zamieścił: mailman
BeWorld i BSzili przygotowali dla systemu MorphOS port silnika chorwackiego studia Croteam, który został wykorzystany w pierwszych dwóch grach z serii Serious Sam: The First Encounter i The Second Encounter. Są to strzelaniny FPS, gdzie gracz wcielając się w postać Sama "Serious" Stone'a przemierza historyczne krainy (starożytny Egipt w części pierwszej oraz kraj Majów, Babilon oraz średniowieczną Europę w części drugiej). Gry cechują się między innymi dużą liczbą przeciwników, z którymi będzie trzeba się zmierzyć podczas pojedynczych starć, jak również całkiem spory obszar mapy gry. Autorzy portu przygotowali osobne wersje przeznaczone dla poszczególnych części gry. Ich wymagania są jednak identyczne i zamykają się w zakresie najnowszej wersji bibliotek SDL2, TinyGL oraz plików z oryginalnych wersji gier. Porty nie obsługują rozgrywki sieciowej oraz modów opartych na plikach DLL.
zamieścił: mailman
Steffen Häuser przygotował dla AmigaOS 4 modułowy system emulacji o nazwie RetroArch. W odróżnieniu od innych emulatorów nie jest to narzędzie emulujące jakiś jeden system, lecz bardziej aplikacja zarządzająca różnymi silnikami emulacji, które dostępne są w jednym miejscu, z jednego GUI. Idea działania RetroArch opiera się na implementacji czegoś na wzór wtyczek, które autor określił mianem "rdzeni". Nie istnieje wówczas potrzeba każdorazowo uwzględniania w nich wielu powtarzających się elementów, takich jak obsługa wyświetlania obrazu, dźwięku czy narzędzi sterujących, gdyż te są ogólne dla wszystkich emulatorów. Obecnie stworzone są już rdzenie dla takich systemów jak Supergrafx16, Atari 5200, NES, Atari Jaguar, SNES, NeoGeo+Various Arcade i Sega (w tym Megadrive CD i 32x), które dostępne są w trzech osobnych archiwach (należy szukać po frazie "retroarch").

Wersje dla systemu AmigaOS 3 (68k oraz WarpOS), systemu MorphOS są obecnie w trakcie powstawania. Planowana jest również wersja dla systemu AROS.
 głosów: 15  tagi: RetroArch, emulacja, NES, SNES, AmigaOS 4
dodaj komentarz
zamieścił: mailman
RaveDaniel Jedlicka przygotował dla AmigaOS 4 aktualizację swojego autorskiego programu Rave - edytora plików dźwiękowych. Program jest konsekwentnie rozwijany, a autor stale dodaje do niego nowe funkcje i możliwości. W najnowszej wersji dodano wykorzystanie biblioteki sndfile w zakresie wczytywania i zapisywania sampli, obsługę plików dźwiękowych z zastosowaną kompresją ADPCM, obsługę plików o nazwach do 255 znaków. Zaszły również zmiany w menu edycji, gdzie pojawiła się nowa pozycja, a jedna z już istniejących zmieniła nazwę i dostała dwa nowe tryby działania. Ponadto autor usunął kilka błędów, który wkradły się wraz z poprzednią wersją, a także wprowadził kosmetyczne usprawnienia. Program do działania wymaga AmigaOS 4.1 FE Update 2 oraz komponentów z Enhancer Core.
zamieścił: mailman
Marcin Spoczyński stworzył bibliotekę, na bazie której powstały dwa programy służące do sterowania z poziomu Amigi poprzez sieć urządzeniami Ultimate 64 oraz Ultimate II (oparte na FPGA klony komputera Commodore64 i stacji dysków 1541). Pierwszym programem jest u64ctl, który pozwala na montowanie i odłączanie obrazów dyskietek w formatach C64, wczytywanie plików PRG/CRT, zapis i odczyt z i do pamięci i ogólne sterowanie urządzeniem w zakresie włączenia, wyłączenia czy resetowania. Z kolei drugim programem jest u64SidPlayer, czyli odtwarzacz plików muzycznych SID. Obsługuje on listy odtwarzania, nawigowanie po subsongach, różne tryby odtwrzania (shuffle/repeat), wyszukiwanie utworów na liście, pobieranie bazy czasów oraz integrację z bazą długości HVSC (Songlengths.md5) czy też wykrywanie plików wymagających dual-SID. Oba programy wykorzystują interfejs MUI i dostępne są do pobrania z Aminetu.
zamieścił: mailman
W połowie lipca Chris White udostępnił port gry OutRun, nad którym pracował przez ponad dwa lata. Oryginalna produkcja firmy SEGA została odpowiednio zoptymalizowana i zaadaptowana do amigowych realiów. Autor nie spoczął jednak na laurach i przygotował nową wersję, która obejmuje następujące elementy:
  • została przygotowana osobna wersja pliku wykonywalnego skompilowana pod procesory 68040 i wyżej, która powinna działać szybciej niż pierwotna wersja dla 68030
  • dodano obsługę układu Akiko, dzięki czemu wersja pierwotna będzie działać szybciej na CD32
  • dodano obsługę jednoprzyciskowego joysticka
  • drobne poprawki i optymalizacje
  • możliwość ustawień konfiguracji za pomocą pliku config.txt

Ze strony projektu można pobrać archiwum, które zawiera plik wykonywalny, ścieżkę dźwiękową oraz instrukcję w jaki sposób skonwertować oryginalne pliki ROM z grafiką (przy pomocy skryptu Pythona) i gdzie je odpowiednio umieścić. Minimalne wymagania portu to chipset AGA, procesor 68030/50 MHz, 2 MB pamięci Chip, 8 MB pamięci Fast oraz dysk twardy. Do wiernej oryginałowi prędkości gry zalecany jest procesor 68040 z szybką pamięcią Fast. Port dostępny jest do pobrania za darmo, lecz warto docenić ilość pracy, którą autor w niego włożył i wesprzeć go kwotą wedle własnego uznania.
zamieścił: Jazzcat

W dniach 21.08 - 24.08 w Łodzi miała miejsce ósma edycja party Xenium. Amiga demo compo niestety nie odbyło się, za to wystawiono 4 produkcje w Amiga intro. Tematem przewodnim w tym roku były "Bajki robotów". Cieszy powrót Ediego z grupy Casyopea po 30 latach scenowego niebytu oraz debiut Tukinema na scenie (czterokilówka Basic Is Funny).

Ciekawostką w tym roku była nagroda w wysokości 2000 PLN dla najlepszej kodowanej produkcji na Amigę ufundowana przez Mishę. Otrzymali ją autorzy zwycięskiego intra. Gratulacje!

Na każdej edycji Xenium wręczano honorowe ordery ZBOWID najbardziej zasłużonym scenowcom. Od tego roku nagroda przyjęła formułę Meteoriksów i jest przyznawana za najlepsze produkcje wystawione na polskich parties. Zwycięzcą okazało się demo Cockbusters/Ghostown.

Wyniki:

Amiga Intro

1. Dluks/Casyopea & Broken Cube (AGA)
2. Deformatix/Casyopea (AGA)
3. 30/Resistance (AGA)

Tracked MSX

1. Tomarkus & e!ghtBM/Joker & Futuris
2. Dan/Damage
3. Traymuss/Addict

Oldschool GFX

1. Vasyl/Joker
2. Misha/Nah-Kolor
3. Hermes/Scoopex

Amigowych akcentów było więcej, polecamy zapoznać się ze szczegółowymi wynikami:

Demozoo
Pouet


zamieścił: mailman, nadesłał: pong777
Ogłoszona kilka dni temu zbiórka funduszy na implementację jednostki zarządzania pamięcią (MMU) w procesorach stosowanych w linii kart Vampire V4 zakończyła się sukcesem. Zakładana kwota została 4000 euro została szybko uzbierana i obecnie pozostaje jedynie czekać na zrealizowanie przewidzianych prac.
zamieścił: mailman
Wydany został 69. numer packa Speed grupy Nah-Kolor. Najnowsze wydanie zawiera produkcje z Xenium Party (w tym również graficzne), intro "Return to Gaza" wystawione na Boom! Party, które nie załapało się do poprzedniego wydania packa oraz kilka innych produkcji debiutujących w sierpniu.
zamieścił: mailman
Gilles Pelletier przygotował nową wersję ANAIIS - stosu USB przeznaczonego dla Amig klasycznych wyposażonych w karty Highway oraz Subway. Wprowadzone zmiany obejmują między innymi poprawki oraz drobniejsze usprawnienia. Zaktualizowano również pakiet umożliwiający stworzenie dyskietki ratunkowej.
 głosów: 8  tagi: ANAIIS, stos USB
dodaj komentarz
zamieścił: mailman
Podczas trwających w Kolonii targów Gamescom firma Retro Games po raz pierwszy zaprezentowała "The A1200", czyli replikę Amigi 1200. Jako autorzy "The A500Mini" twierdzą, że zdobyli dużo doświadczenia na swoim amigowym debiucie i wyciągnęli pewne wnioski, lecz nie zdradzili żadnych szczegółów. Specyfikacja sprzętu oraz dostępność mają zostać oficjalnie ogłoszone w październiku 2025, a urządzenie ma być podobno dystrybuowane wraz z grą "The Settlers 2: Gold Edition", co może sugerować reklamowy plakat oraz prezentacja gry wykonana na prototypowym urządzeniu.
zamieścił: mailman
Uruchomiona została możliwość składania zamówień na 39. numer magazynu Amiga Addict. Tematem przewodnim numeru jest postać jaja imieniem Dizzy oraz rozmowa z Philipem i Oliverem Twins na temat sekretu przygód tego bohatera oraz pobocznych historii z nim związanych. Przy okazji nie mogło również zabraknąć recenzji gry "Fast Food 2", która niedawno doczekała się fizycznego wydania. Ponadto w numerze artykuł poświęcony grafice w grze "Shadow Fighter" wraz z komentarzami jej oryginalnych autorów, wywiad z założycielem Turran FTP, recenzje gier "Blob" oraz "Worms (CD32)", "Krogharr" oraz "Gemdalus". Dodatkowo w numerze również historia firmy Merlancia Industries, artykuł o tym jak rozbudować swoją Amigę tanim kosztem, ciąg dalszy poradnika Fantavision, recenzja albumu muzycznego Tarisa Xavia - "Commodore Amiga Pure Mod" oraz rozmowa z Adrianem Browne - autorem "Anguish". Nie zabrakło również miejsca dla stałych rubryk. Magazyn można nabyć na stronie wydawcy. Wysyłka zamówień ma nastąpić 1 września 2025 roku.
zamieścił: mailman, nadesłał: pong777
Wystartowała zbiórka funduszy w projekcie wzbogacenia procesorów stosowanych w linii kart Vampire V4 o jednostkę zarządzania pamięcią (MMU). Poza zwiększeniem kompatybilności z klasyczną linią Amigi, projekt ma szansę również przynieść korzyści na kompatybilności kart z komputerami Atari. Czas pracy Gunnara von Boehna, projektanta kart opartych na procesorach 68080 oszacowany został w przedziale od 150 do 250 godzin. Celem zbiórka jest uzbieranie kwoty 4000 euro.
zamieścił: mailman
Thomas Richter wydał dla AmigaOS 3.x aktualizację sterowników P96 dla kart graficznych Radeon, Voodoo oraz RageXL. Wszystkie trzy uwzględniają zmianę w zakresie overlay dla trybu YUV422, a sterownik dla kart Radeon dodatkowo wprowadza poprawkę w zakresie obsługi sprzętowej akceleracji w funkcjach BltPattern oraz BlitTemplate w trybie complement, jak również dla maskowanych blitów. Wszystkie aktualizacje dostępne są na Aminecie.
zamieścił: mailman
W miniony weekend, w niemieckiej Kolonii odbyła się tegoroczna edycja party Evoke. Amigowi scenerzy mogli zaprezentować swoje produkcje w Altenative Platforms Compo, gdzie "na pudle" stanęły aż dwie grupy spod szyldu boinga. Pierwsze miejsce przypadło grupie Demostue Allstars z demem No-CPU Challenge, a na drugim stanęła żeńska, francuska grupa Amigals z demem Hormonally Induced. W compo na miejscu piątym uplasowała się również grupa Lemon z intro Game Under. Podczas party zorganizowano także konkurs na obrazek przygotowany za pomocą techniki ANSI/ASCII. Amiga i PC posiadały osobne compo. W amigowym wystawiono sześć prac, a zwycięzcą został Hammerfist z grupy Desire. Ponadto podczas party zaprezentowano grafiki oraz utwory muzyczne, gdzie również przewinęło się kilka amigowych ksyw.

Wyniki i produkcje:
Demozoo
Pouet.net
Scene.org

zamieścił: mailman
Apollo Core to implementacja FPGA procesora Motoroli 68k, który zawiera również emulację układu graficznego Super-AGA. Apollo Team wydał jego najnowszą wersję oznaczoną symbolem 11k, która może zostać zainstalowana we wszystkich modelach kart Vampire serii V4 (Firebird, Icedrake, Manticore, Standalone). Zakres wprowadzonych zmian jest dosyć szeroki i obejmuje, między innymi, poprawę kompatybilności w zakresie uruchamiania gier, usprawniono działanie wbudowanego flicker fixera w zakresie obsługi trybów interlaced, dodano możliwość ustawiania prędkości procesora w czterech zakresach (A2000, A1200, A4000 i bez ograniczeń), zwiększono kompatybilność emulacji koprocesora, dodano nowe tryby ekranów oraz zwiększono DMA dla Super-AGA. Zmiany uwzględniono również w ROM-ie rdzenia, który zawiera debugger w stylu Action Replay, dodano możliwość zapisu ustawień dla Super-AGA i trybu CRT (do tej pory realizowane za pomocą zworek), wprowadzono dla sterowników IDE obsługę napędów CD-Rom oraz różnych kontrolerów IDE. Nowa wersja była testowana w działaniu i tworzona głównie w połączeniu z Apollo OS 9.5.
  • Pierwszy raz na stronie

  • Menu PPA.pl

  • Forum

AmigaPCI (32) »
Psygnosis Commodore Am... (9) 
Problem Kontroler dysk... (3) 
Raytracing i Amiga (1090) »
AmiParty 34 Highway To... (22) 
A4091 i Bluescsi (25) 
W jaką amigową grę gra... (2535) »
Obudowa A586 (7) 
Ikonki w stylu tych z ... (4) 
Amiga Bez Ściemy (393) »
  • Użytkownicy online

  • Graffiti

Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem