chwileczkę już za momencik”.
1
[#99] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)
testował może ktoś na Amithlonie (P4) Gforce MX?
[#100] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@Denver, post #99

Ja to się bardzo cieszę, że w reszcie zaczyna się pojawiać soft optymalizowany PiStorm... Dzięki zdjęciu hamulca jakim jest 060ka, można poszaleć na Amidze z lepszym softem... Kiedyś próba legła w gruzach bo koszta karty były zaporowe - mówię tu o PowerPC... Dziś PiStorm to karta za grosze... a jak pójdzie za tym soft, to i popularność będzie rosła...

Mówcie co chcecie... Dla mnie Amiga z tą kartą to Amiga NG na jaką czekałem...
[#101] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@miki1406, post #100

Ciekawe za ilę lat ludzie będą nazywali Pistorm “hamulcem”.

[#102] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@miki1406, post #100

mac mini za 150zł to były te zaporowe koszta?
3
[#103] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@miki1406, post #100

Mówcie co chcecie... Dla mnie Amiga z tą kartą to Amiga NG na jaką czekałem...

Może sprzętowo. Programowo czeka ją minimum 20 lat sprawnego rozwoju żeby nadrobić ten wieloletni zastój. I od razu uprzedzam - wcale nie mam na myśli przeglądarki www. Jej może nawet nie być i też można coś naprawdę ciekawego robić. szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 13.07.2024 17:35:36 przez MDW
5
[#104] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MDW, post #103

Zgadzam się. Każde nawet najszybsze i najlepsze rozwiązanie będzie "leżeć" jeśli nie zostanie podparte softem. Natomiast ogólna dostępność rozwiązania i jego popularyzacja zależy od ceny. Strasznie fajne jest to, że do tej pory sensowne karty szły cenowo w tysiące, co skutecznie zmniejszało grupę posiadaczy, a wśród nich - potencjalnych twórców. Z kolei mała popularność karty, czy platformy to słaby motywator do tego, by coś na nią robić... Wjechała nam karta, która jest kilkukrotnie szybsza niż pięć, czy sześć razy droższe rozwiązania. Karta w cenie samego Fast'u.... To może zachęcać do tego, żeby pod to pisać i portować... Można mówić "nie koszerna"... Dla mnie to trochę spełnienie marzeń z epoki... W cenie obiadu ze smażalni w sezonie szeroki uśmiech
2
[#105] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@miki1406, post #104

Każde nawet najszybsze i najlepsze rozwiązanie będzie "leżeć" jeśli nie zostanie podparte softem.


Dlatego właśnie Trevor robi co może aby stymulować soft pod OS4. I do pewnego stopnia Mu się to udaje.
1
[#106] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@_DiskDoctor_, post #105

Chyba Amiga PPC, bo jego rozwiązania to konkurencja dla AOS 4.x, bo się nie dogadali do końca. Bez oceniania czyja to wina.
[#107] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@miki1406, post #100

niedługo właściciele PiStorm będą mieli kolejny tytuł (Heretic 2). Dla mnie wspieranie kilku systemów - AmigaOS 4, AmigaOS3 z PiStorm, AmigaOS3 z Vampire - jest dość łatwe (o ile te systemy są wystarczająco szybkie dla konkretnego tytułu, na przykład H2 działa tylko na OS4 i PiStorm, podczas gdy G17 na wszystkich trzech). Rzeczywiste tworzenie tytułów zawsze odbywa się na OS4 - więcej możliwości debugowania i standardowe biblioteki C są bardziej "stabilne", następnie przenoszone są na platformy OS3, PiStorm zazwyczaj jest pierwszą platformą, na której testuję pliki wykonywalne 68k.
2
[#108] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #107

Super wiadomość OK
Mam nadzieję, że do grona tych systemów dojdzie również WarpOs ok, racja
2
[#109] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@BULI, post #108

"Zakładając, że dostanę dobry nowoczesny kompilator, który generuje wyjście WarpOS - i chociaż zajmuje to więcej czasu niż się spodziewałem, wygląda na to, że takowy kompilator uzyskam - WarpOS zostanie dodany do tego (jeszcze nie mam systemu rozwoju WarpOS, ale mam nadzieję, że zdobędę go w nadchodzących tygodniach). Mam jednak inne dobre wieści - właśnie wrzuciłem na Aminet wersję demonstracyjną Gorky 17 68k. Zauważ, że wersja demonstracyjna zawiera tylko pliki języka angielskiego (przepraszam). Powinna jednak wystarczyć do oceny gry."
3
[#110] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #109

Mam jednak inne dobre wieści - właśnie wrzuciłem na Aminet wersję demonstracyjną Gorky 17 68k.


Dobre wieści! Demo zapełni czas w oczekiwaniu na CD od ArchiTech. Dzięki!!

@lukjan

Chyba na to czekałeś/-aś!

EDIT*

@MagicSN nie mogę znaleźć -- jest tylko wersja PPC z 2016 r.

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2024 15:45:47 przez _DiskDoctor_
[#111] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@_DiskDoctor_, post #110

Materiały przesłane na Aminet zazwyczaj potrzebują 1-2 dni, zanim będą dostępne do pobrania.
2
[#112] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #111

Już jest! Zaraz zassam, w oczekiwaniu na dostępność CD.
1
[#113] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #111

Zainstalowałem demo.

Mam restart po animacji Hyperionu. I brak muzyki (chyba kiedyś instalowałem AHI).

Moja specyfikacja

060 z FPU i MMU
100 MHz
256 MB RAM
2 MB CHIP
dysk = microSD
[#114] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@_DiskDoctor_, post #113

Zakładam, że problemem jest jedna z poniższych trzech przyczyn lub ich kombinacja:

Nie masz zainstalowanej biblioteki mpega.library (można ją pobrać z Aminet).
Masz zainstalowaną wersję AHI 6.0 (użyj wersji 4.18).
Coś zakłóca ustawienia stosu, jakiś program lub narzędzie (spróbuj uruchomić to z powłoki, używając stosu 2000000, a następnie uruchom grę; zwróć jednak uwagę, że normalnie gra ustawia wystarczający stos i uruchamia się poprawnie z Workbencha).
1
[#115] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #114

Zainstalowałem AHI w sugerowanej wersji - przywróciło to dźwięk, ale problem nadal występował (animowane logo Hyperion, potem zwis i guru). Po zainstalowaniu mpega.library, gra ruszyła!

Ogólnie na 060 mogę powiedzieć, że gra nie jest do końca płynna, choć jest grywalna. Jakie ustawienia można zmienić aby upłynnić grę? Może to u mnie jest coś nie tak?

Ponadto, podczas pierwszej walki gra się zawiesiła (mniej więcej po 2 turach walki). Co może być przyczyną? Uruchamiam grę z systemu OS 3.2(.2.1).
[#116] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@_DiskDoctor_, post #115

Cytując z Readme dotyczącym tych ustawień, które mogą przyspieszyć działanie na 060:
'makedir env:g17
echo "1" env:g17/g17_disablemusic

Możesz ponownie włączyć muzykę, usuwając plik env:g17/g17_disablemusic i ponownie uruchamiając grę. Zmienna środowiskowa została już poprawnie ustawiona dla Twojego systemu podczas instalacji.

Dodatkowo istnieje zmienna env:g17/g17_streamingthreshold. Jeśli jest ustawiona na 0, gra zawsze wczytuje muzykę z wyprzedzeniem zamiast ją strumieniować. Może to przyspieszyć grę na systemach 68060, ale czasy ładowania będą dłuższe, a gra będzie wymagać więcej pamięci RAM. Instalator już ustawił tę zmienną poprawnie dla Twojego systemu.'

Co do awarii w pierwszej walce lub w ogóle w walce, żaden Betatester nie zgłosił czegoś takiego, więc albo jest to jednorazowy błąd, albo coś związane z Twoim systemem, albo coś, co występuje tylko w wersji demonstracyjnej (przyznaję, że wersja demo była testowana mniej, ale nadal uważam to za mało prawdopodobne, bardziej prawdopodobne są dwie pierwsze opcje).

Większość Betatesterów testowała grę na OS 3.2.2.1, ja również.
1
[#117] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #116

Ok dzięki za wskazówki.

Też będę testował i w razie czego coś zgłaszał. Ale wiele nie potestuję bo jutro wyjeżdżam na małe wakacje.

Tak czy inaczej, jak coś się będzie działo, z demo lub nie, będę dawał znać!
[#118] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@_DiskDoctor_, post #117

Odpaliłem grę. Po podaniu parametru

makedir env:g17
echo "0" env:g17/g17_streamingthreshold


gra zaliczyła zwis po drugiej animacji.

Więc nie powtarzałem tego wpisu. Za drugim podejściem gry doszedłem do trzeciej walki (jakiś boss bo większy) i od razu mam zwis.

Szkoda że to się tak wiesza na 060.
[#119] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@_DiskDoctor_, post #118

To nie "wiesza się na 060". Bardziej podejrzewam, że to problem z konkretnym systemem 060 lub inny problem z Twoim systemem. Miałem dwóch beta testerów z konfiguracjami 060 i żaden z nich nie miał problemów, które opisujesz. Zauważ, że jeden z nich zauważył problemy z "zbyt dużymi kartami cf" - nie jestem pewien, co miał na myśli, ale prawdopodobnie chodziło o rozmiar przekraczający pewną wielkość w gigabajtach, a inny miał problemy z konkretną marką karty cf, podczas gdy działało z inną marką. Co dokładnie oznacza "wiesza się"? Czy możesz opisać to bardziej szczegółowo? Również, jeśli chcesz, możesz przenieść tę rozmowę na prywatny email - tirionareonwe@gmail.com
[#120] Re: Gorky 17 - AmigaOS 3.x (68k) + AmigaOS 4 (PPC)

@MagicSN, post #119

Dobrze, dziękuję za odpowiedź.

Wiesza się = nagły zwis gry (halt) restart i guru.

Mam płytę rev. 2.B i z chęcią pomogę rozwiązać peoblem, potestuję. Bez timing fix. AmigaOS3.2.2.1. 060 rev. 6.

Wyślę mail po powrocie z urlopu, w czwartek.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem