Komentowana treść: MorphOS 3.16
[#1] Re: MorphOS 3.16
OK
[#2] Re: MorphOS 3.16
a można ten system postawić na amidze ?
[#3] Re: MorphOS 3.16

@Greczkin, post #2

Można. Na AmidzeOne X5000 albo AmidzeOne 500 najnowsza wersja pójdzie bez problemu (chociaż warto przypilnować czy się ma kompatybilną kartę graficzną). Zaś antyczną wersję 1.45 można uruchomić na praktycznie każdej Amidze wyposażonej w kartę turbo z procesorem PowerPC (no, jeszcze karta graficzna by się przydała).
2
[#4] Re: MorphOS 3.16
Zainstalowane, nie stwierdzam problemów.
Zresztą nie pamiętam żebym kiedyś (od 2003 roku) miał jakieś problemy z instalacją czy aktualizacją (pierwszy Pegasos miał 1.3 i od razu aktualizowałem do 1.4). Pewnie dlatego, że zawsze staram się mieć jak najbardziej typowy sprzęt. Najszybszy ale z tych najbardziej typowych.

Ta wersja MorphOS poprawiła wieloletni błąd w TinyGL przez który nie działała funkcja glReadPixels (przydatna mi np. do renderowania każdej klatki do pliku w celu złożenia z tego filmu). Czytałem już o tym wydarzeniu wcześniej na morph.zone i cieszyłem się jak dziecko. Niestety muszę powiedzieć, że naprawiono to dosyć... połowicznie... Owszem, funkcja nie zwraca już samych czarnych pixeli ale obraz nie jest dokładnym screenshotem. Jest jakieś przesunięcie wartości RGB. Przynajmniej na PowerBooku w 1440x960 24-bit. Tak czy inaczej zgłoszę to, bo temat jest świeży i ten kto poprawiał jeszcze pewnie jest w temacie.

A z nowinek - Expose WYPAS! Będę używał.

Ostatnia aktualizacja: 10.03.2022 13:01:26 przez MDW
[#5] Re: MorphOS 3.16
Jakby ktoś mial na zbyciu imaczka A1144 to z chęcią zanabędę do zabawy z MorphOsem.
[#6] Re: MorphOS 3.16
Po aktualizacji iMaca G5 uruchomiłem Doom III od Cowcata. Gra stała się o wiele przyjemniejsza w rozgrywce (wyższy framerate, w recepcji osiągam 40-60fps), sporo mniej artefaktów, jedynie refleksy światła są jakby "kwadratowe".

EDYTA: Wrzucam shota.





Ostatnia aktualizacja: 10.03.2022 20:14:34 przez waldiamiga
3
[#7] Re: MorphOS 3.16

@waldiamiga, post #6

a jak było na poprzedniej wersji?
[#8] Re: MorphOS 3.16

@michal_zukowski, post #7

Coś w tym stylu. Jakby znacznie więcej artefaktów, wyczuwalny niższy framerate i więcej przycięć.

[#9] Re: MorphOS 3.16

@waldiamiga, post #8

Dochodzą jakieś informacje o niedziałającej akceleracji dla x800 i x1950.
Ktoś coś zauważył u siebie ?
[#10] Re: MorphOS 3.16

@Kwiatki, post #9

Ja nie potwierdze, mam tylko R300 (X600XT i R9700M)
[#11] Re: MorphOS 3.16
No i zainstalowałem i... łyżka dziegciu.

Po pierwsze dalej mam problem z nośnikami sformatowanymi pod FATFS. Pomimo że np pod DOpus5 nie ma problemów, Ambient się zawiesza lub "przywiesza" na dłuższy czas przy wejściu do niektórych podkatalogów.

Po drugie przy aktywowaniu się wygaszacza nie mogę z niego... wyjść. Przy próbie aktywacji pojawia się czarny ekran i nic więcej.

Po trzecie w czasie operacji na panelach jest często zawieszenie a prawie zawsze są jakieś problemy. Panele źle się aktywują, przeźroczystość tekstur często jest między jasnym a ciemnym kolorem zamiast alfa tekstury (której w ogóle praktycznie nie widać), układanie na nie zablokowanym panelu, itp.

Po czwarte jest więcej losowych "zwieszek" przy korzystaniu z różnych programów czy po programach skorzystanie z ustawień systemu.

Po piąte Wayfarer potrafi tylko przenieść listę zakładek, które nie są ustawione do szybkiego uruchamiania w OBW. Znaczy to że skróty umieszczone w oknie przeglądarki jako przyciski trzeba samemu dodać. Przydało by się także przeniesienie innych rzeczy, np haseł (chyba że jakaś unijna dyrektywa tego zakazuje?).
[#12] Re: MorphOS 3.16
Ja na swoim Mini maku dalej prędkość pobierania mam taką sobie. 1600 kB/s maksymalnie. Czyli stos TCP/IP dalej nie został poprawiony?
[#13] Re: MorphOS 3.16
Zapytam naiwnie - a co jest takiego w iMaczkach 17/20" nie-iSight, że MOS na nich nie lata?
[#14] Re: MorphOS 3.16

@_arti, post #13

Niekompatybilne bebechy?
Czasem nawet w obrębie teoretycznie jednego modelu możesz mieć różne chipy na płycie. Na to wszystko potrzeba sterowników, które się same nie napiszą, niestety (zwłaszcza bez dokumentacji).
[#15] Re: MorphOS 3.16

@recedent, post #14

Uh, myślałem, że to tylko wolniejsze bebechy i brak iSighta.
[#16] Re: MorphOS 3.16

@recedent, post #14

A szkoda. Byłby większy wybór.
[#17] Re: MorphOS 3.16

@_arti, post #13

Na bank przy pierwszych imaca G5 jest nvidia , w ALS jest już radeon 9600 ale tak jak pisze recedent to nie wszystkie elementu które musza współpracować .
[#18] Re: MorphOS 3.16

@Kwiatki, post #17

Pojawił się Hotfix dla OpenSSL3.Library.
2
[#19] Re: MorphOS 3.16

@waldiamiga, post #18

Ciekawe, że po tej poprawce wersja bilblioteki od razu skoczyła z 1.0 do 2.0. Musiała być gruba "poprawka".
[#20] Re: MorphOS 3.16

@MDW, post #4

Udało mi się przygotować tak prosty jak to tylko możliwe przykład pokazujący artefakty w wyniku działania funkcji glReadPixels(). Przykład wraz z opisem zgłoszony do MOSTeamu. Sprawa tej funkcji jest świeża, bo funkcja niedawno była poprawiana więc tym większa jest szansa na poprawkę. Nie jest to kluczowa funkcja TinyGL ale jest całkiem przydatna w pewnych sytuacjach.
4
[#21] Re: MorphOS 3.16

@waldiamiga, post #18

A skąd ten Hotfix wziąć?
[#22] Re: MorphOS 3.16

@gilban, post #21

1
[#23] Re: MorphOS 3.16

@MDW, post #20

Mam informację z pierwszej ręki i od najwyższych „władz” MOSa, że błąd w glReadPixels() został zidentyfikowany i poprawiony. Następna wersja MorphOS będzie miała już tę poprawkę w TinyGL. Gdyby ktoś coś pisał z użyciem funkcji glReadPixels() i koniecznie dzisiaj musiał ją mieć to jest sposób na obejście problemu. Ale chyba nie ma sensu skoro poprawka jest już zrobiona i sama do nas przyjdzie.

Muszę przyznać, że tak poważne traktowanie zgłaszanych błędów/problemów bardzo zachęca do zgłaszania ich w przyszłości. Naprawdę nie warto się męczyć z jakimś problemem czy szukać obejść i lepiej zgłosić problem z dokładnym opisem reprodukcji, jakimś miniaturowym źródłem jeżeli sprawa dotyczy funkcji z jakiejś biblioteki. MOSTeam to nie Google, zgłoszenia czytają i odpisują kompetentni ludzie, a nie skrypty/boty.
5
[#24] Re: MorphOS 3.16
Wszystkie deklaracje, obiecanki w całym mniej lub bardziej oficjalnym świecie amigowym traktuję jak baśnie. Na nic nie czekam, na nic nie liczę, bawię się wyśmienicie i obecny stan wystarczy mi do realizacji swoich zainteresowań do końca życia (czyli jeszcze jakieś 25 lat). Ale na MorphZone pojawiły się pewne deklaracje obok których nawet ja nie mogę przejść obojętnie. BigFoot zabiera się za OpenGL 2.1. A wiadomo, że gdy BigFoot coś obiecuje to tak jakby to już było. Jeżeli chodzi o wiarygoność to ten sam kaliber co Jaca. szeroki uśmiech
Źródło informacji z pierwszej ręki:
https://morph.zone/modules/newbb_plus/viewtopic.php?forum=49&topic_id=13285&post_id=152370&viewmode=flat&sortorder=0&showonepost=1
2
[#25] Re: MorphOS 3.16

@MDW, post #24

BigFoot zabiera się za OpenGL 2.1

Aaaa, to już wiem jaką niespodziankę gotuję nam Cowcat. :)
[#26] Re: MorphOS 3.16

@waldiamiga, post #25

Ale to jest chyba taki cel bardziej długodystansowy. To raczej potrwa. Myślę, że Cowcat może mieć coś wcześniej. On pierwszy, Ty drugi, a później my. Zobaczymy…
[#27] Re: MorphOS 3.16
Czy jest w nowym MOSie jakas opcja zeby stare ikonki np: MagicWB nie wyswitlaly sie w rozmiarach 5x5* pikseli?

*) to 5x5 jest mocna przesadzone, ale obecnie naprawde sa malutkie
[#28] Re: MorphOS 3.16

@Phibrizzo, post #27

Poprawka będzie w 3.17.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem