Czy znacie grę w doktora? Nie chodzi mi o zabawę z dzieciństwa, w którą chłopcy bawili się z koleżankami... Mam na myśli grę logiczną, którą można uruchomić na Amidze. Nie znacie? No to posłuchajcie.
"Doktor" to klon konsolowej gry "Dr. Mario", a ta z kolei jest jedną z setek gier wzorowanych na "Tetrisie". Mamy więc studnię, do której wpadają klocki. Klocki składają się z segmentów oznaczonych symbolami. Jeżeli co najmniej cztery takie same symbole utworzą linię w pionie lub w poziomie - znikają. Na początku każdego etapu gry (są 24) na planszy znajduje się pewna liczba symboli. Celem gry jest usunięcie ich z planszy przez odpowiednie połączenie z symbolami na spadających klockach. Klocki, podobnie jak w "Tetrisie", można obracać i zrzucać na dół. Zasady i obsługa gry są jak widać proste. I w tej prostocie tkwi siła gry - "Doktor" mocno wciąga.
Przed rozpoczęciem gry można dokonać ustawień wpływających na poziom trudności: szybkość spadania klocków, liczba symboli pojawiających się na klockach itp. Przy ustawieniach standardowych doszedłem do 15 etapu, przy zmniejszeniu prędkości spadających klocków do 23, a przy ustawieniu wszystkiego na minimum ukończyłem grę. "Doktor" umożliwia też rozgrywkę w dwie osoby - w tym przypadku wygrywa ten gracz, który pierwszy przejdzie 5 etapów.
Grafika "Doktora" jest bardzo dobra, wszystko jest kolorowe i wyraźne. Tła poszczególnych etapów stanowią grafiki scenowe. Oprawa dźwiękowa to kilka sampli towarzyszących operowaniu klockami oraz całkiem przyjemna muzyka. Tę ostatnią można podobno zmienić klawiszem backspace, ale u mnie to nie działało.
Wymagania gry to Amiga z chipsetem AGA i 4 MB pamięci Fast. Przyda się też dysk twardy, bo plik wykonywalny gry ma 2.7 MB. Gra powstała w Blitz Basicu. Dostępna jest jako freeware i można ją pobrać z Aminetu.
DOKTOR - Deathless Software 1998 | ||||
90 | ||||
85 | ||||
80 | ||||