Witam w szkole przetrwania, czyli poradniku do gry "Super Street Fighter 2 Turbo". Znajdziecie tu wszystkie potrzebne informacja o ciosach, combosach i super combosach. Ale zacznijmy od...
Każda z postaci poza ciosami specjalnymi posiada zestaw ciosów podstawowych,
jest on jednakowy dla wszystkich postaci. Składają się na niego po trzy
uderzenia na ręce i nogi:
Punch1/Kick1 - Ręka1/Noga1 - są to uderzenia najsłabsze, a zarazem najszybsze
Punch2/Kick2 - Ręka2/Noga2 - ciosy średniej szybkości i siły
Punch3/Kick3 - Ręka3/Noga3 - uderzenia najwolniejsze, ale najmocniejsze
W SSF2T występują także combosy. Combo jest to seria ciosów dająca parę celnych trafień pod rząd. Poprawnie wykonane mogą dać 3, 4, 5 uderzeń nie do zablokowania. Można wykonać combosy składające się z większej ilości uderzeń, ale są ekstremalnie trudne.
Podczas gry na dole ekranu widać mały pasek, którego warość stale rośnie - jest to tzw. combometer. Gdy dojdzie on do końca można wykonać super combo. Jest to combo zabierające 40-60% energii, jeżeli przeciwnik nie zablokuje. Najczęściej składają się z zwielokrotnionych ciosów specjalnych danej postaci, np. Deejay wykonuje poczwórnego Dreeda, a Ryu rzuca pięciokrotną ognistą kulę. Super combo najlepiej wykonywać gdy przeciwnikowi pozostało ok. 30% energii - denat murowany, a my dostajemy specjalną premię punktową.
Teraz przejdę do opisu ciosów specjalnych dla poszczególnych wojowników. Podaję także dwa lub trzy combosy oraz super combo. Jeszcze trochę objaśnień. Każdy specjał kończy się wciśnięciem klawisza "nogi" lub "ręki", w większości przypadków może być to dowolne uderzenie, czasem jednak trzeba wcisnąć konkretny atak. Niektóre ciosy wymagają kilkusekundowego trzymania jakiegoś kierunku. Jest to trochę trudne, ale po pewnym czasie, gdy już dojdziemy do wprawy nie będzie to żaden problem.
Skróty zastosowane w opisie:
P1/P2/P3 - punch1/punch2/punch3 - ataki rękoma
K1/K2/K3 - kick1/kick2/kick3 - ataki nogami
RYU
Reprezentuje Japonię, szkoła Shotokan Karate. Jego imię oznacza - silny, mocny.
Ognista kula: Dół-DółPrawo-Prawo-P1/P2/P3 Zapalająca kula: Lewo-DółLewo-Dół-DółPrawo-Prawo-P3 Tornado: Dół-DółLewo-Lewo-K1/K2/K3 Pięść smoka: Prawo-DółPrawo-Prawo-P1/P2/P3 Podwójny kop: Z bliska K3 Podwójna pięść: Z bliska Prawo-P2/P3 |
KEN
Reprezentuje USA, szkoła Shotokan Karate. Kumpel Ryu. Jego imię oznacza "pięść".
Ognista kula: Dół-DółPrawo-Prawo-P1/P2/P3 Tornado: Dół-DółLewo-Lewo-K1/K2/K3 Ognista pięść smoka: Prawo-DółPrawo-Prawo-P2/P3 Podwójny kop: Z bliska Prawo-K3 |
CHUN-LI
Chiny, szkoła Wushu. Jej imię oznacza "piękna wiosna".
Pokrętny ptak: Dół 2 sekundy-Góra-K1/K2/K3 Ognista kula: Lewo 2 sekundy-Prawo-P1/P2/P3 Takówka: Lewo 2 sekundy-Prawo-K1/K2/K3 Świecąca noga: Kilka razy K3 |
EDMOND HONDA
Japonia, zawodnik Sumo. Jego imię oznacza "źródło wśród pól".
Torpeda: Lewo 2 sekundy-Prawo-P1/P2/P3 Ciężki tyłek: Dół 3 sekundy-Góra-K1/K2/K3 Tysiąc rąk: Kilka razy P1/P2/P3 |
BLANKA
Brazylia, Capoeira. Poddany mutacji w wyniku eksperymentów M. Bisona.
Kula pozioma: Lewo 2 sekundy-Prawo-P1/P2/P3 Kula pionowa: Dół 3 sekundy-Góra-K1/K2/K3 Elektryczność: Kilka razy P1/P2/P3 Skręt kiszek: Lewo 2 sekundy-Prawo-K1/K2/K3 Trzymanie: P2/K2 z bliska |
ZANGIEF
Rosja, wrestling. Osiągnąwszy tytuł mistrzowski na światowych ringach WWF, bierze udział w walce Full Contact z reprezentantami innych stylów.
Kołowrót: K1+K2+K3 - kilka razy Ognista ręka: Prawo-PrawoDół-Dół-P3 Atak z lotnika: Podczas skoku Dół+P3 |
WILLIAM F. GUILE
USA, oddziały specjalne.
Sonic boom: Lewo-Prawo-P1/P2/P3 (trzeba wykonać bardzo szybko) Wylotowy kop: Dół 2 sekundy-Góra+K3 |
DHALSIM
Indie, Kabaddi. Przez wiele lat trenował samotnie yogę.
Ogień: Dół-DółPrawo-Prawo-P1/P2/P3 Płomień: Lewo-DółLewo-Dół-DółPrawo-Prawo-P3 Teleport: Prawo-Dół-DółPrawo-Dowolny K lub P Wkrętak nożny: Dół+K3 przy wierzchołku skoku Wkrętak ręczny: Dół+P3 przy wierzchołku skoku |
BALROG
USA, boks. Mistrz świata na zawodowym ringu bokserskim.
Z doskoku na korpus: Lewo 1 sekunda-Prawo-P1/P2/P3 Z doskoku na szczękę: Lewo 1 sekunda-Prawo-K1/K2/K3 Wyskok Byka: Dół 2 sekundy-Góra-P2 Obrotowiec: P1+P2+P3+K1+K2+K3 |
VEGA
Hiszpania, torreador. Podczas walki nosi żelazną maskę, gdyż nie chce żadnej skazy na swojej ślicznej buźce.
Żelazny pazur: Lewo 2 sekundy-Prawo-P3 Odpał: K1+K2+K3 Siła pazurów: Dół 2 sekundy-Góra-P3 Barcelona: Dół 2 sekundy-GóraLewo/GóraPrawo-K3 Krzyk orła: Dół 2 sekundy-GóraLewo/GóraPrawo-P3 |
SAGAT
Tajlandia, boks tajski. Sagat wyniósł swe obecne blizny i brak oka z przegranej walki z Ryu w pierwszej części Street Fightera. Od tej pory nienawidzi go i ściga po całym świecie.
Pięść tygrysa: Prawo-Dół-DółPrawo-Prawo-P1/P2/P3 Tygrys na korpus: Dół-DółPrawo-Prawo-P1/P2/P3 Tygrys na nogi: Dół-DółPrawo-Prawo-K1/K2/K3 Kolano tygrysa: Dół-PrawoGóra-K1/K2/K3 |
M. BISON
Tajlandia, Ler Drift. Dumny i zarozumiały dyktator uważający się za najlepszego wojownika.
Torpeda: Lewo 2 sekundy-Prawo-P1/P2/P3 Scyzoryk: Lewo 2 sekundy-Prawo-K1/K2/K3 Kop w łeb: Dół 2 sekundy-Góra-K1/K2/K3 Diabeł: Dół 2 sekundy-Góra-P1/P2/P3 |
T. HAWK
Meksyk, indiański wrestling. Praktycznie nic o nim nie wiadomo, ale krążą pogłoski o planowanej przez niego zemście na Bisonie za wysiedlenie jego plemienia z rodzinnej wioski.
Tomahawk: Prawo-Dół-DółPrawo-P3 Kondor: Podczas wyskoku przed wierzchołkiem P1+P2+P3 |
FEI LONG
Hong Kong, kung-fu. Jego imię oznacza latający smok.
Płonąca noga: Lewo-Dół-DółLewo-K1/K2/K3 Szarża: Dół-DółPrawo-Prawo-P3 Podwójna szarża: Jak wyżej ale szybko 2 razy |
DEE JAY
Jamajka, kick-boxing. Zawody mistrz świata w kick-boxingu.
Max out: Lewo 2 sekundy-Prawo-P1/P2/P3 Podwójny dreed: Lewo 2 sekundy-Prawo-K3 Maszynowiec: Dół 2 sekundy-Góra-Kilka razy P3 Siekiera: Dół 2 sekundy-Góra-K1/K2/K3 |
CAMMY
Wielka Brytania, secret service.
Podwójna pięść: Lewo-DółLewo-Prawo-P3 Wkrętak: Dół-DółPrawo-Prawo-K1/K2/K3 Kolec: Prawo-Dół-PrawoDół-K1/K2/K3 |
AKUMA
Nieślubny syn Sheng Longa - mistrza, który uczył Ryu i Kena. Akuma prawdopodobnie razem z nimi studiował. Nie znam "legalnego" sposobu na zagranie nim. Osobiście przekopiowuje wszystkie pliki zawierające jego imię zamiast innego zawodnika, np. Akuma.rel na Ryu.rel.
Ognista kula: Dół-DółPrawo-Prawo-P1/P2/P3 Zapalająca kula: Lewo-LewoDół-Dół-DółPrawo-Prawo-P1/P2/P3 Ogień: podczas skoku Dół+P3 Tornado: Dół-DółLewo-Lewo-K1/K2/K3 Pięść smoka: Prawo-Dół-DółPrawo-Prawo-P3 |
To już wszystkie ciosy, niektóre są trudne do wykonania, ale są możliwe. Jeżeli nie wychodzą w trakcie walki, to proponuję włączyć tryb 1 na 1 i poćwiczyć na sucho, kiedy oponent stoi w miejscu. Po paru próbach na pewno coś uda się zrobić i opanuję się przynajmniej jedną postać. Jeżeli ktoś jeszcze nie grał to proponuje zacząć od silnych postaci z łatwymi do wykonania ciosami, np. Ryu, Ken, M.Bison, Vega.
Recenzja gry w dziale Recenzje i opisy.
Super Street Fighter 2 Turbo - Gametek'96 | ||||
95 | 11 | |||
40 | ||||
40 | ||||