Bez zbędnych i nudnych wstępów, przejdźmy do sedna sprawy, czyli do opisu poszczególnych leveli. Opis był tworzony na poziomie EASY. Celowo nie opisuję położenia wszystkich przedmiotów i występowania wszystkich przeciwników. W końcu sami też musicie pogłówkować. Chciałbym też z góry przeprosić za jakiekolwiek błędy w tekście, szczególnie przy końcu gry - miałem pewne problemy z moim Hereticem. Mam jednak nadzieję, że jeśli już jakiś błąd wystąpi, to wiele przyjemności przyniesie wam samodzielne odkrycie dalszej drogi. Oto mój sposób ukończenia gry:
Zaraz na początku zabij wszystkie szczury. Wejdź po schodkach do
pomieszczenia znajdującego się na prawo od miejsca startu. Zabij przeciwnika
i weź zieloną manę oraz, jeśli potrzebujesz, flaszeczkę uzdrawiającą. Teraz
wróć do miejsca startu i idź do budynku z podwójnymi drzwiami. W środku
załatw kolejnych dwóch wrogów, zejdź niżej i wytłucz szczury. Wespnij się na
górę, załatw kolejnego szczurka i spadnij na dół. Z prawej wyskoczy na
ciebie koleś oraz szczur. Kiedy ich unicestwisz, obierz kurs na
pomieszczenie z ogniskiem i dwoma gostkami. Załatw ich, pozbieraj wszystko i
przejdź przez rozwaloną bramę. Przełącz przycisk na ścianie i wejdź do
następnego pomieszczenia. Nie przejmuj się kolesiem na górze, tylko rozwal
uszkodzoną ścianę pod nim. Znajdziesz tam dużą flaszkę energii. Teraz
możesz przywitać faceta na górze. Zrób to więc czym prędzej, weź dużą
zieloną manę i użyj przycisku. Otwiera on wrota obok. Przechodząc przez nie
załatw szczury spadające z sufitu. Następnie zabij gościa w ciemnej wnęce po
prawej. Teraz weź jedną ze skrzynek i przesuń ją (wystarczy ją pchać) pod
dziurę w suficie z której wychodziły szczury. Wskocz po niej na górę i
zbierz dużą flaszkę energii. Teraz możesz już kontynuować wędrówkę. Otwórz
duże drzwi wajchą obok. Załatw wszystko co się rusza i podążaj dalej jedyną
możliwą drogą. Zniszcz kolejnych dwóch natrętów i weź klucz. Teraz zniszcz
kratę w ziemi i wskocz do powstałej dziury. Dobrnij do miejsca gdzie
zaatakuje cię szczur. Zanurkuj w wodzie i zbierz niebieską i zieloną manę.
Wyjdź z wody, jeśli musisz uzupełnij energię dużą flaszką i idź w stronę
otwartej kraty. Kiedy się zamknie, po prawej otworzy się inna. Zabij
przeciwnika i przełącz wajchę (w pomieszczeniu z którego wybiegł gostek).
Wejdź teraz spokojnie do otwartej kraty i przepłyń parę metrów. Po
wynurzeniu załatw kolejnych wrogów i pozbieraj co potrzebne. Aby wyjść,
wejdź po schodach na górę. Otworzy się wyjście. Znajome miejsce? Teraz
musisz dojść ponownie do miejsca w którym z sufitu spadały szczury. Z tego
miejsca skieruj się do małych drzwi które przedtem minąłeś. Otwórz je
kluczem (spacja).
Idź do momentu kiedy włączy się przerywnik. Zabij
oprychów, weź wszystko co znajdziesz w tym pomieszczeniu i udaj się w dalszą
drogę. Kiedy wyjdziesz na świeże powietrze, zabij wroga, weź oba kolory many
i ustrzel gościa walącego do Ciebie z góry. Teraz wespnij się po
skrzynakach, weź to co zostało po kolesiu którego właśnie załatwiłeś i
przejdź na drugą stronę pomieszczenia. Po przejściu przez drzwi zaatakuje
cię koleś i kilka szczurków. Zabaw się więc z nimi i podejdź do ołtarzyka w
lewym rogu planszy. Troszką Cię naładuje i będziesz miał 150 punktów
energii. Teraz po gzymsie dojdź do drzwi i zatłucz kolejnego natręta.
Odwiedź pomieszczenie po prawej, powinna tam być mała fiolka zdrowia. Teraz
wróć do miejsca w którym stał gostek i zejdź na dół po okrągłych schodach.
Kolejny przeciwnik. Po jego unicestwieniu weź jeśli potrzebujesz dużą
flaszkę energii i wjedź windą na górę. Idź prosto korytarzem. Na jego końcu
rozwal uszkodzoną kratę w podłodze. Wpadnij w powstałą dziurę. Zniszcz
gościa walącego fireballami, zbierz to co zostawił i udaj się do
pomieszczenia obok. Obejrzyj przerywnik. Kiedy ściana legnie w gruzach
wyskoczy jakiś pajac rzygający kwasem. Kiedy zdechnie (pomóż mu), możesz
udać się dalej, do komnaty z wielką dziurą pośrodku. Jeśli masz krucho z
życiem, pozbieraj flakony z energią. Teraz napełnij manę w ołtarzyku, po
czym wskocz na linę i zejdź po niej na dół.
Idź prosto i rozwal beczki. Znajdziesz w nich dwie fiolki z energią. Rozwal
wszystkich oprychów. Idź dalej. Kiedy wyjdziesz z tunelu, zatrzymaj się
blisko jednej z kolumn. Dzięki temu masz 100% pewności, że nie dostaniesz
kamieniem. Skręć najpierw w prawo. Zabij gościa i rozwal beczki. Wróć się
do punktu gdzie spadały kamienie. Jeśli chcesz, unicestw gości na balkoniku.
Podążaj przed siebie. Przy niszczeniu beczek uważaj, aby NIE ZNISZCZYĆ BECZKI
Z CZERWONO-ZŁOTYM ZNAKIEM! Podążaj przed siebie aż do pomieszczenia z
dwoma skrzynkami i dziurą w suficie. Wdrap się wyżej i szybko pozbądź się
kolejnego koleżki. Zabierz nową broń, ew. poniszcz stoły... Wyskocz przez
okno i załatw gościa, który wyjdzie przez drzwi. Kontynuuj wędrówkę. Zbierz
amunicję i idź dalej. Załatw następnego gostka.
Teraz pozbądź się dwóch szczurów i mutanta. Z beczki zabierz health potion
i podejdź do ołtarzyka. Otrzymasz 100 punktów zbroi. Wejdź do tunelu (jest
w nim zielone światło). Kiedy dotrzesz do miejsca z dwoma kolesiami za
przewróconym stołem, rozwal wszystko, łącznie z gostkami którzy przybiegną.
Podążaj dalej. Zza kolumn zbierz ammo, załatw szczury i gościa w
pomieszczeniu z ogniskiem. Wejdź do ciemnego korytarza, załatw natręta. W
następnym pomieszczeniu napotkasz następnych oponentów. Przed wejściem do
kolejnej komnaty poczekaj aż maczuga zawieszona przy suficie się zatrzyma.
Teraz wpadnij do pomieszczonka i posprzątaj. W hali ze skrzyniami uważaj
głównie na spadające na ciebie skrzynie. Brnij przed siebie przeszukując
dokładnie wszystkie zakamarki (dużo fiolek z energią). Kiedy dotrzesz do
przycisku na ścianie, przełącz go. Zjedzie skrzynka. Wskocz na nią. Kiedy
dźwig wciągnie cię na górę, zeskocz ze skrzynki. Załatw kolesia i pozbieraj
co potrzebne. Podążaj przed siebie aż do miejsca z ołtarzykiem. Zabij
gostka. Na razie nie korzystaj z ołtarza. Załatw wszystkich w następnym
pomieszczeniu (z grubą liną). Teraz dopiero skorzystaj z ołtarza. Wróć
ponownie do grubej liny. Po skrzynkach wespnij się do przycisku. Przełącz
go. Przeskocz do kolejnego ołtarza i użyj go. Zejdź na dół. Znajome
miejsce? Przejdź przez drzwi na wprost, wejdź na górę po schodach i zabij
natrętów. Zeskocz na sam dół. Wejdź wyżej po pochylni i przestaw przycisk.
Wpadnij w otwartą dziurę w podłodze i przepłyń kawałek, aż znajdziesz się w
dużym, zalanym pomieszczeniu. Nie przejmuj się rybką, pozbieraj to co Ci
potrzebne i znajdź miejsce w którym możesz wyjść z wody. Nieco dalej zniszcz
blokadę. Nie przejmuj się szczurami, tylko przebiegnij do drugiego
pomieszczenia (wejście ukryte za skrzyniami), szybko wskocz na windę i
przełącz wajchę. Na górze załatw kolesia i przełącz następny przycisk.
Zejdź na dół i wejdź w powstałą dziurę.
Rozwal beczki po prawej. Znajdziesz w nich zieloną manę. Wyjdź z
pomieszczenia. Za pierwszym zakrętem wyskoczy koleś. Podążaj cały czas
przed siebie, załatwiaj wszystkich kolesi. W pewnym momencie jeden z
przeciwników wyskoczy za tobą. W końcu dotrzesz do komnaty z kamiennym
stołem. Nie bierz na razie tego co na nim jest (nowa broń-czar). Załatw
wrogów. Drzwi zamkną Ci się za plecami. Weź więc nowy czar. Zaraz też
będziesz miał okazję go wypróbować - pojawi się kolo z kwasem. W drzwiach z
których wyszedł jest przełącznik. Otwiera on wyjście oraz kratę którą
minąłeś. Wróć więc i sprawdź co jest za nią. Po drodze spotkasz w miarę
spory komitet powitalny z "kwaskiem" na czele. Kiedy dotrzesz do
pomieszczenia za kratą, idź jedyną możliwą drogą. Omiń wejście po prawej.
Kiedy dotrzesz do następnych drzwi, rozpadną się one i wyskoczy następny
pajac do unicestwienia. Podążaj dalej. W jednym z pomieszczeń znajdziesz TOWN
KEY. Udaj się dalej przez wąskie drzwi. W pewnym miejscu będziesz miał dwie
drogi do wyboru - na wprost i w prawo. Jeśli potrzebujesz energii, wybierz
drogę na prawo. W innym przypadku idź prosto. Kiedy zobaczysz schody, Nie
idź na górę, lecz udaj się przejściem na którego końcu jest winda. Wjedź na
górę i podążaj w lewo. Wejdź po schodach, a drzwi na górze otwórz kluczem.
Kiedy przez nie przejdziesz, znów spotkasz nieprzyjaciół. Nieco dalej, po
prawej znajdziesz kolejny ołtarz. Nie korzystaj jeszcze z niego, ale udaj
się w lewo. Kiedy wszystkich wytłuczesz możesz wrócić do ołtarza i go użyć.
Teraz obejdź wielkie schody. Za nimi jest wejście do pałacowej kanalizacji.
Zabij szczury, odwiedź ołtarzyk i znajdź dziurę w podłodze. Wskocz do niej i
płyń z prądem do końca etapu.
Wyjdź z wody i trzy razy (w pewnych odstępach czasu) przełącz przełącznik.
Drzwi staną otworem. Załatw gościa który po chwili przybiegnie, potem
następnego stojącego na skrzyniach nieco dalej. W komnacie z kolumnami
spotkasz dwa zmutowane szczury oraz kilka normalnych. Załatw je czym prędzej
i udaj się naprzód. Za drzwiami jest winda z której skorzystaj. Kiedy ją
opuścisz, napotkasz gostka z nieco mocniejszym argumentem (czar). Zarżnij go
czym prędzej i z bliska. Nieco dalej, po prawej jest kolejny koleś i ołtarz.
Zrób to co zwykle. Zauważ że kolesie mają zdolność robienia się
przeźroczystymi. Przejdź więc przez jedyne możliwe drzwi. Na schodach
napadnie Cię kolejny natręt. Nieco dalej spotkasz kolejnych. W dużej sali
skręć najpierw w prawo. Przejdź przez drzwi, załatw słabo widocznego kolesia
i z rozpędu, z laską w ręku przeskocz na drugą stronę. Zgarniesz COG PIECE.
Teraz wróć tym samym sposobem jakim się tu dostałeś. Teraz przejdź przez
duże drzwi w kratkę. Tutaj załatw dwóch przeciwników i udaj się na prawo od
wejścia. Wskocz na linę i opuść się niżej, aż do momentu w którym zobaczysz
małe przejście w ścianie. Wskocz w nie i pozbieraj leżące tam dobra. Wyjdź
przez drewniane drzwi. Wiesz gdzie jesteś? Idź więc w kolejne szerokie
drzwi (ale nie w te którymi tu przyszedłeś). Utnij łeb kolejnemu
upierdliwemu wrogowi i podążaj dalej jedyną możliwą drogą. Znajdziesz się w
potężnej komnacie. Podejdź do rzeźby przedstawiającej Corvusa. Za twoimi
plecami wyskoczy trzech silnych przeciwników, których załatw. Teraz
bezpiecznie pozbieraj wszystko co jest w sali. W następnym pomieszczeniu
zajmij się kolejnym przeciwnikiem, po czym spenetruj wejścia po obu stronach
przepaści: w lewym jest HEALTH VIAL, w prawym użyj przedmiotu, który
znalazłeś nieco wcześniej. Nie przechodź jeszcze przez powstały most, lecz
wróć się nieco do drzwi. W środku załatw wroga i wejdź po schodach na górę.
Znajdziesz się na górze komnaty ze statuą. Podejdź do skrzyni, jest w niej
duża butelka zdrowia. Teraz weź rozpęd i z laską w ręku przeskocz na drugą
stronę pomieszczonka. Nie przejmuj się jeśli nie uda się z pierwszym razem.
Kiedy już tam będziesz, czeka na Ciebie nagroda - ołtarz dzięki któremu
zyskasz GOLD SHIELD!
Teraz spadnij na dół i idź do mostu który
otworzyłeś. Przejdź przez drzwi, za nimi załatw wrogów którzy chowają się we
wnękach po bokach. W następnej komnacie załatw kolejnych dupków. Jeśli
potrzebna Ci mana, znajdziesz ją na szafkach w pomieszczeniu. Teraz możesz
już wejść na schody. Przejście na górze jest zablokowane jakąś mazią. Udaj
się więc w drugą stronę. Kolejny natręt. Po chwili znajdziesz się w
pomieszczeniu z dwoma wystającymi kafelkami. Nadepnij na ten po lewej.
Otworzy się wejście. W środku skorzystaj z ołtarza, PRZESKOCZ drewnianą
część podłogi, użyj kolejnego ołtarza i przełącz trzy przyciski w małej wnęce
z jakimś szklanym "czymś". Teraz możesz już wejść na drewnianą podłogę
którą przedtem przeskoczyłeś. klapa się otworzy i znajdziesz się w znajomym
miejscu. Udaj się do drzwi, które były zablokowane zieloną substancją i
przejdź przez nie ochoczo. Biegnij aż dojdziesz do sali z modelem Ziemi (?).
Po obu stronacz tej struktury są drzwi. W obu są też przyciski, które
poprzełączaj. Spowoduje to otwarcie się dużych drzwi. Udaj się do nich i
załatw przeciwników. Jeden z nich jest ukryty w ciemnym kącie zaraz przy
drzwiach. Wbiegnij po krętych schodach, weź nowy czar z wnęki po lewej
(METEOR SWARM). Przejdź dalej do następnych drzwi. Zanim przez nie
przejdziesz, zrób save'a.
Teraz czeka Cię potyczka z pierwszym bossem w grze! Uzbroj się więc w najmocniejszą broń, z czarów wybierz Tom Mocy lub Meteor Swarm i do dzieła. Boss jest bardzo prosty: jeśli będziesz chodził przód-tył to jest szansa że nawet Cię nie trafi. Jedyny jego atak który jest stosunkowo groźny to wiązka świetlna. Trudno jej uniknąć. W końcu gość padnie trupem, a Ty zakończysz przygodę w mieście Silverspring. A, jeszcze jedna uwaga: przed walką nastąpi krótki przerywnik, więc nie śpiesz się ze strzelaniem i odpalaniem czarów.
Bardzo prosty level. Na początku wysłuchaj tego co Ci powie Tom Mocy.
Następnie pozbieraj rzeczy porozrzucane po pomieszczeniu. Wyjdź z niego
jedyną możliwą drogą. Teraz bardzo prosto, więc nie będę się rozpisywał. Po
prostu podążaj do przodu, zbieraj przydatne przedmioty, zabijaj wrogów.
Postaraj się badać każdy zakamarek. W pewnym momencie dotrzesz do jeziorka.
Zanurkuj w nim. Znajdziesz tam ołtarzyk do połowy wbity w piasek. Po użyciu
go zostaniesz obdarowany srebrną tarczą. Teraz szybko wypłyń (pływają tu
rybki). Idź dalej. Kiedy dojdziesz do małego budyneczku dokładnie go
przeszukaj. Nieco dalej odnajdziesz koniec tego poziomu. Jeszcze kilka uwag
na koniec: przed wrogami można uciekać, ale wymaga to doskonałego opanowania
skoków. Jeśli zaczniesz zapadać się w bagno, spróbuj biec sprintem i wybić
się za pomocą laski. Czasami uda się wyjść. Często rób save'a.
Podejdź do posągu przy drzwiach. Następnie zabij szczury i udaj się dalej
jedyną możliwą drogą. Załatw "kwaska" i zjedź windą na dół. Teraz szybko
zeskocz z windy i przełącz przycisk na ścianie (na przeciwko kolumny z
ogniskiem). Dwa betonowe pale powinny przytwierdzić windę do platformy.
Kiedy winda wjedzie na górę, pojawi się pod nią przejście, w które wejdź.
Zabij szczura. Nie wchodź zbyt szybko do czerwonego pomieszczenia, chyba nie
chcesz być rozpaćkany na podłodze. W pomieszczeniu trzymaj się blisko
lewej ściany. Skorzystaj z ołtarzyka i przejdź dalej. Jedna ze ścian pęknie
i wyskoczą małe dinozaury(!?) Załatw je. Jeśli wejdziesz tam skąd wyszły,
spotkasz jeszcze jednego. Teraz wdrap się na kryptę (w baseniku). Rozwal
kamienne płyty i wydobądź z krypty manę oraz flaszkę z energią. Teraz
popatrz na symbol muszli. Jedna z mniejszych muszelek wokół nieco wystaje.
Wepchnij ją więc na miejsce. Tym sposobem zdobędziesz tarczę wojownika.
Mając ją w kieszeni wróć na sam początek tego poziomu. Pamiętaj o pile
tarczowej w czerwonym pomieszczeniu. Tarczy użyj przy posągu obok drzwi. Za
nimi napadnie Cię kolejny "rzygający kwasem". Załatw go i ewentualnie
pozbieraj fiolki z energią. Na końcu zabierz nową broń - STORM BOW. Otworzą
się ściany. Wskocz do wody na dole, po czym wypłyń szybko na brzeg. Teraz,
z bezpiecznej pozycji możesz zabić rybki. Kiedy już to zrobisz, pozbieraj
strzały i wskocz do wody. Najpierw wciśnij przełącznik znajdujący się
dokładnie pod mostkiem. Pooglądaj jeszcze dokładnie toń wodną i wypłyń na
brzeg. Udaj się do drzwi które przedtem były zasłonięte kratą. Kiedy
będziesz próbował przejść przez komnatę za nimi, z wody wyskoczy pół człowiek
pół ryba. Zabij go i zanurkuj. Wpłyń do dziury na środku. Przepłyń
kawałek. Po wyjściu z wody pozbieraj przydatne rzeczy oraz skorzystaj z
ołtarza. Wróć do komnaty w której zabiłeś "ryboluda" i kontynuj wędrówkę.
Nieco dalej będzie kolejny ołtarzyk i skrzynia. W szkrzynce będzie niebieska
mana. Kiedy podejdziesz do ołtarza, ze ściany wyskoczy następny upierdliwy
przeciwnik. Kiedy jego krew obryzga już ściany, możesz podążać dalej.
Kawałek dalej znów wyskoczy na ciebie para ryboludzi. W pomieszczonku z
dziurami w podłodze przestaw dwie dźwignie po jego obu stronach oraz
pokrętło. Wszystko zacznie zalewać woda. Ustaw się tak, aby woda wyniosła
Cię do dziury w suficie. Kiedy woda się zatrzyma zgarnij strzały do łuku.
Kiedy będziesz chciał udać się w dalszą podróż, wyskoczy nieco szczurów.
Biegnij tunelem aż do wyjścia. Wdrap się na murek po prawej od wyjścia z
kanałów, następnie jeszcze wyżej i załatw netręta. Nadepnij na muszlę w
podłodze i przestaw dźwignię która się ukaże. Eliminując przeciwników dostań
się na drugą stronę pomieszczenia, po czym odnajdź kolejną muszlę w podłodze
i przestaw kolejną dźwignię. Drzwi staną otworem. Jest w nich troszkę
ciemno, ale to nic. Pozbieraj wszystko co jest porozrzucane wokół. Teraz
odnajdź korytarz z czerwoną poświatą. Tutaj pozabijaj szczury. W miejscu
gdzie napotkasz na dwóch ryboludów nieco zwolnij. Kiedy bowiem będziesz
chciał przebyć korytarz, z dwóch dziur na ścianach buchnie ogień. Jeśli Cię
podpali, cofnij się nieco i przykucnij w wodzie. Po przebyciu tej pułapki
obejrzyj przerywnik. Dowiesz się z niego paru ciekawych rzeczy. Następnie
wejdź nieco wyżej i stań na metalowym kawałku podłogi. Okaże się windą. Na
pięterku znajdziesz ołtarzyk i linę. Skorzystaj z tego pierwszego i wdrap
się po linie na strych. Tutaj ukryte są strzały. Teraz wróć na sam dół
i udaj się na poszukiwanie składników o których była mowa w przerywniku. W
tym celu przejdź korytarzem na prawo od przejścia z ogniem. Tutaj pozabijaj
wszystkich i przeszukaj wszystko w najmniejszym calu. Kiedy już to zrobisz
odnajdź schody w tunelu z wodą. Wejdź po nich i przejdź przez drzwi.
Pozbieraj strzały po lewej i prawej stronie. Teraz weź nowy czar z podestu i
zeskocz szybko z powrotem. Teraz zanurkuj i płyń przed siebie. Załatw
wszystkich wrogów i pozbieraj przedmioty. Wejdź w jedne z przejść. Na
kolumnie zobaczysz przycisk. Przestaw go i sprintem biegnij przez otwarte
drzwi. Kiedy drzwi na końcu korytarza zamkną Ci się przed nosem, odwróć się.
W podłodze pojawi się dziura. Zabij maszkary które z niej wyskoczą,
pozbieraj wszystkie gadżety i przestaw przełącznik na ścianie (nadal pod
wodą). Teraz drzwi które przed chwilką były zamknięte znów stoją otworem.
Przejdź przez nie i wybij przeciwników. Przejdź przez jedyne możliwe drzwi.
Biegnij cały czas prosto aż do pomieszczenia z dwoma stołami. Tutaj znów
wybij wszystkich i pozbieraj co potrzebne. Kontynuuj wędrówkę. Po pochylni
zejdź niżej i skręć do pierwszego pomieszczenia na prawo. Zabij wroga i
skorzystaj z ołtarzyka. Następnie zanurkuj i zbadaj całą toń wodną.
Znajdziesz kilka przydatnych przedmiotów. Wróć do ołtarzyka i wyjdź z
pomieszczenia do korytarza z pochylnią. Podążaj przed siebie aż dojdziesz do
dużego placu z fontanną na środku. Załatw wszystkich ryboludów i wejdź w
szerokie przejście na lewo od miejsca z którego tu przyszedłeś. Kiedy
dotrzesz do pomieszczonka z kolumną na środku, poszukaj kolejnego ołtarzyka
którego użyj. Teraz wskocz do "wodnej" ściany kolumny i płyń na dół oraz
korytarzem prosto.
Wypłyń na powierzchnię i udaj się do przejścia po lewej. Porozbijaj
wszystkie dzbany, pozbieraj przedmioty. Kiedy to już zrobisz, przejdź przez
drzwi po prawej od pochylni którą przybyłeś do tej komnaty. Załatw ryboluda
i zniszcz pękniętą ścianę (obok kawałków kamienia). Teraz przeskocz na suchy
grunt i spraw aby ptaszek powąchał ziemię. W wodzie znajdziesz kilka rzeczy,
w tym ołtarzyk z tarczą oraz dwie rybki. Pozbieraj wszystko, wypłyń z wody
i przejdź dalej jedyną możliwą drogą. Kawałek drogi dalej spotksz ryboludów.
Zrób im z tyłka jesień średniowiecza i wskocz do baseniku. Znajdziesz w nim
przycisk. Wypłyń i nadepnij na przełącznik obok drzwi. W drzwiach następny.
W kolejnym pokoju dla rozrywki zabaw się z ryboludem. W baseniku znajdziesz
drugi przycisk, kończący sekwencję i otwierający drzwi. Wróć się więc
kawałek i przejdź przez nie. Na dużym placu pozbądź się wszystkich przejawów
życia. Pooglądaj wszystko dokładnie i przebiegnij przez drzwi po lewej
(stojąc od miejsca w którym wszedłeś do tej komnaty). W środku kolejny
rybolud. Po schodkach wejdziesz do pomieszczenia w którym znajdziesz dwie
paczki strzał do łuku feniksa (po obu stronach schodów). Zbierz je
czym prędzej i użyj wspomnianych schodów aby dostać się wyżej. Znajdziesz tam
przełącznik i dwie butelki z energią. Nie pozostaje Ci nic innego jak wrócić
na dół... ale co to? Schody się zapadły? Skorzystaj więc z okazji i zalicz
kolejny ołtarzyk, tym razem z maną. Schody po chwili zjadą po Ciebie, więc
nie wpadaj w panikę. W tym momencie już nic Ci nie przeszkodzi aby dostać
się do łuku feniksa w baseniku na dole... O, a jednak, spotkasz jeszcze
ryboludzika. Kiedy się z nim uporasz, nareszcie będziesz mógł zebrać
upragnioną broń. Otworzą się również drzwi obok, przez które z
zaciekawieniem przejdź. Szybko przeskocz do ołtarzyka - energia. W
pomieszczeniu jest mała pułapka. Aby ją ominąć szybko wskocz do wody. Spłyń
niżej, wyskocz z wody i załatw ryboluda, który wyskoczy za tobą. Dalej, w
dużej komnacie spotkasz kilka szczurów i kolejnych ryboludów. W basenikach z
których oni wyskoczą jest kilka przydatnych gadżetów. Przeszukaj jeszcze
całe pomieszczenie i kontynuuj wędrówkę... Podczas drogi wyskoczy na Ciebie
jeszcze jeden rybolud. W końcu dotrzesz do dużej komnaty z potężnym
kryształem na podeście. Załatw istoty z piekła rodem i zgarnij upragniony
kawałek krzyształu. Kiedy będzie on już w Twojej kieszeni, otworzy się jedna
ze ścian. Znajdziesz tam między innymi ołtarzyk podnoszący siłę laski. Od
teraz jest to naprawdę zabójcza broń! Pozwiedzaj jeszcze komnatę, po czym
udaj się dalej. Brnij cały czas przed siebie zabijając przeciwników.
Powinieneś dotrzeć do kolejnej "wodnej ściany". Wskocz w nią, płyn do góry.
Wyjdź z wody, zabij "rybcię" i przestaw wajchę. Otworzy ona kratę. Za
nią... znajome miejsce? Wystarczy tylko przejść do miejsca z którego
zaczynałeś ten poziom i wskoczyć do wody. Przepłyn kawałek, a znajdziesz się
z powrotem na...
Wypłyń na samą górę i pozbądź się ptaszków. Pozbieraj strzały i przeskocz do
wnęki. Przejdź przez drzwi i załatw wszystkich wrogów. W pomieszczeniu z
basenem pośrodku zabij ryboludów którzy wyskoczą z wody. Nie wskakuj do
wody. Idź ciemnym korytarzem. Wyskoczą na Ciebie szczury, nieco
przerośnięte zresztą. Nieco dalej, za drzwiami, załatw ryboluda i znajdź
kolejne drzwiczki. Znajdziesz się w wąskim korytarzu. Na jego końcu
spotkasz ryboluda. Na prawo od wyjścia z korytarza znajdziesz ołtarzyk z
energią. Po lewej natomiast przełącznik. Przestaw go i udaj się dalej przez
drzwi za Twoimi plecami. Dotrzesz do średniej wielkości komnaty. Zapoznaj
"kwaska" z ostrzem twojej laski, pozbieraj hell orby, i wskocz do baseniku.
Na dole zatłucz szczury i pooglądaj kolumny. Teraz już wyjdź na świeże
powietrze. Zabij ptaszynę i zgarnij przedmioty porozrzucane po placu. W
pomieszczeniu z fontanną napotkasz kilku ryboludów i znajdziesz duuużo
gadżetów. Na lewo od wejścia do tej komnaty jest zawalone przejście. Po
skałach wdrap się wyżej. Przełącz przełącznik i zejdź na dół. Wejdź na
podest na którym biega "kwasiak". Zrób z nim porządek. Teraz już
bezpiecznie możesz udać się do miejsca, które otworzył przycisk. Zgarnij
flakonik i przestaw przycisk. Nie pozostaje Ci nic innego jak sprawdzić co
jest za drzwiami które się otworzyły. Podążaj do przodu, zbieraj przedmioty,
zabijaj, gwałć... ups, to ostatnie to może nie. W końcu dotrzesz do
szerokich drzwi. A za nimi...
Na samym początku skorzystaj z ołtarzyka. Teraz wskocz do wody i płynąc
skręć w pierwszy korytarz po prawej. Wyjdź z wody i zrób porządek z
ryboludami. Po obu stronach schodów znajdziesz manę i strzały do łuku
grzmotów. Teraz wejdź na schody i skręć w lewo. W korytarzu będzie ołtarzyk
z tarczą. Wróć do schodów. W ciemnym pomieszczeniu wejdź na linę. Na górze
zabij szczury oraz pozbieraj przedmioty. Następnie zejdź na dół i przejdź
przez wąskie przejście. Po lewej znajdziesz nowy czar. Kiedy go zgarniesz,
rozsypie się ściana. Na dużym placu pozabijaj wszystkich i pozbieraj
przedmioty. Pobiegaj po dachach, poskacz po półókach... Troszkę się Corvus
nagimnastykuje. Kiedy zejdziesz już na dół, skorzystaj z ołtarzyka z maną i
udaj się do jedynego możliwego przejścia. Przebiegnij kawałek wodą. Zanim z
niej wyjdziesz, z czarów wybierz Tom Mocy, a z broni Łuk Feniksa. Kiedy
Corvus się odezwie, powinieneś już widzieć ryboluda który chyba ma zbyt dużo
hormonów wzrostu. Nie patyczkuj się więc: użyj tomu mocy, wyceluj i strzel
jaszczurkowi w brzuch. Wystarczy rozsądny strafe i kilka kilo strzał
feniksa, a koleś zaliczy efektownie glebę. Przybiegnie potem jeszcze jego
podwładny, któremu pokaż jak to jest wąchać kwiatki od spodu. Pozbieraj
jeszcze przedmioty porozrzucane po placu boju i udaj się w dajszą wędrówkę
korytarzem, na którego początku widnieje flaszka energii. Nieco dalej zawali
się strop. Cóż, solidna robota. Nic to, po chili zeskoczą do Ciebie
przyjaciele. Kiedy upewnisz się, że są już niegroźni, musisz dostać się na
górę. W tym celu stań kilka kroków od ściany i wykonaj skok do przodu.
Corvus powinien się chwycić krawędzi. Podążaj przed siebie. Dojdziesz do
dużego placu z basenem... Załatw wszystkich i pozbieraj użyteczne
przedmioty. Powinieneś znaleźć ołtarzyk taki jak na samym początku levelu.
Użyj go, wskocz do wody i płyń przed siebie korytarzem. W pewnym momencie
Corvus oznajmi, że znalazłeś EARTHBLOOD. Jest to dziwna, zielonkawa maź.
Użyj flakonu, który zebrałeś wcześniej. Odczekaj momencik i zabierz go
z powrotem. Teraz będzie on już pełny. Wypłyń na powierzchnię. Przejdź
przez szerokie drzwi - rybolud i ołtarzyk, wiesz co robić. Teraz wskocz do
wody. Na jednej ze ścian znajdziesz przełącznik. Otwiera on kratę. Teraz
możesz już płynąć dalej. Na rozwidleniu skręć w lewo, następnie płyń cały
czas prosto, nie skręcając na rozwidleniu. Znajdziesz się na początku tego
poziomu. Zabij "kwaska" i przejdź przez drzwi którymi tutaj przywędrowałeś.
Poziom już znasz, więc nie będę się rozpisywał. Pamiętasz miejsce w którym był przełącznik otwierający klapę pod wodą nieco niżej? To dobrze, bo musisz tu wrócić. Po drodze spotkasz jeszcze kilku wrogów. Kiedy będziesz już na miejscu, nie patyczkuj się z tym i zeskocz do wody. To miejsce też znasz? Jeśli musisz zbierz dwie flaszki z dziury, którą otworzyłeś przyciskiem na górze. Przepłyń kawałek podwodnym korytarzem, wdrap się na suchy ląd i przebiegnij przez drzwi.
Ten poziom też znasz. Musisz dojść do miejsca w którym był stary mieszkaniec miasta i uzdrowiciel zarazem. Szybko jednak zorientujesz się że coś tu nie gra. Przybyło nieco wrogów, a zamiast stać, uzdrowiciel leży nieruchomo na ziemi... Zabijaj wszystkich bez odrobiny współczucia. Kiedy krew zaleje ziemię (poniosło mnie), podejdź do starca. Włączy się krótka wstawka. Po niej wjedź windą na górę (już tu raz byłeś) i powkładaj odpowiednie rzeczy do odpowiednich kapsuł (obok garnka z wywarem, wyglądają jak kominki). Na podeście międzu kapsułami pojawi się flakon z miksturą. Weź go i wróć do starca. Podejdź do niego i użyj flakonika. Zobaczysz kolejną wstawkę. Wysłuchaj dokładnie rozmowy. Zobaczysz też jak otwiera się tajne przejście. Wejdź do niego i skorzystaj z portalu. Tak własnie dobiegnie końca Twoja przygoda w mieście Andoria.
Podążaj cały czas prosto. W miejscu gdzie wyskoczą na Ciebie raptorki, masz
dwie drogi do wyboru. Najpierw udaj się w tą po prawej stronie (od mostu).
Pozbieraj przedmioty leżące obok ściany i wróć się do drugiego przejścia.
Idąc, uważaj na kolce wysuwające się ze ściany. Wystarczy się pod nimi
przeczołgać, a nic Ci się nie stanie. W komnacie gdzie raptorki wcinają
jakieś zwłoki, są schody. Zejdź po nich. Na dole przekonasz się o wieku
tych schodków. Nie przejmuj się tym, tylko wskocz do wody i przepłyń do
następnego pomieszczenia (są tam drzwi zalane wodą). Poczęstuj rybki
fireballami i wyjdź na suchy ląd (jest mały skrawek skał na prawo od dźwigni
na podeście, patrząc z miejsca z którego przypłynąłeś). Teraz stań na na
krawędzi wysepki i wskocz na podest z dźwignią. Przestaw ją, a otworzą się
drzwi pod wodą. Płynąc korytarzem nie zapomnij użyć ołtarzyka z powietrzem,
oraz zebrać many. Kiedy wyjdziesz na ląd, zaatakują Cię dinusie. Nieco
dalej znów czeka Cię kąpiel. Wyjście na ląd znajduje się po prawej stronie.
Z niego przeskocz na półkę skalną, po czym wdrap się jeszcze wyżej. Kiedy
zrobisz kilka kroków, zaatakuje Cię stadko dinozaurków i jeszcze para innych
zwierzątek. Pozbieraj przedmiociki i odnajdź pochylnię (obok miejsca gdzie
leży mana). Wejdź na nią i z niej wdrap się na kolejną półkę. Potem jeszcze
wyżej, gdzie znajdziesz ołtarzyk, w którym
uzupełnij nadszarpnięte zdrowie. Przejdź po skalnym mostku i podążej ciągle
przed siebie, nie zwracając uwagi na sypiący się sufit. Następnie zostaje Ci
tylko przeczołgać się przez wnękę i udać się do kolejnego levelu.
Na początek pozbądź się zwierzątek. Następnie wdrap się na występ skalny
obok kaktusa, zbierz przedmioty i przeskocz do wnęki (jeśli patrzysz w stronę
baseniku, to wnęka jest na lewo). Przy urwisku poczekaj aż stworki same do
Ciebie przeskoczą, po czym sam przedostań się na półkę na której były (skok z
rozbiegu z laską). Weź flaszeczkę i wróć się do baseniku na początku levelu.
Zanurkuj i płyń korytarzem. Po wyjściu na powierzchnię pozabijaj wszystkich
w jaskini oraz troszkę dalej na świeżym powietrzu. Kiedy nikt już nie
będzie oddychał, możesz wejść wyżej po skałach. Na górze rozwal gniazdo i z
rozbiegu przeskocz do ciemnej wnęki. W niej załatw robaka i kolesia który
rzuca w ciebie jakimiś sztyletami. Kiedy wejdziesz na wyższy poziom, włączy
się wstawka. Wysłuchaj co ma do powiedzenia ranny. Teraz możesz już
kontynuować podróż. Jest tylko jedna możliwa droga. Będziesz musiał
przeskoczyć parę dziur i zabić parę stworków. W końcu dotrzesz do wodospadu.
Uważaj na dziury w moście. Na jego końcu znajdziesz nowy czar, oraz
ołtarzyk. Skorzystaj z ołtarzyka i udaj się do ciemnej jaskini obok. Jej
przejście nie jest trudne - troszkę wspinaczki w jednym miejscu. Kiedy
wyjdziesz na dzienne światło, znów zobaczysz mały komitet powitalny.
Przeszukaj korytarz w skale i podążaj przed siebie... Dalej, na większym
placu spotkasz dwa duuuże "dinozaurki", strzały do łuku feniksa itp. Wiesz
dobrze co robić. Następnie musisz odnaleźć wejście do kolejnej jaskini. W
tym celu zejdź niżej obok dwóch szkieletów. W grocie przeszukaj ląd i wybij
cały żywy inwentarz. Potem wskocz do wody i wpłyń w podwodny korytarz (obok
leżących kości). Dotrzesz na skraj wodospadu. Nie namyślając się długo,
skocz w dół (postaraj się nie spaść na koła wodne). Po prawej znajdziesz
wysepkę z flaszką energii. Po lewej natomiast dziwne pale... Podążaj ich
śladem. Po chwili ujrzysz bramy miasta. Przywitaj się jeszcze z gostkami
ich broniącymi. Pozbieraj energię i manę oraz to co najważniejsze: klucz z
podestu na lewo od groty którą tu dotarłeś. Teraz skieruj się już do bramy
miasta. Otwórz ją kluczem.
Po wejściu do dużej komnaty, pozbieraj wszystko co jest wokół. Nie przejmuj
się kolesiem strzelającym do Ciebie - jeśli będziesz cały czas w ruchu, nic
Ci nie zrobi. Następnie udaj się do przejścia na prawo od bramy miasta.
Znajdziesz w nim dwóch wrogów, ale też ołtarzyk z energią. Teraz już udaj
się do wejścia na lewo od bramy. Załatw kolejnego zwierzaka. W miejscu z
dziwną, zieloną cieczą, pooglądaj kolumny. Zobaczysz, że są na nich pułapki
z ogniem. Pierwszą "niespodziankę" przeskocz, a pod drugą się przeczołgaj.
Jeśli mimo wszystko zostałeś podpalony, wskocz do glutów i kiedy ogień
zgaśnie, szybko wyjdź na powierzchnię. W następnym pomieszczeniu czeka na
ciebie przeciwnik. Po kilku strzałach padnie na glebę. Niestety okaże się,
że drzwi są pozamykane. Obejrzyj dokładnie figurkę, a zobaczysz że czegoś
jej brakuje. Przełącz jeszcze przełącznik obok wejścia, na słupie.
Nestępnie czeka Cię powrót do pierwszego dużego pomieszczenia. Zostało
jeszcze jedno przejście do zwiedzenia (na lewo od korytarza którym teraz
przyszedłeś). Po drodze napotkasz jeszcze kilka zwierzątek. Kiedy będziesz
już w korytarzu, napadnie Cię następny opętany mieszkaniec miasta. Zabij go
i szybko zmień broń na coś mocnego. Bowiem w następnym pomieszczeniu
spotkasz kilku kolesi którzy uszczkną nieco twojej energii. Kiedy będzie już
czysto, wejdż wyżej. Stań na wprost tronu. Po jego lewej stronie, na
ścianie znajdziesz przełącznik. Otwiera on drzwi do znanej Ci już komnaty.
Nie wchodź do niej, lecz wejdź wyżej po pochylni. Na górze udaj się w
pierwsze wejście po prawej. Znajdziesz się znów w pierwszej komnacie.
Załatw owado-ludzi po obu stronach pomieszczonka, po czym przeskocz na
kolumnę na środku. Tutaj kolejni "osowaci". Po wyczerpującej walce zejdź z
kolumny i wejdź w wejście gdzie szło się do kolumn z ogniem. Zaraz przy
wejściu znajdziesz ołtarzyk ze złotą tarczą. Mając ją na sobie możesz bez
obaw powrócić do sali z tronem. Znów wejdź wyżej. Omiń dwa korytarze po
prawej, kieruj się do tego na wprost. Na rozgałęzieniu wybierz trasę po
prawej. Dotrzesz do okrągłego pomieszczenia z wodą pośrodku. Zanim jednak
posmakujesz kąpieli, wybij natrętnych owadoludzi. Pod wodą odnajdziesz
przejście. Płynąc w dół nie zapomnij skorzystać z ołtarzyka z powietrzem.
Kiedy już wypłyniesz na powierzchnię, zajmij się kozakiem miatającym ostrzami
(stoi on między dwoma strumieniami wody). Po jego unicestwieniu skieruj swe
kroki do pobliskich drzwi. Za nimi, oprócz wrogów, znajduje się kilka
przedmiotów i przełącznik, który otwiera przejście pod wodą. Przejście to
znajduje się w słupie którym już płynąłeś. Zanurkuj więc i płyń do oporu do
góry. Na powierzchni zabij dwóch następnych mieszkańców miasteczka,
skorzystaj z ołtarzyka, a na końcu zabierz następny czar do kolekcji. Biorąc
go jednocześnie naciskasz przycisk pod nim, otwierający drzwi przed sobą.
Wystarczy przez nie przejść.
Na moście przywita Cię koleś. Dalej, w dużym pomieszczeniu wybij wrogów.
Popatrz w górę, a zobaczysz półkę ze strzałami, hell orbami i energią. Aby
na nią wejść, stań po jej lewej stronie (patrząc tak jak przyszedłeś).
Następnie strzel w przycisk z na kolumnie (stoisz plecami do ściany - kolumna
jest na wprost Ciebie). Nie idź na razie na samą górę, lecz zejdź na dół,
przejściem identycznym jak to, którym tu przybyłeś, ale po drugiej stronie
pomieszczenia. W korytarzu po prawej znajdziesz ołtarzyk. Omiń małe
pomieszczenie po prawej, idż ciągle prosto. Kiedy trafisz do większej
komnaty, napotkasz kilku "owadziaków". Zrób czystkę i wejdź wyżej, po
schodkach na których stali wrogowie. Kiedy napotkasz zielonkawą dziurę w
ścianie, wejdź do niej, a na jej krawędzi przypatrz się uważnie prawej
ścianie komnaty pod tobą. Zobaczysz gzyms, po którym przejdź na półkę z
przedmiotami. Będziesz musiał skoczyć na końcu gzymsu, więc uważaj aby nie
spaść w dół. Następnie wróć na właściwą drogę i kontynuuj podróż... W
kolejnej komnacie (z liną) zabij wrogów, po czym skieruj się do trzeciego z
kolei przełącznika. Po jego użyciu, za Twoimi plecami otworzy się skrytka, w
której zgarniesz HEART GEM. Jeśli chcesz przełączyć pozostałe dwa
przełączniki, zrób to, ale zaraz po naciśnięciu przycisku odskocz do tyłu,
unikniesz w ten sposób kontaktu z prądem. Teraz wskocz na linę i opuść się
niżej. Podążaj jedyną możliwą trasą, a dotrzesz do pomieszczenia z trzema
drzwiami. Najpierw skieruj się do tych na prawo. Pozbieraj co jest i wejdź
w drzwi pośrodku. Czeka cię przeprawa przez ogień, coś jak na początku
poprzedniego levelu, ale trudniejsza. Na końcu "ścieżki ognia" już czeka na
Ciebe winda. Na górze znów trafisz na pułapkę. W końcu dotrzesz do
przełącznika przy drzwiach. Nadepnij więc na niego. Otworzy on drzwi w
komnacie na dole i bramę przed Tobą. W małym pomieszczonku zbierz gadżety i
skocz w dziurę. Znajdziesz się w korytarzu, w którym były pułapki z ogniem.
Nie baw się w ich ponowne przechodzenie (chyba że chcesz). Po prostu przejdź
przez drzwi obok. Następnie do nowo otwartego przejścia. Kolejni wrogowie...
Nad lawą możesz przejść, to na szczęście nie jest pułapka. Kiedy przejdziesz
przez następny korytarz, trafisz do następnej (ech...) komnaty. Najpierw
skorzystaj z ołtarzyka po prawej, potem wejdź na schodki po jednej ze stron
kolumny. Zbierz laskę. Nagle z czterech stron wyskoczą przeciwnicy, każdy
chętny do posmakowania Twoich czarów. Spraw aby byli uszczęśliwieni.
Pozbieraj jeszcze to co jest w ich kryjówkach, dobij niedobitków, po czym
przejdź do kolejnej komnaty przejściem w jednej ze wspomnianych wyżej
kryjówek. Znajdziesz tu przycisk w posadzce, na który oczywiście nastąp.
Zjedzie winda. Kiedy znajdziesz się już na górze, pozbieraj przedmociki i
spadnij na dół. Czeka cię niezła sieczka z miejscowymi. Poznajesz
pomieszczenie w którym się znajdujesz? Musisz wrócić do dużej komnaty na
początku (tam gdzie był przełącznik na słupie). Teraz wejdź już na samą
górę. Jeśli przełączyłeś wszystkie przełączniki o których wspomniałem
unikniesz kontaktu z gorącą parą. Pozbieraj przedmioty po lewej i prawej, a
następnie użyj znalezionego wcześniej gemu na jednym z posągów. Kiedy
zjedzie trumna, użyj na zwłokach króla laski. Otworzy się przejście.
Znajdziesz w nim (oprócz zwykłych przedmiotów) WARRIOR'S AMULET. Kiedy go
zgarniesz, otworzy się klapa w podłodze. Wskocz w powstałą dziurę, załatw
dwa zwierzaczki i podążaj przed siebie - innej drogi zresztą nie ma. Kiedy
dotrzesz do dużego pomieszczenia, nie chciej sprawdzić jak wysoko jest stąd
na dół. Zerknij nieco na lewo i do góry. Zobaczysz, że możesz się wspiąć
wyżej. Hmm... to miejsce też już skądś znasz? Załatw owadzika i skieruj
się do początku tego levelu, a jednocześnie do wejścia do...
Ten poziom już znasz, więc krótko: pamiętasz miejsce, w którym był posążek któremu czegoś brakowało? Aby do niego dotrzeć musiałeś iść przez pułapkę z ogniem... Potem otworzyłeś drugie przejście do tego pomieszczenia... Już pamiętasz? Musisz więc tam wrócić. Po drodze spotkasz kilku nowych wrogów. Uzupełnij sobie w tym poziomie energię. Kiedy nic już nie będzie do zabicia i będziesz miał full życia, użyj amuletu na wspomnianym posążku. Włączy się wstawka... Posłuchaj co mają Ci do powiedzenia mieszkańcy miasta. Na koniec czeka Cię zjazd windą do kolejnego poziomu.
Ten level jest już trudny. Polecam często robić save. Najlepiej przed każdą
pułapką. Zaraz na początku już pierwsza z nich
(musisz przebiec sprintem, chyba że chcesz roztopić się w lawie).
Korytarzem dotrzesz do następnej przeszkody. Aby ją ominąć, musisz
przeskoczyć wgłębienia w podłodze. Jeśli dobrze wymierzysz skok, nie
wpadniesz w sidła. Pamiętaj, że jedno dotknięcie ostrza i zaczynasz od
początku. Kiedy przeskoczysz pierwszy zatrzask, wyskoczą na Ciebie
przeciwnicy. Po ich załatwieniu przeskocz drugie wgłębienie. Znów korytarz,
i znów pułapka. Teraz możesz stanąć tylko na kładkach z owadem. Jeśli
staniesz gdzie indziej, wracasz na początek tej pułapki. Stań więc na
pierwszej kładce i zerknij w lewo. Widzisz ołtarzyk? Musisz się do niego
dostać, użyć go i wrócić na pierwszą kładkę. Zwróć uwagę, że niektóre kładki
są pokryte zieloną mazią. Kiedy na takiej staniesz, musisz szybko skoczyć na
inną, w innym wypadku spotkasz się z kamiennym blokiem. Kiedy będziesz
z powrotem na pierwszej kładce, musisz dojść do następnego korytarza. Jest w
nim duża flaszka z energią. Na końcu korytarza, za kolumną jest winda. Na
górze zabij wrogów i wejdź na półkę z niebieską maną. Z niej przeskocz na
gzyms na kolumnach. Znajdziesz tu przycisk. Nadepnij na niego, a z lawy
wyjadą schodki do drzwi na ścianie. Przejdź przez nie, aby stawić czoła
następnej zasadzce. Stań na krawędzi dziury, po czym strzel w przycisk na
ścianie po lewej. Wąska kładka zacznie się obracać. Ty musisz wyczuć
odpowiedni moment, aby na nią wejść oraz zejść z niej po drugiej stronie. Na
końcu korytarza znów będzie winda. Wyjedź na górę, zbierz manę i udaj się
dalej. Skokiem omiń znaną Ci już pułapkę z ogniem (uważaj aby nie skoczyć
zbyt daleko, bo spotkasz się z Bogiem Wulkanów). Następnie stań na krawędzi
przepaści i dostań się na ruchomą kładkę. Kiedy już z niej zejdziesz -
następny (...) korytarz... W pomieszczeniu z dziurą w podłodze pozbieraj
manę. Kiedy już wskoczysz do dziury, sprintem biegnij na koniec korytarza.
Korytarz nagle stanie do pionu, Ty jednak unikniesz spotkania z kolcami.
Stojąc na wprost ślepego korytarza (tak jak wybiegłeś) udaj się w lewo. Po
linie zejdź na dół i przeszukaj pomieszczonko. Wyjdź z powrotem na góre.
Kontynuuj wędrówkę. Zanim jednak wejdziesz do odnogi korytarza, zerknij na
kolce po prawej. Przygotuj się, wskocz do korytarza i szybko biegnij na jego
koniec. W ostatnim momencie unikniesz kontaktu z ostrzami. Zaraz po wyjściu
z korytarza uważaj na dziurę z lawą. Kolejna pułapka jest w miarę prosta.
Wystarczy wybrać odpowiedni moment na bieg i trzymać się blisko ścian, a nic
Ci się nie stanie. Zaraz za zakrętem napotkasz na noże obrotowe. Znów
musisz trafić w odpowiedni moment i przebiec dalej. Zatrzymaj się na
krawędzi, zerknij na następną przeszkodę i zacznij skakać... Jeden źle
wymierzony skok i pływasz w lawie. Kiedy będziesz mógł już przeskoczyć na
stały (jak się wydaje) grunt, zrób to. Okaże się jednak, że podłoga zacznie
się wsuwać w ścianę! Sprintem więc przebiegnij jak najdalej i w ostatnim
momencie skocz na (tym razem na 100%) stały gruncik. Uff... Następna
"przeszkadzajka". Aby przeżyć musisz podejść jak najbliżej przeszkody (są
trzy) i kolejno: przeczołgać się, przebiec, przeczołgać się. Teraz jeszcze
przeprawa przez maczugi (i znów zabawa w znajdywanie odpowiedniego momentu na
przejście). W korytarzu, na prawo znajdziesz ołtarzyk z energią, na lewo
małą komnatę. Wejdź do niej, a otworzy się przejście w podłodze. Wskocz do
niego i opuść ten poziom. Uff... było ciężko!
Bardzo krótki poziom. Idź do przodu zbierając wszystkie przedmioty jakie potrzebujesz. Zanim wyjdziesz przez któreś z drzwi, uzbroj się w łuk feniksa. Za nimi bowiem spotkasz kolejnego bossa. Tym razem czeka na ciebie... eee... jaszczurka pomieszana z dinozaurem. Kiedy biegnie na Ciebie, Ty biegaj sprintem wokół planszy. Nie powinieneś mieć kłopotu. Kilka strzał feniksa ostudzi (!?) jego zapał i stwór zostanie przygnieciony przez kamienie (jaszczur jest okropnie głupi). Niczym już nie skrępowany skorzystaj ze wszystkich ołtarzyków, po czym wejdź we wrota którymi wyszedł potworek. Znajdziesz tam nowy czar (IRON DOOM) oraz drzwi przez które dotrzesz do...
Podążaj za korytarzem. W pewnym momencie podłoga się otworzy i wyskoczą dwa
zwierzaki oraz pojawi się trochę gadżetów. Za dużymi drzwiami spotkasz
dwóch owadziaków. Droga jest jedna, idź nią aż dotrzesz do dużego
pomieszczenia z duuuuużym robalem i bagnem. Oczywiście nie piszę o tym, że
po drodze masz zabijać wszystkich i zbierać przydatne przedmioty. Będąc
już w tym pomieszczeniu, musisz tak skakać po gniazdach, aby dostać się na
linę. Po linie na górę. Robaka zostaw w spokoju, niech sobie brzęczy. Po
zeskoczeniu z liny wejdź w wejście po lewej. Drzwi są zamknięte, zapamiętaj
to miejsce. Przejdż do bliźniaczych drzwi po drugiej stronie pomieszczenia.
Korytarzem (w korytarzach warto czasem patrzeć na sufit - są pomieszczonka z
przedmiotami i ammo). W pomieszczeniu z kolumną pośrodku i liną, wejdź na
linę, następnie na półkę z wejściem do kolejnego korytarza. Możesz też
poskakać po platformach zawieszonych nad bagnem, znajdziesz kilka rzeczy.
Idąc korytarzem, znajdziesz ołtarzyk z energią i tarczą. Nieco dalej, w
pomieszczeniu z dwoma owadami i dwoma zwierzakami, najpierw się ich pozbądź,
a następnie przejdź na drugą stronę ściany w dwoma wnękami po bokach.
Znajdziesz klucz. Otworzy się też skrytka na przeciwko. Przejdź przez
mostek i podążaj przed siebie, aż do "skrzyżowania". W lewej odnodze
znajdziesz klapę w podłodze. Podejdź do niej, a kiedy się otworzy, zeskocz
na dół. Potem jeszcze niżej. Wejdź w drzwi które są przed tobą. Skoro już
wiesz gdzie jesteś, możesz dostać się do drzwi, które były przedtem
zamknięte. Znaleziony klucz idealnie pasuje do zamka. Za nimi idź ciągle
przed siebie, zabijaj wszytko co się rusza, przeszukuj każdą wnękę itp.
Trasa nie jest skomplikowana. W końcu dotrzesz do placu z pomieszczeniem
pośrodku. Załatw wszystkie zwierzaki, zgarnij IDOLa z pomieszczenia z
robalami (robale zostaw w spokoju). Następnie zjedź jedną z platform do
znanego pomieszczenia. Czeka Cię teraz jeszcze raz wędrówka do miejsca gdzie
znalazłeś klucz. Drogę utrudni Ci tylko kilku nowych przeciwników. Idąc
znanym już korytarzem (za mostkiem), przeszukuj jak zwylke każdą wnękę,
pomieszczenia na suficie oraz zabijaj wszystkich, którzy staną Ci na drodze.
Po niedługiej wędrówce znajdziesz miejsce, na którym możesz użyć IDOLa.
Pojawi się portal, przez który przejdź. Znajdziesz się w komnacie, w której
spotkasz... HIGH PRIESTESS. Wysłuchaj rozmowy. Będziesz musiał teraz ją
pokonać. Łuk feniksa załatwi sprawę. Jeszcze jednen krótki przerywnik i
laseczka teleportuje Cię do...
Znajdujesz się w kopalni Oglów. Ogle to niskie istoty zmuszane tutaj do pracy.
Pomóż im załatwić ich oprawców. Zaczynamy:
Zabierz nowy czar, wskocz na linę i zejdź na dół. Idź po pomoście (pod
gorącą parą się przeturlaj), a spotkasz pierwszych Oglów. Zabij osiłków ich
pilnujących. Skorzystaj z ołtarzyka i wdrap się do przejścia (na prawo od
ołtarzyka). Na następnym pomoście poczekaj aż sufit skończy pękać. Na
rozdrożu skręć w lewo. Na końcu są strzały grzmotu. Teraz wróć i idź w
drugą stronę. Przeszukaj dokładnie wszystko pod pomostem - kolejni Oglowie
to uratowania. W końcu dotrzesz do pomieszczenia z wielkim, mechanicznym
młotem. Uratuj następnych Oglów. Trochę dalej znajdziesz windę. Zjedź na
dół. Poczekaj aż sufit się zawali. Kiedy będziesz miał dwie drogi do
wyboru, idź w tą po prawej. Za drzwiami kolejni Oglowie i kolejna winda.
Niżej zabij trzech mięśniaków. Aby przejść dalej musisz się przeczołgać
przez dziurę w ścianie na lewo od windy. Uwojnij kolejne stworzonka i
zniszcz podpórkę rury po prawej. Po powstałej pochylni wejdź wyżej. Obok
torów znajdziesz złotą tarczę. Wybij kolejnych osiłków. Obok zniszczonego
urządzenia, między dwoma metalowymi prętami jest schodek, po którym dostaniesz
się wyżej. Skręć w prawo i użyj wajchy. Wróć do miejsca w którym, otworzyło
się wejście. Znajdziesz kółko od wózka (MINE CART WHEEL). Ponownie wdrap się na górę między
dwoma prętami i przejdź przez drzwi po lewej. Nie wpadnij do
niezidentyfikowanej mazi, lecz wdrap się wyżej na ścianie po prawej. To
miejsce już znasz. Teraz czeka Cię skakanie po zepsutym pomoście, nieco po
lewej. Po drugiej stronie spotkasz kolejnego kolesia do rozwałki. Nieco
dalej, obok strzał do łuku feniksa, zobaczysz wózek bez jednego koła. Użyj
więc tego znalezionego. Corvus zaliczy małą przejażdżkę, a Ty znajdziesz się w
następnym poziomie.
Po (nie)udanym lądowaniu, przejdź kawałek dalej. Znajdziesz się w dużym
pomieszczeniu. Uwolnij oczywiście Ogle. Na samym dole znów czeka Cię
troszkę czołgania. Omiń gorącą parę, po czym wyślij na tamten świat dwóch
"złych". Po prawej znajdziesz drzwi, za nimi ołtarzyk i przełącznik. Otwiera
on przejście na początku. Musisz więc wrócić. Przekręć zawór, wyłączy on
parę. Możesz iść dalej. Na kolejnych torach będziesz miał dwie drogi.
Najpierw idź tą po prawej. Oczyść z mięśniaków okolice rafineri i wróć.
Teraz udaj się w drugą stronę. W pomieszczeniu z lawą przeskocz na platformę
z liną. Następnie dalej, a znajdziesz niezidentyfikowany kruszec. Wróć więc
do liny i wyjdź na górę. Pozbieraj co jest i wróć na dół. Obejdź lawę i idź
pomostem. Na rozstaju skręć w lewo. Pod pomostem zobaczysz Ogle. Pomóż im.
Wyjdź na górę i przestaw dźwignię, po czym wskocz na windę. Na górze kolejni
kandydaci do zabicia. Za drzwiami trafisz na następne drzwi (...) a za nimi
na przełącznik. Niestety nie można go teraz przestawić. Pozostaje Ci
wrócić... do rafineri. Na skróty: na rozdrożu pomostu skręć w lewo. Połóż
kruszec na miseczce. Po chwili zostanie on przetworzony. Obejdź machinę i
zgarnij przedmiot. Wróć do przycisku. W urządzeniu obok niego (po prawej)
użyj spreparowanego wcześniej przedmiotu. Wajcha uruchomi kładkę. Stań na
niej a bezpiecznie dotrzesz na drugą stronę. Zejdź na dół i pomóż Oglom.
Teraz już możesz iść dalej. W następnym pomieszczonku znajdziesz ołtarz
ulepszający Twoją laskę. Teraz wszystko w co nią uderzysz, stanie w płomieniach.
Za dużymi, czerwonymi drzwiami możesz nową laskę wypróbować. Następnie
przestaw przycisk przy windzie. Po długiej jeździe wyjedziesz nareszcie z
kopalni.
Za zakrętem pomóż pierwszym Oglom. W następnym pomieszczeniu zabij "kwaska"
oraz uwolnij kolejne dwa stworzonka. Po pochylni po prawej wyjdziesz wyżej.
Od razu skręć w prawo i pozbieraj wszystko co jest w korytarzach. Następnie
powróć do pochylni i udaj się w lewo. Znajdziesz windę. Skorzystaj więc z
niej. Na górze zabij kolejnego mięśniaczka. W dużym pomieszczeniu z
narzędziami tortur zabij kolejnych trzech. Skorzystaj z ołtarzyków (są dwa).
Następnie udaj się do wejścia po prawej od korytarza którym przyszedłeś. Na
jego końcu jest winda. Wyżej, oprócz przeciwnika, znajdziesz przełącznik na
ścianie. Otwiera on kratę na dole. Wróć więc. Czeka Cię mała przeprawa
przez ogień. Jeśli dobrze wymierzysz każdy ruch, płomienie nawet Cię nie
dotkną. Troszkę dalej załatw dwóch strażników. W końcu trafisz do
pomieszczenia z basenikiem lawy zakrytym kratą. Jest tutaj winda, na którą
wejdź. Na górze pozbądź się następnych oprychów. Poza ołtarzykiem jest
tutaj także przełącznik na ścianie. Kiedy do wciśniesz, klatka zjedzie do lawy.
Wskocz na jej dach. Kiedy wróci na górę, dostaniesz się do średniej
wielkości pomieszczenia, w którym musisz: zabić wrogów, wejść po schodach i
przełączyć dwie dźwignie. Następnie odnajdź windę w jednym z rogów
pomieszczenia. Wróć do pomieszczenia z celami, które otworzyłeś. W
jednej z nich zobaczysz wstawkę i zbierzesz DUNGEON KEY. Przeczołgaj się
przez dziurę w ścianie. Załatw osiłków. Po prawej znajdziesz kratę i
przełącznik ją otwierający. Ty jednak wdrap się na schody po lewej. Potem
na gzyms i na pomost. Na ścianie zobaczysz rozsmarowane ciało. Pułapka ze
zgniatającymi blokami skalnymi jest banalna - wystarczy iść cały czas przed
siebie, a nic Ci się nie stanie. Potem jeszcze przejście po wąskiej kładce,
dwóch przeciwników i drzwi do kolejnego etapu.
Idź cały czas prosto, przeszukuj pomieszczenia... W końcu wyjdziesz na świeże powietrze. Załatw dwóch gości z toporami, a następnie kwaska na skale. Nie zbliżaj się do przepaści. Jeśli chcesz, możesz wskoczyć tam gdzie był "kwasek". Jak? Sam musisz to odkryć. Wejdź w drzwi i idź przed siebie (nieważne w którą stronę skręcisz na rozwidleniach), aż dotrzesz do schodów. Zabij kozaczynę z tasakiem i popatrz w prawo. Zobaczysz tam kolejne schodki. Wejdź po nich, zatłucz natręta i wskocz w teleport. Idź korytarzem. Po drodze odwiedź ołtarzyk. Uważaj na pułapki z ogniem! Po drodze zobaczysz jeszcze któtką wstawkę. Idź ciągle przed siebie, a dotrzesz do...
Wejdź w przejście po lewej. Zabij dwóch kolesi. W następnym pomieszczeniu
udaj się w prawo. Wpadnij w dziurę. Na dole zabij kwasków i przejdź
korytarzem do jedynego otwartego przejścia. Wejdź na samą górę po schodach.
Następnie przejdź pomostem na drogą stronę komnaty. Znajdziesz tam kluczyk.
Wróć na pomost. Przejdź po nim i skieruj się w prawo. Przeskocz na półkę
gdzie jest niebieska mana, a potem na następną (słabo widoczną - jest ona
mniej więcej po prawej, jeśli stoisz na wprost posągu). Znajdziesz ołtarzyk
z energią. Wróć do dziury w podłodze. Zaraz jak w nią wpadniesz, wbiegnij
po schodkach i kluczem otwórz drzwi. Po schodach dotrzesz do dużej sali. W
niej są jeszcze jedne, kręte schody. Potem jeszcze wyżej... Miń pierwsze
wejście i rozpraw się ze strażnikami. Wejdź do małego pomieszczenia. Stań
na łóżku. Okaże się że to winda. W piwnicy oprócz amunicji znajdziesz
przełącznik na jednym ze słupów. Jak się okaże, z jego użyciem są problemy.
Pozbieraj więc co jest i wróć łóżkiem na górę. Cofnij się do korytarza, w
którym niedawno pominąłeś jedno wejście. Do niego właśnie się udaj. Po
schodach na górę, potem na windę. Przy następnych schodkach będziesz miał do
wyboru dwie drogi. Idź w lewo. Na górze przestaw przełącznik. Wyłączy on
jedną z ksiąg. Zejdź niżej i idź teraz tą drugą trasą, po prawej. W
komnacie na wzór małej biblioteki, wejdź po pójkach wyżej i zabij natręta. Z
najwyższej półki na której możesz stanąć, przeskocz na małą drewnianą kładkę
we wnęce. Tym sposobem dotrzesz do dźwigni, której użyj. Otworzy się tajne
przejście. Zejdź na dół, skorzystaj z ołtarzyka i wejdź w otwarte przed
sekundą przejście. Oprócz amunicji znajdziesz kilku "przyjaciół". Wybij
wszystkich. Po wejściu do większego pomieszczenia, wejdź po schodkach i
skorzystaj z podnośnika. Na górze przycisk i kolejna księga zamknięta.
Teraz zejdź niżej, do piwnic. Znajdziesz tu kilka przedmiotów oraz
największe ciacho: złotą tarczę. Idź dalej, wąskimi schodami na dół. Wejdź
do pomieszczonka z szybą pośrodku. Rozbij ją, a butelka energii będzie
Twoja. Idź dalej korytarzem. Powinieneś natrafić na dwóch wrogów, ale dla
Ciebie to pestka. Po przejściu przez drzwi, znajdziesz się na początku
poziomu, ale to nie koniec levelu. Jeszcze raz wróć do korytarza z dziurą,
teraz jednak nie wpadaj w nią, udaj się w przeciwnym do niej kierunku...
Przejdź przez drzwi, jeszcze kilka kroków, a znajdziesz się w jadalni (tak to
wygląda). Drzwi po prawej są otwarte. Przejdź więc przez nie, aby
kontynuować podróż... Idąc cały czas przed siebie, zabijając masę szczurów
itp., dotrzesz do małego pomieszczonka ze skrzyniami. Jedna z nich się
rozpadnie, co umożliwi Ci wejście po nich do dziury w suficie. Znajdziesz Tu
kilka gadżetów. Zejdź na dół i biegnij korytarzem. W pewnym momencie
ściana legnie w gruzach i wyskoczy mięśniak z toporem. Na końcu korytarza
znajdziesz ołtarzyk z tarczą. W korytarzyku po lewej od ołtarzyka jest
winda. Na górze kolejna porcja wrogów, przedmiotów... Oczyść więc pokoik z
wszelkich dóbr, odnajdź przełącznik na jednej ze ścian i przestaw go
czym prędzej. Otworzą się drzwi oraz odsłoni przełącznik nad kominkiem.
Kiedy przejdziesz przez drzwi, znajdziesz się z znanym już pomieszczonku.
Wskocz na stół, potem do przełącznika. Kolejna księga na "off". Pozostaje
jeszcze powrót na sam początek levelu i przekroczenie progu tego poziomu.
Znasz już ten etap, przynajmniej po części. Wróć drogą którą tu dotarłeś, zbierz ołtarzyki jeśli jakieś pominąłeś, uważaj na pułapki z ogniem. Na końcu trasy (bo drzwi są zamknięte) zeskocz na dół. Teraz powróć do miejsca ze schodami (przedtem, kiedy po nich wyszedłeś, skręciłeś na prawo, aby odnaleźć teleport). Teraz jednak udaj się na wprost. Droga jest krótka i prosta. Podczas przemarszu znajdziesz kilka przedmiotów i ołtarzyk ze złotą tarczą. Za wielkimi drzwiami, odkryjesz natomiast przejście do...
Zabij dwóch strażników. Idąc przed siebie, przeszukuj każdy zakamarek czy wnękę. Kiedy wejdziesz na górę po wysokich schodach, na ścianie po prawej zobaczysz drzwi. Przejdź przez nie, a zobaczysz wstawkę. Kiedy się skończy, wyjdź na korytarz... Cel wędrówki już niedaleko... Idź więc, dokończ co zacząłeś. Idąc dalej trafisz na kilku wrogów. W kolejnym większym pomieszczeniu trafisz na drzwi. Przejdź przez nie.
Pozbieraj przedmioty za narzędziami tortur. Idąc korytarzem, zobaczysz
zielone pojemniki a w nich jakieś zmutowane istoty. Ten kto to zrobił
naprawdę jest nieźle "inny". Kawałek dalej, w pomieszczeniu z drewnianą
podłogą odnajdziesz przycisk (na podwyższeniu). Po jego przestawieniu
uruchomi się winda. Wskocz na nią i poczekaj aż wjedzie na górę. Podskocz
wyżej. Użyj ołtarzyka i wciśnij przycisk na ścianie. Kolejna księga
zamknięta. Teraz zejdź na dół (tylko nie skacz, poczekaj na windę). Na
dole przejdź przez drzwi (jak zjedziesz - są na przeciw Ciebie). Znów
korytarz... W komnacie ze stołem i posiekanymi zwłokami na nim, znajdziesz
kilku wrogów oraz schodki. Wejdź po nich i przejdź do następnego,
tajemniczego pomieszczonka. Po drodze trafisz na kolejne nieudane
eksperymenty... ale to nic w porównaniu z tym co znajdziesz w tym
"pomieszczonku" - Corvus sam Ci to oznajmi. Zabij wrogów i obejdź
pomieszczenie dookoła. W małej komnatce oświetlonej czerwonym światłem
znajdziesz wajchę. Zrób z niej użytek. Otwiera ona drzwi w komnacie, którą
przechodziłeś. Wróc więc czym prędzej. Na końcu korytarza znajdziesz złotą
tarczę oraz dwie drogi do wyboru. Skieruj się w tą po lewej. Po krętych
schodach dotrzesz do dwóch przeciwników, kilku przedmiotów oraz wajchy na
ścianie. Po jej przestawieniu pokrywa odsunie się, ukazując przycisk w
podłodze. Stań na nim, a następna księga zostanie zamknięta. Następnie
zejdź na dół, zaraz po zejściu ze schodów idź prosto. Po prawej zobaczysz
drzwi (zamknięte), po lewej korytarz. Zapamiętaj to miejsce, ale idź prosto.
Po lewej znajdziesz wąską pochylnię. Zejdź po niej niżej. Zabij wrogów.
Obok oglów znajdziesz ołtarzyk z maną. Jeśli popatrzysz uważnie, w kotłach
zobaczysz przełącznik. Zostaw go, ale miejsce jak najbardziej zapamiętaj.
Za małymi drzwiami jest winda. Na górze zabij wrogów, po czym pozbieraj
przedmioty. Woda... Po drewnianych schodkach wejdź wyżej. Zabij mutanta i
przełącz przycisk na ścianie. Wejdź w drzwi obok przycisku. Znajome
miejsce? Tak, to pierwsze pomieszczenie które miałeś zapamiętać. Wróć do
kotłów. Teraz nic nie stoi na przeszkodzie aby nacisnąć przycisk tam ukryty.
Kolejna, ostatnia już księga na "off" i drzwi otwarte. Wróc na początek,
gdzie otworzyły się wspomniane przed chwilką drzwi. Przejdź przez nie, aby
zakończyć etap.
Dziwnie znane miejsce? Nie przejmuj się energią, zeskocz od razu na dół i
wróć do Morcalavin
Heretic II - Hyperion'2000 | ||||
![]() |
100 (na Voodoo) 85 (na BVision) |
![]() |
2CD | ![]() |
![]() |
100 | ![]() |
||
![]() |
95 | ![]() |
||
![]() |