@Radek_Cz, post #1
@tom256, post #2
@Maniu, post #3
@Jacenty, post #6
@11111olo, post #7
@madwawa, post #4
wymieniać wszystkie nie słuchać porad jak wyżej , trafne porównanie układy i mokry kondensator OK gratuluje pomysłu , Radek wymieniaj wszystkie , w zasilaczach i na płytach one maja ponad 20 lat ich życie się skończyło 10 lat temu
@madwawa, post #8
Kondensatory się wymienia jak potrzeba.
@11111olo, post #12
Kondensatory się wymienia jak potrzeba.
@11111olo, post #12
@gorzyga, post #15
@11111olo, post #16
@madwawa, post #17
@madwawa, post #19
@Radek_Cz, post #1
@Radek_Cz, post #21
@11111olo, post #16
@madwawa, post #22
farady muszą być takie same wartości volty mogą być wyższe nigdy nie niższe
ja daje na sporo wyższe np 16v daje na 50v jak się mieszczą to tylko zaleta im większe V tym większa wytrzymałość na wyższe napięcia co się wiąże z długowiecznością
Minęło już trochę czasu odkąd tu jesteś, a Ty się ciągle spinasz. I po co? Dla zdrowia?
Na płyty główne walimy ceramiczne, tam gdzie są odpowiednie zamienniki, tam gdzie nie ma - najlepiej
tantalowe
Przy czym dwa do torów audio muszą być niespolaryzowane, na szczęście ceramiczne smd
o odpowiednich parametrach są dostępne
Mam jeszcze kilka pytań, czy w przypadku płytowych kondziorów, nie ma znaczenia że dospawam niespolaryzowane,
gdy oryginalne najwyraźniej są spolaryzowane?
Jaki rozmiar tych kondensatorów - na płycie oryginalne elektrolity smd są w dwóch, ponad to są przewlekane, czy na ich
miejsce też da się bezboleśnie dolutować smd i jeśli tak to jaki rozmiar?
Jeszcze jedno - numer dwa- jaką temperaturę ustawiać na kolbie - próbowałem odlutować elektrolity smd ze starego monitora lcd,
i ciężko się topił lut, nie wiem czy 450 stopni jest bezpieczne (tyle mogę u siebie ustawić max).
@11111olo, post #24
Mam jeszcze kilka pytań, czy w przypadku płytowych kondziorów, nie ma znaczenia że dospawam niespolaryzowane, gdy oryginalne najwyraźniej są spolaryzowane?
Nie ma znaczenia czy przylutujesz 10uF elektrolityczny, tantalowy czy foliowy. Jak masz zasobny portfel to możesz dać polimerowe czy jeszcze droższe.
Nie dawaj ceramicznych bo one się po prostu nie nadają! Ktoś pisał że albo foliowe albo niebiegunowe elektrolityczne.No to w końcu jak z nimi jest? Osobiście wolałbym unikać elektrolitycznych.
@11111olo, post #24
@Radek_Cz, post #25
@rafgc, post #23
Przy okazji proponuję, aby ktoś zajął się stworzeniem zestawów kondensatorów na sprzedaż dla każdego modelu Amig, to nie powinno być trudne i zbyt czasochłonne, a zaoszczędzi kłopotu niejednemu.Popieram wszystkimi nogami i rękami. Z chęcią kupię komplety do A600, A1200, A500, CDTV.
@11111olo, post #24
Nazywaj to jak chcesz. Po prostu jak czytam "fachowców" którzy nie mają pojęcia o czym piszą to muszę zareagować.
farady muszą być takie same wartości volty mogą być wyższe nigdy nie niższe
Chyba że liczy się efekt placebo
Przy czym dwa do torów audio muszą być niespolaryzowane, na szczęście ceramiczne smd
o odpowiednich parametrach są dostępne
@rafgc, post #29
Bzdura, to nie są obwody RC, tylko filtry wygładzające napięcie, pojemność ma być nie mniejsza niż zalecana przez producenta, napięcie ma być większe od znamionowego w danym obwodzie, czyli 16V jest wartością wystarczającą, chyba, że występują jakieś harmoniczne, do których musi być dopasowana charakterystyka kondensatora, ale to wyższa szkoła jazdy i świadczyłoby zarazem, że ścieżki na płycie głównej zostały zaprojektowane na "odpieprz".