Komentowana treść: Doom RPG
[#1] Re: Doom RPG
To chyba jakiś żart... A wręcz ironia losu :) Latami amigOWCE zabiegały o Dooma i Wolfa3D złorzecząc Carmackowi, a tu takie coś jak Eye of Beholder xd
[#2] Re: Doom RPG
Spoko się w to grało swego czasu na telefonie.
[#3] Re: Doom RPG

@Mario, post #2

Ano grało się, skończyłem najpierw na Symbianie UIQ z emu Java, potem na iOS z Jailbreak, a teraz na Amy.
Szkoda że nie ma źródełek do WolfensteinaRPG.


3
[#4] Re: Doom RPG
Fajna sprawa i wygląda ciekawie rozgrywka. W wolnej chwili sobie sprawdzę czy mi podejdzie.
3
[#5] Re: Doom RPG
Można już na AGA zmniejszyć wyświetlany obraz z pełnego ekranu na mniejszy?

Ostatnia aktualizacja: 15.05.2024 20:18:29 przez kempy
[#6] Re: Doom RPG

@sopel, post #1

To powinno na A500 chodzić.
[#7] Re: Doom RPG

@sopel, post #1

Spałeś pod kamieniem ostatnie 20 lat czy nie doczytałeś genezy powstania w/w portu? Aaa nie przepraszam, od kwietnia na forum to wyobraź sobie, że Dooma już mamy. Misja skończona nie musisz _ewangelizować_.
4
[#8] Re: Doom RPG

@RadziN, post #7

Duma to jeden z grzechów głównych.Czy też Spodek Katowicki.Tak Lutranie mają już biskupstwo Katowickie.pomysł
[#9] Re: Doom RPG

@RadziN, post #7

Może to c.d. urazu po Death "widok jak z pociągu" Mask
1
[#10] Re: Doom RPG

@Jacques, post #9

Trud orzec co i czemu ale szerokopojmowane farmakologia mogłaby zdecydowanie pomóc.
[#11] [post oznaczony jako OT] wyświetl
[#12] Re: Doom RPG

@sopel, post #11

I co z tego? Skoro tematem wiodącym owego newsa jest w/w port. Jakie to ma znaczenia? Jak ktoś amiguje od kwietnia roku bieżącego to może nie wie, że pojawiły się karty turbo i taka masa różnej maści możliwości, że jak komuś wyjątkowo bardzo zależy to uruchomi sobie wybraną przez siebie kompilację Dooma na czym będzie akurat chciał. Sądzisz się z rewelacjami z kapelusza, których mało kto chce wysłuchiwać, już o takich kwiatkach jak rozróżnianie czy gra uruchomiona jest na pełnym ekranie nie wspomnę. Parafrazując klasyka "Zapchałeś sobie głowę jakimiś pierdołami o Doomie na 486 i teraz na siłę probujesz zainteresować tym innych". Idź na jakieś forum o 486 i truj tam ile masz sił w palcach. Mierz, waż i kręć filmy i porównuj owego Doooma zakładam, że z korzyścią dla Twojej psyche bo innego wytłumaczenia nie widzę. I na Panią Negocjowalnego Afektu, znaczna część z nas Amigowców ma twoje wywody tam gdzie plecy kończą swą szlachetną nazwę, a inna nie zwróciła na to uwagi. I boing Ci na drogę...
1
[#13] Re: Doom RPG
Gdy pojawił się ten "Doom RPG" to jeszcze nie była epoka iOS/Android i rządziły takie rozwiązania jak: Java2ME, Symbian, BREW, Mophun. Ja akurat mocno siedziałem w różnych mobilnych głupotach, grach, trochę to wszystko śledziłem. Gdzieś obiło mi się o uszy, że przy okazji "Doom RPG" Carmack mocno zainteresował platformami przenośnymi, a nawet Java2ME (która była takim mobilnym ZX Spectrum - nie nadawała się do gier, a miała ich dziesiątki tysięcy). Carmack jest nawet wymieniony jako programista. Pamiętam, że bardzo się dziwiłem, że ktoś taki jak Carmack mógł w 2005 zainteresować się tak stosunkowo prostym rozwiązaniem. Wtedy nie musiał już robić niczego tylko dla pieniędzy. szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2024 18:22:23 przez MDW
[#14] Re: Doom RPG

@MDW, post #13

No właśnie pierwszy raz zagrałem w DoomRPG na Sony Ericsson, albo P900 z UIQ 2.1 albo P1i z UIQ 3.0, tylko nie pamiętam czy doinstalowywałem jakieś emu Javy czy też było zaszyte w systemie.
Nie wiem jak ta gra miała by chodzić na Amidze 500, skoro specyfikacja takiego P1i to ARM 208MHz, 128MB Ramu, rozdzielczość 240x320 i chodziło to tak na "styk"

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2024 19:05:44 przez waldiamiga
1
[#15] Re: Doom RPG

@waldiamiga, post #14

Trzeba by ją napisać od nowa.
Że się da - pokazuje choćby Black Dawn Rebirth.

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2024 19:24:47 przez recedent
[#16] Re: Doom RPG

@waldiamiga, post #14

Gdyby było więcej RAMu, pamięci graficznej i grafika zostałaby przygotowana w mniejsze liczbie kolorów (tutaj pewnie są to jakieś 24-bitowe PNGi, czasem nawet z kanałem alpha) to powinna jakoś działać. Tylko oczywiście trzeba byłoby ją bardzo zgrabnie napisać specjalnie dla Amigi.
Wersja smartfonowa jest w Javie Micro Edition więc właściwie wykorzystuje ułamek mocy tych mega-smartfonów (jak na tamte czasy), które wymieniłeś. Aplikacje w Javie działają na maszynie wirtualnej, a nie natywnie na dawnym sprzęcie. To trochę tak jakby na bardzo specjalizowanym emulatorze maszyny, która nie istnieje w postaci sprzętowej (zaraz fani maszyn wirtualnych mnie zjedzą za to określenie). 😃 Jest to co prawda Java Micro Edition, ograniczona, mniej wymagająca i stworzona z myślą o mniej wydajnych urządzeniach, ale mimo wszystko to wciąż jest Java, co wielokrotnie zwiększa wymagania. Gry z tamtych lat pisane w C/C++ pod Symbiana, BREW czy Mophuna naprawdę pokazywały co ten sprzęt potrafi, a aplikacje w Javie po prostu jakoś działały. 😃

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2024 20:08:38 przez MDW
1
[#17] Re: Doom RPG

@recedent, post #15

Tak, gdyby ją przepisać z tego Pseudo3D silnika na endżajn zastosowany w Black Dawn Rebirth to szpil być może dawał by radę na A500. Jednak 060/100MHz i RTG to nieco za mało by wyskoczyć na coś powyżej 320x240. Wczesna wersja dla MorphOS ma muzę w menu i śmiga w 640x480, bo w 800x600 (max. rozdziałka w grze) jest niegrywalna, sprawdzałem na A1139.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem