@crimart,
post #5
Moim zdaniem nie warto dotykać tego Blendera. Od wielu wielu lat autor się na niego wypiął, nikt tych źródeł nie utrzymuje i nigdy nie wiemy czy będzie działał po kolejnej aktualizacji systemu. Na pewno lepiej, że jest wersja 2.62 niż 2.49, bo w 2.50 (a finalnie 2.60) była ostra rewolucja. Z drugiej jednak strony szkoda, że to nie jest 2.8 albo nowsza, bo wtedy była kolejna rewolucja.
Autor portu kilka lat temu napisał mi, że przed przystąpieniem do przeportowanka nowszych wersji musiałby przeportować resztę Pythona 3, bo ten, który jest dla MorphOS jest dosyć szczątkowy. Chociaż ja tego Pythona używam do jakichś moich pomocniczych skryptów i całkiem sprawnie działa.
Ale podobno ma zbyt duże braki żeby obsłużyć nowsze wersje Blendera.
A jeżeli chodzi o samego Blendera to jakoś tam działa. Chociaż w którejś wersji systemu kwasiły się fonty na fullscreenie. Ma on też na stałe wyłączony moduł GameBlender. Pamiętam, że jakieś elementy w którejś wersji nieładnie mrugały. Ale generalnie działał całkiem zgrabnie, stabilnie i szybko. Jeżeli nadal działa to pobawić się można. Ale żadnego swojego projektu bym nie oparł na czymś co zupełnie nie jest utrzymywane, działa przypadkiem i w razie problemów (a raczej na pewno będą, bo MOS się dosyć prężnie rozwija) nie będzie żadnej pomocy.
Ostatnia aktualizacja: 23.04.2022 20:34:59 przez MDW