• Wasted Dreams - poradnik i solucja

20.02.2005 11:00, autor artykułu: Biolog
odsłon: 6660, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Wasted Dreams

Zanim przejdę do opisu gry, opiszę pokrótce wszystkie bronie których można użyć w grze oraz wrogów jakich spotkamy po drodze.

I. Uzbrojenie - do dyspozycji mamy trzy rodzaje broni: mały pistolet (small gun), pistolet laserowy (laser gun) i potężny pistolet (power gun). Nie będe się o nich rozpisywał tylko powiem, że różnią się siłą rażenia, używają tej samej amunicji i w taki samym tempie ją zużywają. Oprócz tego pod koniec gry istnieje możliwość porzucania sobie granatami ręcznymi.

Wasted Dreams II. Wrogowie

  • kosmici - mają zieloną skórę (ale odkrywcze stwierdzenie), występują tylko w lesie i tylko tam z nimi walczymy. Zazwyczaj są uzbrojeni w mały pistolet, atakuja grupami po 2 do 4 sztuk jednocześnie. Nie są zbyt trudni do ubicia i są mało wytrzymali - padają po czterech, pięciu strzałach. Pod koniec gry stają się naszymi sprzymierzeńcami, oprócz tego parę z nich okaże się pomocnych podczas samej gry.
  • żołnierze, strażnicy - są uzbrojeni w mały pistolet lu pistolet laserowy. W pojedynkę nie stanowią dużego problemu, w grupach od 3 osób mogą stworzyć pewne problemy.
  • oficerowie - od zwykłych żołnierzy odróżniają się tym, że noszą peleryny. Są uzbrojeni w pistolety laserowe, a pod koniec gry w potężne pistolety. Są bardziej wytrzymali. Nie atakuj ich dopóki oni nie zaatakują pierwsi. Na samym końcu walka z nimi to prawdziwa rzeźnia.
  • naukowcy - ubrani są w fartuchy (kolejne odkrywcze stwierdzenie). Są najmniej agresywni ze wszystkich i najmniej wytrzymali, ale za to są uzbrojeni w granaty, którymi bardzo celnie rzucają. Atakują tylko w ostateczności i to z dystansu. Pomimo tego że mają tytuły naukowe są na tyle głupi, że w większej zadymie nie odróżniają wrogów od swoich i rzucają granatami na oślep, co niekiedy jest bardzo pomocne. Można ich spotkać tylko w kompleksie badawczym.

III. Solucja - wersja na jednego gracza, nie testowane na dwóch graczy.

Wasted Dreams 1. Sprawdź rozbity statek.
2. Weź: apteczkę (first aid), nawigatora (navigator), pistolet (laser gun).
3. Idź w prawo i rozwal trzech obcych.
4. Porozmawiaj z rannym obcym.
5. Daj mu apteczkę, a dostaniesz laserowe ostrze (laser cutter)
6. Wróć do rozbitego statku i idź w stronę rzeki.
7. Zabij trzech obcych.
8. Idź w górę rzeki póki nie dotrzesz do wodospadu, zabij dwóch obcych.
9. Zbierz kilof (pickaxe) z ziemi, zostawił go obcy który się teleportował.
10. Idź w prawo i w dół (pozbądź się trzech obcych) do następnej planszy.
12. Podążaj w prawo, potem w dół, aż dojdziesz do statku.
13. Porozmawiaj z gościem który coś majstruje prz statku. Wymień nawigatora na kartę zaopatrzeniową (supply card).
14. Wróć w miejsce gdzie zabiłeś trzech obcych (punkt 7.)
15. Wejdź do rzeki i przepłyń na drugą stronę.
16. Rozwal dwóch alienów i idź w górę do następnej planszy.
17. Idź do miejsca kopalni, jest ono chronione przez pole elektryczne.
18. Zbierz czerwone minerały ze skrzynek po lewej stronie.
19. Idź w lewo do generatora.
20. Wrzuć czerwone minerały do generatora.
21. Zabij dwóch ludzi którzy Cię zaatakują.
22. Wróć do miejsca kopalni i zabij trzech obcych.
23. Wejdź do miejsca kopalni i porozmawiaj z ludźmi, dostaniesz książkę (book) i kartę identyfukacyjną (ID card).
24. Idź w lewo do generatora, następnie w górę i spróbuj otworzyć drzwi do budynku kartą zaopatrzeniową (supply card).
25. Wróć do miejsca kopalni i porozmawiaj z człowiekiem, który wysłał cię po pomoc, dostaniesz kartę do drzwi (door card).
26. Wróć do drzwi i otwórz je za pomocą otrzymanej przed chwilą karty. Wejdź do środka.
27. Naładuj swoją tarczę.
28. Wróć do rzeki, przepłyń ją, udaj sie do jaskini pod wodospadem.
29. Idź w górę i zabij czterech alienów. Skręć w lewo w drugi zakręt.
30. Idź dopóki nie dotrzesz do jednostki zasilającej, po drodze pozbądź się obcych.
31. Przetnij przewód na jednostce zasilającej przy pomocy laserowego ostrza (laser cutter).
32. Wróć się, idź w dół do pierwszego zakrętu w lewo, zabij obcego i przetnij przewód na kolejnej jednostce zasilającej.
33. Porozmawiaj z obcym którego uratowałeś. Idź za nim do wyjścia z jaskini.
34. Podążaj za nim ponownie do następnej planszy.
35. Zabij dwóch obcych i porozmawiaj z Harrawie (obcy którego uratowałeś w jaskini pod wodospadem).
36. Pozbądź się nadchodzących obcych.
37. Ponownie porozmawiaj z Harrawie.
38. Podnieś metalowy pręt (metal stick) który upuścił podczas teleportacji.
39. Pozbądź się obcych.
40. Sprawdź krzaki po drugiej stronie błota i strzel do nich.
41. Użyj metalowego pręta do otwarcia drzwi do ukrytego pomieszczenia.
42. Rozejrzyj się dokoła i weź puste pudełko (empty box) i pustą puszką (empty can).
43. Wróć do miejsca gdzie wszedłeś do rzeki (punkt 7).
44. Napełnij puszkę wodą.
45. Idź do jaskini.
46. Idź najdalej jak się da i skręć w lewo. Idź w lewo i w dół do ognia.
47. Ugaś ogień przy pomocy pełnej puszki (full can).
48. Idź w lewo i pozbądź się obcych.
49. Rozejrzyj się i znajdź proch (gun powder), zbierz go do pustego pudełka (empty box).
50. Znajdź detonator i zrób bombę łącząc go z prochem (gun powder).

Możesz teraz isć dalej w/g kolejnych punktów, albo przejść odrazu do punktu 98.

51. Wróć do rzeki, przepłyń na drugą stronę i udaj się do pomieszczenia gdzie możesz naładować tarczę.
52. Sprawdź terminal, Porozmawiaj z gościem siedzącym na krześle.
53. Sprawdź górne drzwi, porozmawiaj ponownie z gościem, daj mu kartę ID (ID card).
54. Podładuj tarczę i wejdź do kompleksu wojskowego (military complex) przez górne drzwi.
55. Idź w prawo i sprawdź drzwi na dolnej ścianie (sprawdź kilka razy).
56. Idź w górę i wejdź do budynku.
57. Idź do pokoju na lewo i daj książkę kolesiowi siedzącemu przy barze, dostaniesz kartę do schowka (locker card).
58. Idź do górnego pomieszczenia i otwórz lewy schowek na górnej ścianie (locker) przy pomocy karty (locker card). Znajdziesz mundur (officer uniform).
59. Wyjdź z budynku i idź do drzwi wskazanych w punkcie 55. Wejdź do obozu treningowego (training camp).
60. Idź na dół i weź pusty pocisk (empty shell) nieopodal broni - pracuje tam kilku kolesi.
61. Idź w prawo i wejdź do składu (depot room).
62. Porozmawiaj z gościem tam pracującym. Wymień mundur (officer uniform) na maskę przeciwgazową (gas mask).
63. Weź pełną butelkę (full bottle) z pudełek na prawo.
64. Daj pełną butelką (full bottle) pijanemu kolesiowi - siedzi na podłodze i pije.
65. Wyjdź ze składu, wyjdź z obozu.
66. Idź w lewo, potem w górę do budynku z wentylacją.
67. Sprawdź terminal najbliżej budynku. To otworzy kilka drzwi.
68. Idź w lewo do następnej planszy.
69. Pozbądź się wszystkich ludzi na tej planszy.
70. W środku najmniejszej części (lewa dolna częśc strefy) jest miejsce gdzie możesz napełnić pusty pocisk (empty shell), otrzymasz pełny pocisk (full shell).
71. Wróć do budynku z wentylacją i użuj pełnego pocisku na wentylacji.
72. Poczekaj aż otworzą się drzwi, zabij wszystkich dokoła zanim Cię zaatakują.
73. Załóż maskę przeciwgazową (gas mask) i wejdź do budynku.
74. Sprawdź ciała na podłodze. Użyj teleportu, aby dostać się na górne piętro.
75. Sprawdź terminale. Weź kwas (acid) i pigułki (pills) z otwartych kontenerów.
76. Idź do teleportu i wyjdź z budynku. Idź tam gdzie ładuje się tarczę i naładuj ją.
77. Idź do składu (depot room) i daj pigułki (pills) pijanemu facetowi.
78. Pokaż mu jakąkolwiek kartę jaką posiadasz.
79. Idź za nim na zewnątrz składu, dalej na zewnątrz obozu i dalej wejdź za nim do trzeciego budynku.
80. Weź kartę pierwszeństw (prioryty card) którą położył na biurku.
81. Daj mu kartę zaopatrzeniową (supply card) i opuść budynek.
82. Zostaniesz złapany (sekwencja automatyczna).
83. W więzienu użyj kwasu (acid) na płycie w prawym górnym rogu pomieszczenia.
84. Przez dziurę wejdź do reaktora.
85. Idź w lewo i poczekaj na pierwszym skrzyżowaniu aż prąd przejdzie.
86. Idź za nim i poczekaj na skrzyżowaniu aż prąd przejdzie w prawo, uważaj na prąd "chodzący" w górę i w dół.
87. Idź w lewo, potem w górę (po tym jak prąd przejdzie w górę lub w dół).
88. Idź w lewo do następnej planszy.
89. Idź w lewo, potem w dół aż do skrzyżowania. Poczekaj aż prąd przejdzie w lewo.
90. Idź w lewo za nim. Podążaj za nim aż dojdziesz do drugiego skrzyżowania.
91. Poczekaj aż prąd przejdzie w górę, potem idź za nim w prawo.
92. Skręć w prawo tak szybko jak możesz, dalej podążaj w prawo do następnej planszy.
93. Na pierwszym skrzyżowaniu poczekaj aż prąd przejdzie, idź w prawo.
94. Następnie idź w górę, tam gdzie nie ma prądu, aż dojdziesz do ściany.
95. Obejrzyj ścianę.Rozbij ją przy użyciu kilofa (pickaxe)
96. Sprawdź krawędzie kanionu. Wskocz do rzeki, wypłyniesz nie daleko wodospadu.
97. Wyjdź z rzeki i idź do rozbitego statku. Weź mały pistolet (small gun).
98. Idź w górę i potem w prawo do miejsca gdzie koleś naprawiał statek (punkt 12).
99. Idź na dół i użyj bomby na wejściu do budynku.
100. Podnieś odłamek (shrapnel) z ziemi.
101. Wejdź do budynku, zabij gościa pracującego przy terminalu, zabierz mu pistolet laserowy.
102. Sprawdź terminal, w ten sposób aktywujesz terminal.
103. Przeładuj swoją broń z szafki na lewej ścianie nad teleportem.
104. Użyj teleportu.
105. Pozbądź się gościa za terminalem i poczekaj na drugiego który się teleportuje.
106. Załatw go także, idź w lewo i wejdź do małego pokoju.
107. Weź śrubokręt (screwdriver) z biurka.
108. Wróć do terminalu pod teleportem i aktywuj teleport.
109. Idź do pokoju na prawo i użyj śrubokręta (screwdriver) do otwarcia wejścia do kanałów (lewy-górny róg pomieszczenia).

Możesz teraz wejść do kanałów, albo wrócić do punktów 51-97.

110. Wejdź do kanałów.
111. Jesteś w punkcie S (mapa A)
112. Idź do pozycji 1 (mapa A) i wyciągnij wtyczkę.
113. Wróć do miejsca startu i idź w lewo na pozycję 2 (mapa A), wyciągnij wtyczkę.
114. Idź do strefy C na pozycję C1 (mapa A).
115. Jesteś teraz na pozycji C1 (mapa C).
116. Idź w lewo i skręć w dół na pierwszym zakręcie, podążaj dalej w lewo, na zakręcie skręć do góry, i dalej w lewo do pozycji 3 (mapa C) i wyciągnij wtyczkę.
117. Wróć na pozycją C1 (mapa C) tą samą drogą którą przyszedłeś wróć do strefy A.
118. Ponownie jesteś na pozycji C1 (mapa A). Stąd idź i wróć na pozycją 1 (mapa A) tą samą drogą którą przyszedłeś. Wyciągnij wtyczkę.
119. Idź w dół i skręć w prawo na drugim zakręcie, idź w prawo potem w górę najdalej jak się da i udaj się do pozycji B1 (mapa A).
120. Wejdź do strefy B. Jesteś teraz na pozycji B1 (mapa B).
121. Idź w lewo i skręć w dół, potem w lewo i udaj się na pozycję 4 (mapa B). Wyciągnij wtyczkę.
122. Idź w górę do pozycji 5 (mapa B), wyciągnij wtyczkę.
123. Wróć tą samą drogą na pozycję B1 (mapa B). Wróć do strefy A.
124. Jesteś ponownie na pozycji B1 (mapa A).
125. Idź w prawo najdalej jak się da, skręć w dół i na pierwszym zakręcie skręć w prawo. Idź na pozycję C2 (mapa A). Wejdź do strefy C.
126. Jesteś na pozycji C2 (mapa C).
127. Idź w lewo, potem w dół na pozycję 6 (mapa C), wyciągnij wtyczkę.
128. Wróć w górę, skręć w lewo, potem w górę i idż na pozycję 7 (mapa C), wyciągnij wtyczkę na lewej maszynie.
129. Wróć do pomieszczenia na pozycji 6 (mapa C) i idź na pozycję 8 (mapa C), wyciągnij wtyczkę.
130. Teraz wróć na pozycję 7 (mapa C) tą samą drogą którą przyszedłeś i ponownie wyciągnij tą samą wtyczkę.
131. Teraz idź w dół, skręć w prawo i na następnym zakręcie także w prawo. Następnie w lewo i w dół na pozycję 9 (mapa C). Wyciągnij wtyczkę. 132. Idź w górę na pozycję E (mapa C). Użyj śrubokręta (screwdriver). Wejdź do dziury.

Jak już wyszedłeś z kanałów to możesz iść dalej albo wrócić się i wykonać czynności z punktów 51-97.

133. Weź łom (crowbar) z pudełka na podłodze, idź do teleportu.
134. Teleportuj się. Idź w dół do drzwi i sprawdź je.
135. Użyj łomu aby otworzyć drzwi, wejdź do kompleksu badawczego.
136. Idź w dół, potem w lewo i zabij gościa stojącego przy wejściu do budynku (to ten koleś który cały czas stoi w miejscu). Postaraj się zabić go tak aby nikt tego nie zauważył.
137. Weź kartę do szafki (locker card), którą upuścił.
138. Teraz idź do cetralnego budynku.
139. Sprawdź terminal na prawej ścianie. Idź w dół do pokoju i otwórz szafkę przy pomocy karty którą przed chwilą zdobyłeś.
140. Zabierz kartę identyfikacyjną (ID Card) i latarkę (lamp) z szafki.
141. Idź do górnego, lewego pokoju i oczyść swoje ciało przy pomocy urządzenia na ścianie.
142. Niezwłocznie idź do budynku, przed którym zabiłeś kolesia.
143. Przy pomocy kart identyfikacyjnej, którą przed chwilą zdobyłeś otwórz drzwi.
144. Idź w dół, jeśli drzwi nie chcą się otworzyć musisz oczyścić się ponownie.
145. Porozmawiaj z doktorkiem pracującym przy terminalu, następnie zabij wszystkich w pomieszczeniu nim oni zabiją Ciebie.
146. Podnieś kartę do drzwi (door card), którą upuścił doktorek z którym rozmawiałeś.
147. Weź skaner medyczny (hand scanner) i pustą strzykawkę (empty syringe) z biurka na środku pokoju.
148. Sprawdź terminal na prawo od zamrożonego obcego.
149. Przy pomocy skanera zbadaj ciała obcych leżące na stołach.
150. Idź w lewo do następnego pomieszczenia, jeśli jeszcze ktoś tam jest to go zabij.
151. Użyj karty do drzwi aby je otworzyć, wejdź do pomieszczenia.
152. Zabij gościa który tam jest i sprawdź biurko przy którym pracował.
153. Napełnij strzykawkę tryminą, znajduje się na prawo.
154. Wróć do pokoju gdzie leżą obcy i podaj jednemu tryminę.
155. Wróć się ponownie tam gdzie jest trymina i znowu naładuj nią strzykawkę.
156. Podaj tryminę drugiemu nieprzytomnemu obcemu.
157. Porozmawiaj z nim, a on da Ci branzoletę (bercelet).
158. Wróć do pokoju na lewo i sprawdź górny lewy terminal.
159. Idź do pokoju gdzie z lekami i sprawdź podłogę pod podniesioną skrzynią.
160. Napełnij strzykawkę serum, ale tym znajdującym się po lewej stronie.
161. Sprawdź ciało kolesia którego tu zabiłeś i zabierz mu jego kartę ID.
162. Wyjdź z budynku i udaj się do budynku maksymalnie na prawo.
163. Użyj karty ID, aby otworzyć drzwi.
164. Użyj ostatnio znalezionej karty ID na terminalu aby wejść do laboratorium.
165. Wejdź do laboratorium i zabij wszystkich.
166. Usiądź przy terminalu i sprawdź go.
167. Przejdź przez niższe drzwi po prawej stronie pokoju.
168. Zabierz przewód (cable) z szafki, z drugiej szafki zbierz amunicję.
169. Wróć do poprzedniego pomieszczenia i użyj przewodu na drzwiach powyżej.
170. Teraz użyj odłamka (shrapnel) do zablokowania niższych drzwi, następnie otworzą się drzwi powyżej.
171. Wejdź do pokoju, zabij gościa ubranego na niebiesko. Porozmawiaj z kolesiem pracującym przy terminalu.
172. Podaj mu serum, które masz w strzykawce, następnie zabierz jednostkę kontrolną (control box) z szafki.
173. Odejdź od kolesia, jak Cię zaatakuje zabij go i zabierz mu kartę pierszeństwa (prioryty card).
174. Opuść kompleks badawczy.

Jeśli jeszcze nie wykonałeś czynności z punktów 51-97 to musisz wykonać je teraz.

175. Idź do podziemnego kompleksu (tam gdzie wszedłeś do kanałów, punkt 105).
176. Idź do pokoju na prawo i otwórz drzwi przy pomocy karty pierwszeństwa.
177. Otwórz drugie drzwi przy pomocy drugiej karty pierwszeństwa. Wejdź do pomieszczenia.
178. Porozmawiaj z gościem siedzącym przy terminalu, kiedy Cię zaatakuje zabij go.
179. Sprawdź terminal po prawej stronie, następnie teleportuj się.
180. Zabij wszystkich kolesi w pomieszczeniu i podładuj swoję tarczę.
181. Z szafek zbierz potęzny pistolet (power gun) i hologram (hologram).
182. Sprawdź obydwa terminale w górnej części pomieszczenia.
183. Przez drzwi wyjdź z budynku, zabij wszystkich. Idź w prawo i tam też wytłucz wszystkich. 184. Wróć do pomieszczenia i naładuj tarczę.
185. Wyjdź z budynku, idź w górę, pomiędzy górami przejdź do następnej planszy.
186. Teraz przynieś prażoną kukurydzę (popcorn), usiądź wygodnie i posłuchaj historii.
187. Jesteś w jaskini z dwiema barierami energetycznymi i strażnikiem.
188. Z szafki na górnej ścianie zabierz bombę (bomb), następnie idź w prawo i wyjdź z jaskini.
189. Jeśli chcesz możesz pójść w górę. Teraz wyjdź spomiędzy gór i idź w prawo.
190. Rozwal drzwi przy pomocy bomby i wejdź do budynku.
191. Idź w prawo i zabij wszystkich.
192. Sprawdź oba terminale, każdy z nich otwiera jedne drzwi.
193. Teraz idź w dół, zabij wszystkich w korytarzu.
194. Przejdź przez korytaż, wejdź do pokoju i zabij wszystkich.
195. Naładuj tarczę, sprawdź szafki - w którejś jest amunicja.
196. Wróć do pomieszczenia z dwoma terminalami (punkt 192).
197. Przejdź prez górne drzwi i zabij wszystkich w korytarzu.
198. Idź do prawej górnej części korytarza, zabij wszystkich po drodze.
199. Wejdź do pomieszczenia za prawymi drzwiami, zabij wszystkich.
200. Aktywuj teleport terminalem po prawej staronie.
201. Sparawdź ciała, a znajdziesz kartę do windy (lift card).
202. Wróć do pomieszczenia z terminalami (punkt 192).
203. Teraz idź do pomieszczenia gdzie możesz naładować tarczę i broń (punkt 195).
204. Wyjdź z pokoju, idź w prawo, potem w górę i ponownie w prawo. Wejdź do pokoju.
205. Zabij wszystkich. Usiądź przy terminalu i użyj go do owarcia drzwi.
206. Wyjdź tymi samimi drzwiami którymi wszedłeś.
207. Idź w lewo, potem w dół. Przejdź przez drzwi po prawej stronie.
208. Zabij gościa w środku. W tym miejscu powinieneś mieć pełną tarczę i pełny magazynek, ponieważ późniejszy powrót w celu naładowania będzie niemożliwy.
209. Użyj karty do windy (lift card) na teleporcie po lewej stronie.
210. Zabij wszystkich w pomieszczeniu. Otwórz drzwi terminalem na prawej ścianie.
211. Przejdź przez drzwi i zabij wszystkich w pomieszczeniu.
212. Idź w lewo do następnego pokoju. Otwórz dzrwi terminalem najbliżej nich.
213. Przejdź przez drzwi, zabij wszystkich i zabierz klucz do komputera (computer key) z szafki na lewo.
214. Wróć do poprzedniego pokoju, idź w górę przez drzwi.
215. Zabij wszystkich w korytarzu. Idź do pokoju po prawej staronie korytarza.
216. Zabij wszystykich i otwórz drzwi przy pomocy centralnego terminala.
217. Wróć do korytarza (punkt 215).
218. Idź w górę, potem z prawo, następnie w dół przez drzwi.
219. Zabij gościa, idź w prawo i zabij wszystkich.
220. Idź w górę, potem w lewo lub prawo.
221. Powoli idź w górę i zatrzymaj się nim automatyczni strażnicy będą mogli Cię zabić.
222. Użyj hologramu, aby oszukać starżników.
223. Przejdź przez drzwi.
224. Zabij wszystkich w pokoju.
225. Sprawdź komputer na górnej ścianie, następniu użyj na nim klucz (computer key).
226. I TO JUZ WSZYSTKO, HAPPY END. RESZTĘ MOŻESZ TYLKO OBEJRZEĆ.

Mapy na których wsparta jest solucja pochodzą z Aminetu.

Wasted Dreams
MAPA A

Wasted Dreams
MAPA B

Wasted Dreams
MAPA C

Recenzję gry możesz znaleźć tutaj.


 Wasted Dreams - Digital Dreams'97 
90 1 CD Wasted Dreams - Digital Dreams'97
85
85

    
1 komentarzostatni: 29.11.2010 20:02
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem