[#1] moj pierwszy program na amige (po 20 latach)
czyli w sumie drugi bo pierwszym byl przesuwany poziomo tekst w oknie napisany na podstawie kursu asemblera w amidze (lub amigowcu) - kurs nie byl o tym ale dalem rade :)

Ostatnio zakupilem Hollywood 6.1 i siedzialem chyba z tydzien nad tym. Program to generator map (widzianych z gory). Znalazlem na necie kilka sposobow na zrobienie takowego i tak oto powstalo ponizsze dzielo :)

Obawiam sie, ze uruchomi sie na 020 i wiecej (taka informacje wywala Hollywood po skompilowaniu) - sam plik wykonawczy jest duzy -2.2 mega (Hollywood dodaje tam wiele od siebie). Do pobrania sa dwa pliki - generatora i obrazek sam nie wiem czego (musi sie nazywac myGameHero.gif).

Teraz kwestia predkosci - pierwsze wersje potrzebowaly okolo 40 sekund na wygenerowanie czegokolwiek (!!!) - hehe, bedac niedzielnym programista nie wymagajcie ode mnie wiele :)
Wersja zalaczona na 030 potrzebuje srednio 8 sekund na - wiec dalem czadu :).

Obsluga:
1. po dwukliku program wyswietli "WAIT.." no i trzeba czekac..
2. gdy mapa juz powstanie to "WAIT.." zostanie zastapione czasem jakim zajely obliczenia (trza sobie podzielic przez 1000 by miec sekundy)
3. teaz kolejne pare sekund na narysowanie..
4. no i wreszcie mozemy szalec :) czyli naciskac SPACJE by wygenerowac nastepny labirynt albo guziki F1 do F6 - by zmienic kilka wazniejszych watrosci uzywanych przy generowaniu

Zmiana ustawien moze na pierwszy rzut oka nie wnosic wiele zmain ale trzeba by sie zaglebic w program by zrozumiec co i kiedy dziala (bo niektore parametry potrafia sie czasami wykluczyc.

i najwazniejsze: STRZALKAMI poruszamy te plamke pikseli na mapie. Milej zabawy :)

link
link

ps.
strona do hostingu to byla pierwsza z google.

Ostatnia aktualizacja: 23.12.2016 16:07:04 przez peceha
[#2] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@peceha, post #1

U mnie nie działa, wyświetla komunikat this program required plananarama.hwp
[#3] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@QUAD, post #2

Dzieki za informacje.
Myslalem ze podczas kompilacji ten plugin jest dolaczany - najwyrazniej nie jest (umozliwia on uruchamianie programow Hollywood na amigach bez karty graficznej)

Oto link do pluginu na stronie Hollywood:
link

Czy moglbys w chwili wolnego czasu zaciagnac ten plugin, rozpakowac i przegrac tam gdzie masz pliki z mojego pierwszego postu?
Zaznaczam ze nie wiem czy tam wlasnie powinien sie on znajdowac - mam jedna amige z zainstalowanym Hollywood i plugin jest w odpowiednim katalogu programu i wszystko smiga.
[#4] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@peceha, post #3

Narazie mi się jeszcze nie udało odpalić, instalator nie instalował mi tego ustrojstwa co podlinkowałeś ale sobie poradziłem, w readme jest info że trzeba guigfx.library, więc pobrałem z aminetu, zainstalowałem w cli wpisuję version guigfx.library, normalnie wyświetla wersję 20, po czym klikam na mygame i qfa komunikat że nie idzie otworzyć guigfx.library wersji 20 i żebym się upewnił że taką posiadam, niewiem co teraz
[#5] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@QUAD, post #4

guigfx oraz render library te wersje dokladnie:
link

Fajnie ze podajesz mi te informacje tutaj bo przynajmniej bede wiedzial co jest potrzebne do uruchomieni programow Hollywood na innych amigach.
Tak, w readme to napisali ale ja myslalem ze ten wymog jest tylko do amigi na ktorej piszesz program (czyli do dzialania kompilatora Hollywood) a nie na ktorej bedziesz to uruchamial.
[#6] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@peceha, post #5

teraz działa, jest tylko jedno ale, mianowicie jak naciskam strzałkę koleś przesuwa się o jedno pole po czym jest pauza i potem idzie już płynnie.
Znaczy się wciskam i trzymam strzałkę :)
[#7] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@QUAD, post #6

tez mnie to meczy :) - musze zapytac na forum hollywood jak to obejsc (wyglada na to ze jakos tak dziwnie te sa traktowane te "event-y" z klawiatury i dltego robi pauze po pierwszym).

Wazne ze dziala - jaki czas wyswietla Ci na pasku ? u mnie jest miedzy 7-9 (w tysiacach) no i czasami eksterma po 6 lub 10 czy 11.

Teraz staram sie napisac FOV (field of view) czyli pole widzenia ale wczoraj spedzilem caly dzien i kompletnie nic mi nie wyszlo - dzis juz cos powstaje - jesli bedzie dobrze napisane to przyspieszy calosc.
[#8] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@peceha, post #7

pic
plugin
exe

Czesc,
udalo mi sie napisac FOV do mojego generatora - niestety calosc dalej dziala przerazajaco wolno.
Samo generowanie map lekko przyspieszylem (srednio 5 sekund zajmuje) ale FOV powala na kolana. Domyslnie ustawilem zasieg tylko na 3 kratki co w korytarzach zajmuje okolo pol sekundy ale w pokojach moze i siegnac 1.5 sekundy na ruch (po kazdym ruchu na belce wyswietla sie licznik - dzielac przez 1000 mamy sekundy potrzebne na wyliczenie aktualnego FOV). F7 zmienia domyslny FOV - mozna tam wpisac 10 i porownac.

Animacja bohatera aktualnie moze przerywac bo w ramach "ogolnego przyspieszania" wstawilem rysowanie klatek bohatera pomiedzy wyliczanie kolejnych oktan FOV-a (by nie czekac az skonczy sie animacja przesuwania bohatera i dopiero wyliczac FOV - lekkie przyspieszenie jest)

Kto chce zobaczyc to dzielo szeroki uśmiech musi pobrac powyzsze trzy pliki, umiescic np w RAM-ie i kliknac na startMe (potrzebuje minimum 020 + lo-res 4 kolory).
[#9] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@peceha, post #8

Mialem maly zastój ale powoli dalej kombinuje wlasciwie jeszcze nie wiem co szeroki uśmiech
Udalo mi sie przyspieszyc calosc a wyglada to jak na filmiku z zalacznika (cos tam widac)
link
[#10] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@peceha, post #9

Bardzo ładnie to chodzi! Natrzaskaj z 10 map, przeciwnika którego nie można zabić, a który goni gracza i masz grę. ;)

Możesz trochę pooszukiwać i "przyspieszyć" to jeszcze bardziej - będąc na danym kaflu policzyć sobie FOV dla wszystkich 4/8 sąsiadów, a samo liczenie FOV rozbić na parę klatek animacji, póki z danego kafla nie wyjdziesz - pytanie czy przy tak małych kaflach takie cuś miałoby sens. Pozostawiam do przemyślenia i ewentualnego zaimplementowania. ;)
[#11] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@peceha, post #9

Dzięki za normalny przykład wykorzystania tego programu.
Nie widzialem do tej pory nic interesujacego poza fajnymi interfejsami do innych programów.
pozdr
[#12] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@teh_KaiN, post #10

@teh_KaiN
Mapy sa generowane:
1. wybieram punkt startowy i "kopie tunel" - jesli nie mam juz wyjscia z danego kafla to szukam nowego startowego i kopie dalej - w ten sposob cala mapa to jeden wielki labirynt
2. teraz nadchodzi pora na parametr "sparseness" , ktory okresla procentowo ile kafli ma zniknac (zamienic sie ponownie w "skale") - czyli zaczynam od "dead end-ow" i pokolei zakopuje co wykopalem.
3. na koniec lacze konce (tez procentowo)
4. teraz dopiero byly robione pokoje - ale to bylo za wolno i aktualnie pokoje sa robione na poczatku za pomoca Binary Space Partitioning (BSP - znalazlem takie cudo na necie i nawet udalo mi sie to napisac szeroki uśmiech ) i dopiero wtedy wchodzi punkt 1szy.

Przyspieszalem to juz przez ostatnie 2 tygodnie - doslownie - kazda linijke pisalem na kilka sposobow i patrzylem co dziala najlepiej na amidze szeroki uśmiech

FOV dziala tak jak piszesz - bohater ma 8 klatek animacji bo jest 8 oktan i wyswietlam 1 klatke po kazdej policzonej oktanie - problem mam z tym co dalej - bo przy 5 potworkach jeszce tego nie widac ale juz przy 10 jest zauwazalne "tapniecie" - chodzi o ruch aliensow - kazdy ma inna predkosc i gdy wszystkie sa powiedzmy 2 razy szybsze od mojego bohatera to te wszystkie obliczenia sie kumuluja zanim dojdzie do mojego ruchu - ale dalej kombinuje co z tym zrobic (pewnie dam jakies uproszczenia w ich IQ by zmniejszyc ilosc obliczen).

@Mikrobi
Tez zauwazylem ze ZDECYDOWANA wiekszosc tworow Hollywood to prezentacje albo takie "jarmarczne" nie wiadomo co szeroki uśmiech - faktycznie postanowilem cos innego zrobic ale daleko nie zajde - ten jezyk nie powalal predkoscia. Pozyjemy zobaczymy :)
[#13] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@peceha, post #12

A ruszasz potworkami per-pixel, czy robisz skoki co 2-3 piksele? Możesz właśnie robić skoki processować je co którąś klatkę: połowę w klatkach parzystych a połowę w nieparzystych.
[#14] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@teh_KaiN, post #13

Na poczatku szly co pixel, teraz jednak kazdy z nich ma tylko 4 klatki i skacze co 4 piksele - a juz jest na granicy plynnosc <> tragedia szeroki uśmiech

Cos jednak tu faktycznie poprzestawiam - bo teraz znowu widze ze chyba moge dorzucic cos do FOV-a bo i tak kazda oktana jest dociagana" do 40 milisekund (jesli za szybko zostanie policzona) by animacja bohatera byla rowna.

Co do Twojego pomyslu na "fabule" szeroki uśmiech to faktycznie jest jak najbardziej na miejscu - ja mialem inna nieco wizje i nawet mi przez glowe nie przeszlo ze moze byc tak proste jak mowisz - dzieki
[#15] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@peceha, post #14

Nic nie stoi na przeszkodzie żebyś potem dorobił inne tryby gry, które by się cyklowały level po levelu. ;)
[#16] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@teh_KaiN, post #15

Na razie odstawilem boje z przyspieszaniem na dalszy plan i postanowilem pojsc do przodu z sama gra.

Na poczatku chcialem zrealizowac pomysl z jednym goniacym potworkiem ale potem zmienilem na cos innego - dodalem "dymki" i walke z potworem na zasadzie poprawnego tlumaczenia wylosowanego slowa - same slowa sa w pliku tekstowym i moga byc w dowolnych jezykach (z jakiego jezyka na jaki ma zostac wykonane tlumaczenie jest losowo wybierane).

Napisalem 2 tygodnie temu na fotum Hollywood ze szary kolor znika w fullscreen na amidze w 4 kolorach - odpisal ze to porawi - na razie nic jednak nie zrobil w tym temacie - owocuje to bialymi kropkami (na spritach potworow i na obwolucie dymkow).

Obrazki przejscia z poziomu na poziom tez na razie zachowalem oryginalne - te co Koyot wykonal trzymam na pozniej :). Poziomy sa zapamietywane jak i pola juz odkryte i tak dalej wiec mozna dowoli ganiac z lewela na lewel szeroki uśmiech - i to cala rozrywka jak na te chwile szeroki uśmiech

link
[#17] Re: moj pierwszy program na amige (po 20 latach)

@peceha, post #16

Hollywood jest raczej wolny, nawet na Amigach z kartą gfx i z mocnym prockiem. Gneralnie mógłbyś skompilować progrm na kilka opcji: fpu, bez fpu, z gfx, bez gfx, na aros/mos/os4 itd. Wtedy można by popatrzec co i jak działa.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem