zamieścił: mailman
Firma 7-BIT udostępniła aktualizację oprogramowania dla interfejsu Ryś BlueLink. Najnowsza wersja o numerze 0.64 oferuje obsługę pada Esperanza Gamepad EGG109K oraz możliwość obrócenia menu na ekranie wyświetlacza.
zamieścił: mailman
Sevgi Engine to powstający silnik do tworzenia gier przeznaczony dla Amigi klasycznej (ECS lub AGA). Jego autorem jest Alper Sonmez i ma stanowić proste i intuicyjne narzędzie, które wymaga jedynie znajomości języka C. Aplikacja jest tworzona na bazie algorytmu Georga Stegera o nazwie ScrollingTricks, dzięki czemu oferuje szybki i płynny efekt scrollingu. W skład silnika wchodzi edytor, który pozwala zarządzać tzw. assetami, generować kod, modyfikować palety kolorów, jak również importować mapy stworzone przy pomocy programu Tiled. Pomimo tego, że praca z edytorem upraszcza niektóre czynności, to jednak cała logika gry, jej animacje czy zdarzenia wymagają napisania kodu w języku C przez użytkownika. Sevgi Engine oferuje również dwa gotowe szablony, które demonstrują jak działa narzędzie. Silnik do działania wymaga AmigaOS 2.x lub wyżej a edytor dodatkowo MUI 3.8. W najnowszej wersji zaimplementowano obsługę techniki CPL (Palette on copperlist), czyli wykorzystanie Coppera do dynamicznej zmiany kolorów palety podczas rysowania zawartości ekranu.
zamieścił: mailman
Polish Amiga Floppy Preservation GroupDzięki zaangażowaniu członków grupy Polish Amiga Floppy Preservation Group, nasz portalowy dział Rodzynki poszerza się o nową kategorią, w której znajdą się cover dyski dołączane do amigowych czasopism. W pierwszej odsłonie zamieszczone zostały 24 dyski wydane od stycznia 1991 roku do grudnia 1992 roku wraz z magazynem "64 Plus 4 i Amiga". Wkrótce należy spodziewać się kolejnych.
zamieścił: mailman
BSzili przygotował dla systemu WarpOS port gry "Fatal Racing" (znanej także jako "Whiplash"). Są to kaskaderskie wyścigi 3D wydane w 1995 roku przez firmę Gremlin Interactive. Port obsługuje muzykę z płyty CD (niezbędna jest biblioteka cdplayer oraz plik config.ini z wersji PC). Do działania wymagane są pliki z wersji MS-DOS, lecz zalecane jest użycie wersji "Whiplash", która wydana później na rynku amerykańskiej wyeliminowała niektóre błędy i przez to jest bardziej przyjazna dla portu. Archiwum do pobrania ze strony autora. Więcej informacji w wątku na EAB.
zamieścił: mailman
BeWorld i BSzili zaktualizowali dla systemu MorphOS port silnika gry "Unreal" - strzelaniny FPS, która zadebiutowała w 1998 roku. Jest to trzecia aktualizacja, która nastąpiła od pierwszego wydania portu, lecz tym razem oprócz poprawek port został skompilowany w oparciu o nową wersję kodu źródłowego.

Dla przypomnienia, gracz wciela się w rolę więźnia, którego statek, którym jest transportowany rozbija się na planecie Na Pali zamieszkałą przez wrogą rasę Skaarj. Celem gry jest ucieczka z tego miejsca. Port do działania wymaga najnowszej wersji biblioteki SDL2, TinyGL, systemu MorphOS 3.19 oraz danych z oryginalnej wersji gry.
zamieścił: mailman
BSzili oraz BeWorld przygotowali dla systemu MorphOS port ExhumedEX Plus, który umożliwia uruchomienie gry "PowerSlave" (znanej także pod nazwą "Exhumed"). Jest to strzelanina FPS stworzona przez studio Lobotomy Software, która swoją premierę miała w 1996 roku. Akcja rozgrywa się w Karnaku, który został opanowany przez obce siły rodem z egipskich legend w postaci mumii, żołnierzy Anubisa, skorpionów i złych duchów. Port obsługuje pliki z wersji PowerSlave EX beta - nie obsługuje danych z wersji PlayStation, Saturn czy PowerSlave Exhumed. Nie są również obsługiwane filmy. Port dla MorphOS-a wprowadza kilka zmian i poprawek. Do działania wymaga najnowszej wersji biblioteki SDL2, TinyGL oraz systemu MorphOS 3.19.
zamieścił: mailman
Krzysztof Donat przygotował aktualizację programu GoSnap. Narzędzie działające jako commodity wprowadza funkcję tzw, "snapowania" okien do krawędzi ekranu. Obecnie rozpoznawane jest osiem obszarów, co sprawia że okna mogą być wyrównywane na trzy sposoby: na cały ekran, na połowę oraz ćwiartkę ekranu. Program jest konfigurowany za pomocą Tooltype ikony. Wydana wersja 0.19 wprowadza obsługę zdarzeń (ScreenNotify), dzięki czemu uruchomiony program nie blokuje zmian parametrów ekranu Workbencha. Do działania niezbędny jest minimum AmigaOS 3.1.4 (zalecany AmigaOS 3.2). Nie powinno być również problemów pod AmigaOS 4.1.
zamieścił: mailman
Cameron Armstrong przygotował nową wersję programu wykorzystującego technologię chatbota ChatGPT. W tej wersji autor między innymi wprowadził obsługę niezależnie tworzonych serwerów chatowych, obsługę modelu GPT-5.1, możliwość przeszukiwania sieci przez ChatGPT. Ponadto pojawiło się osobne narzędzie (komenda) "AskGPT", którą można wykorzystać z poziomu Shella, jak również usunięto kilka błędów. Bezpośredni odnośnik do archiwum zawierającego wersje dla systemów AmigaOS 3.1, AmigaOS 4.1 oraz MorphOS dostępny jest na GitHubie oraz Aminecie (wkrótce).
zamieścił: mailman
"Wings of Fear" to powstała przy wykorzystaniu silnika Scorpion strzelanina z pionowym przesuwem ekranu. Gracz steruje dwupłatowcem z okresu pierwszej Wojny Światowej i ma za zadanie odnaleźć ukrytą niemiecką bazę, po drodze eliminuje nadciągające siły przeciwnika. Gra oferuje sześć głównych poziomów, w tym dwie misje specjalne oraz dodatkowych sześć etapów bonusowych. Rozgrywka odbywa się na pięciu różnych sceneriach. Minimalne wymagania to Amiga z chipsetem AGA oraz 2 MB pamięci Fast, choć zalecane są 4 MB oraz procesor szybszy niż 68020. Gra jest dostępna do pobrania za darmo zarówno w wersji gotowej do uruchomienia z twardego dysku, jak i przystosowanej do uruchomienia przez WHDLoad.
zamieścił: mailman
"Santastic" to nowa gra Pawła "Tukinema" Tukatscha. Tym razem jest to platformówka utrzymana w klimacie świąt i skierowana jest do młodszych osób. Gracz kontrolując Świętego Mikołaja musi dostarczać prezenty do domów dzieci. Obecnie dostępne jest demo pozwalające zapoznać się z rozgrywką (wyłącza się po kilku minutach). Do działania wymagany jest 1 MB pamięci (aby występowała podczas gry muzyka wymagany jest 1 MB pamięci Chip). Wkrótce ma być dostępna pełna wersja, która będzie dystrybuowana przez wydawnictwo K&A.
zamieścił: mailman
George Sokianos jest autorem aplikacji Kyvos. Jest to przyjazny użytkownikowi interfejs dla Qemu zaprojektowany w celu prostego tworzenia środowiska systemów AmigaOS 4 i MorphOS na Linuksie, Windowsie czy macOS. Za pomocą przysłowiowych kilku kliknięć można szybko skonfigurować system, a prosty kreator pomaga pobrać niezbędne pliki i archiwa. Kyvos dostarczany jest z obszerną instrukcją, która nie tylko skupia się na szczegółowym, zdobionym zrzutami ekranów opisie jego działania, ale również zawiera obszerną sekcję najczęstszych pytań i odpowiedzi, jak również sposobów na obejście niekompatybilności.

W najnowszej wersji autor skupił się na wprowadzeniu różnych zabezpieczeń oraz weryfikacji. Dodał także nową zakładkę z możliwością wprowadzania nietypowych argumentów.

Narzędzie dostępne jest za darmo, lecz przed pobraniem można autorowi wrzucić dowolną kwotę w ramach podziękowań.
 głosów: 9  tagi: Kyvos, Qemu
dodaj komentarz
zamieścił: mailman
Współpraca Szymona Ulatowskiego oraz Marka Głogowskiego przyniosła pozytywne efekty związane z przeniesieniem nowej odsłony gry "Ubek" na AmigaOS 4 i wkrótce należy spodziewać się premiery (remake na platformy mobilne wydany został w październiku). Na tę chwilę można zapoznać się z filmem prezentującym grę w działaniu na X5000.

Źródło: Forum amigaone.pl
zamieścił: mailman
Chris Young przygotował aktualizację programu Avalanche do wersji 3.2. Jest to graficzna nakładka na bibliotekę XAD (wraz z XFD i XVS), która umożliwia przegląd i ekstrakcję plików z różnego rodzaju archiwów. Avalanche do działania wykorzystuje ReAction i przeznaczone jest dla AmigaOS 3.2.x oraz AmigaOS 4.x. W nowej wersji autor dodał nową opcję NODROPZONES, która dookreśla możliwości działania funkcji "przeciągnij i upuść", wprowadził również podpowiedzi na gadżetami oraz spersonalizowaną ikonę programu w stanie zikonifikowanym. Archiwum można pobrać z GitHuba oraz z Aminetu.
zamieścił: mailman
Frank Wille przygotował nową wersję narzędzia deweloperskiego vasm. Szczegółowa lista wprowadzonych zmian znajduje się na stronie projektu.
 głosów: 7  tagi: vasm
dodaj komentarz
zamieścił: mailman
Frank Gasking, założyciel serwisu Games That Weren't, jest również autorem książki o tym samym tytule, która zadebiutowała kilka lat temu nakładem wydawnictwa Bitmap Books. Jego publikacja już wkrótce, bo w najbliższy piątek (28 listopada 2025), doczeka się polskiego wydania, za które odpowiedzialny jest Gamebook. "Gry, których nie było” to zbiór ilustrowanych historii, przybliżających niewydane gry, które powstawały pomiędzy 1975 a 2015 rokiem na automaty, komputery domowe, konsole czy urządzenia przenośne. Oparta na setkach wywiadów i rzetelnej pracy dziennikarskiej książka stanowi hołd dla produkcji, które nie doczekały premiery. Wersja polska zawiera również specjalny rozdział poświęcony anulowanym polskim grom przygotowany przez Pawła Olszewskiego. Polska edycja dostępna jest w przedsprzedaży za sprawą nakładem wydawnictwa Gamebook.
  • Pierwszy raz na stronie

  • Kalendarium

04.12.2000

Premiera systemu AmigaOS 3.9.

04.12.1985

Do Urzędu Patentowego USA wpływa wniosek o rejestrację znaku towarowego Amiga.

  • Menu PPA.pl

  • Forum

Ceny Amig wczoraj i dz... (450) »
The Settlers 2 Amiga (334) »
Nowy retro album po 6 ... (2) 
PiStorm32 Amiga 1200 (878) »
USB FDD jakieś doświad... (5) 
Sonnet Crescendo 7200 ... (1046) »
CDTV uratowana przed ś... (12) 
Kącik uwielbienia A2 :... (474) »
Amiga prawie cdtv (67) »
Zapowiedzi nowych gier... (6469) »
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

Dwie siostry

dodane przez: Tom Rain

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem