W trzeciej części "Police Quest" Sonny znowu wraca do munduru. Co prawda awansował na starszego rangą detektywa, lecz z uwagi na małą liczbę policjantów w mieście został tymczasowo przeniesiony do sekcji odpowiedzialnej za zarządzanie ruchem w mieście i zastępuje sierżanta drogówki. Wkrótce jednak to się zmieni, gdyż Sonny ponownie stanie się detektywem, który będzie musiał schwytać seryjnego zabójcę.
Trzecia część sagi stanowi kumulację wszystkim elementów zebranych w poprzednich częściach, które zostały dodatkowo rozbudowane. Rozgrywka podzielona jest na kilka dni, w trakcie których pełnimy służbę. Na początku jako policjant patrolujący miasto, wypisujący mandaty (wróciła jazda samochodem), a następnie jako detektyw oglądając miejsca zbrodni, zbierając dowody, oddając je do analizy, robiąc notatki z poczynionych spostrzeżeń, sporządzając portrety pamięciowe czy choćby wyciągając logiczne wnioski, aby metodą dedukcji schwytać czarny charakter. Gra zyskała nową jakość przez przeniesienie jej na nowy silnik gier, charakteryzujący się sterowanym myszą interfejsem. W porównaniu do poprzednich części znacznie to usprawnia zabawę zwłaszcza, że trzecia część jest niemniej proceduralna i rutyniarska (na każdym kroku musimy się pilnować i być czujni). Niestety nowy interfejs w amigowej odsłonie oznacza strasznie wyglądająca grafikę, co w przypadku tej gry bardzo utrudnia zabawę - niektórych przedmiotów nie widać, są rozmazane albo zlewają się z tłem. Wielka szkoda, że ponownie kiepska konwersja grafiki w wersji amigowej musiała przyćmić tę rewelacyjną, policyjną grę przygodową. Dźwiękowo nie ma się do czego przyczepić. Ścieżkę dźwiękową skomponował sam Jan Hammer (ten od słynnego "Crockett's Theme" znany z serialu "Miami Vice"), więc już to powinno wystarczyć za rekomendację.
Trzecia część przygód Sonny'ego Bondsa to najlepsza przygodowa gra policyjna, w jaką przyjdzie Wam zagrać. Niestety, graficzne zepsucie nie pozwala dostrzec jej pełnego piękna. Co prawda można posiłkować się ScummVM i uruchomić wersję MS-DOS, aby przekonać się ile tak naprawdę amigowi gracze stracili.
Gra zajmuje pięć dyskietek. Do działania wymaga Amiga z 1 MB pamięci. Zalecane jest posiadanie dodatkowej stacji dyskietek, a najlepiej dysku twardego, aby zafundować sobie większy komfort zabawy. Gra jest obsługiwana przez WHDLoad.
Police Quest 3: The Kindred - Sierra 1992 | ||||
60 | 5 | |||
80 | ECS 1 MB | |||
80 | ||||