• Crystal Kingdom Dizzy

29.12.2015 16:39, autor artykułu: Sebastian Rosa
odsłon: 2487, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Crystal Kingdom Dizzy

Crystal Kingdom DizzyCrystal Kingdom Dizzy Siódma część przygód jaja imieniem Dizzy rozpoczyna się bardzo niewinnie. Życie w rodzinnej wiosce Yolkfolk toczy się jak co dzień i nic nie zapowiadało, że ten dzień będzie inny niż pozostałe. Gdyby Grand Dizzy nie przeczytał w gazecie informacji o zaginięciu skarbów z lodowego pałacu, zapewne sielanka trwałaby nadal. Po usłyszeniu wieści Dizzy, niewiele myśląc, wyrusza na poszukiwania. Przed graczem cztery etapy, które stanowią przebieg podróży do głównego celu. Pomimo tego, że są one dosyć obszerne, w porównaniu do innych części serii liczba zagadek do rozwiązania jest wyjątkowo niewielka i stosunkowo prosta. Nie przyczynia się to jednak do tego, aby grę uznać za trywialną. Wprost przeciwnie - prostota potrafi intrygować. Nie mamy tutaj do czynienia z irytującymi sekcjami zręcznościowymi w postaci trudnych do pokonania ruchomych kładek, choć elementy charakterystyczne, jak skakanie po chmurkach pozostały. Po raz pierwszy (i jedyny) w historii przygód Dizzy'ego spotykamy się tutaj z podziałem przygody na etapy, do których dodatkowo autorzy przygotowali kody dostępu. Nie musimy więc całej gry przejść za jednym posiedzeniem.

Grafika jest estetyczna, kolorowa i czytelna. W każdym z etapów występuje osobny, chwytliwy motyw muzyczny. Tytuł polecam każdemu, kto jeszcze nie zna tej serii lub nie przypadły mu do gustu poprzednie odsłony. Możecie nieco zmienić o nich zdanie. Dodatkowo, jeżeli chcecie zainteresować serią swoje dzieci, również proponuję zacząć od tej części, gdyż jest najbardziej przystępna.

Poniżej, jak zwykle w przypadku przygód Dizzy'ego, przeznaczenie występujących w etapach przedmiotów. Z tymi podpowiedziami przebrnięcie przez grę nie powinno stanowić problemu.

Crystal Kingdom Dizzy Część 1

  • Bat (Whip) - pozwoli pokonać dużą odległość pomiędzy platformami na drzewach, aby dostać się do domku Dylana
  • Ciastko (Fairy Cake) - dostaniesz je od Dory po naprawieniu generatora, daj je później słoniowi
  • Diament (Diamond) - daj dżinowi w studni, aby obudził Grand Dizzy'ego
  • Gazeta (Newspaper) - dostaniesz od Dylana, daj Grand Dizzy'emu
  • Klucz (Spanner) - dostaniesz od Denzila w zamian za śrubokręt, napraw nim generator
  • Okulary (Some Spectacles) - dostaniesz od Denzila, daj Grand Dizzy'emu
  • Orzeszek (Peanut) - daj słoniowi
  • Parasol (Umbrella) - dostaniesz go od słonia w zamian za orzeszek i ciastko, pozwoli przejść pod wodospadem
  • Śrubokręt (Screwdriver) - daj Denzilowi, a w zamian dostaniesz klucz
  • Złota moneta (Gold Coin) - brak przeznaczenia

Część 2 (kod: G5J73Q8HK)

  • Bandera (Blue Peter Flag) - śpi na niej Dozy, należy ją zawiesić w bocianim gnieździe na szczycie głównego masztu
  • Deska (Plank of Wood) - wraz z piłą i taśmą klejącą służy do zatkania dziury w przeciekającym statku
  • Igła z nitką (Needle & Thread) - wraz z prześcieradłem i nożyczkami służy do zacerowania dziury w żaglu
  • Klej (Some Superglue) - brak przeznaczenia
  • Luneta (Telescope) - dostaniesz od Freddy'ego w zamian za odznakę, użyj w bocianim gnieździe
  • Mapa (Nautical Map) - dostaniesz od Freddy'ego w zamian za odznakę, daj ją kapitanowi
  • Nożyczki (Scissors) - służą do:
    - przecięcia wszystkich węzłów trzymających żagiel na głównym maszcie
    - zacerowania dziury w żaglu wraz z prześcieradłem, igłą i nitką
    - przecięcia sznurków hamaka, na który śpi Dozy
  • Odznaka (Blue Peter Badge) - dostaniesz od kapitana po załataniu dziury w statku, zacerowaniu żagla oraz naprawienie steru, Freddy w zamian za odznakę ofiaruje lunetę oraz mapę
  • Piła (Saw) - wraz z deską i taśmą klejącą służy do zatkania dziury w przeciekającym statku
  • Plastelina (Blu-Tak) - pozwoli osadzić ster
  • Prześcieradło (Large Sheet) - wraz z igłą, nitką i nożyczkami służy do zacerowania dziury w żaglu
  • Puszka tuńczyka (Can of Tunafish) - dostaniesz od Freddy'ego, przywołasz delfina, który przewiezie Cię na statek
  • Ster (Steering Wheel) - umieść na rufie statku, przyczepiając plasteliną
  • Taśma klejąca (Some Sticky Tape) - wraz z piłą i deską służy do zatkania dziury w przeciekającym statku

Crystal Kingdom Dizzy Część 3 (kod: H7T554Y9L)

  • Butla z tlenem (Oxygen Tank) - wraz z płetwami zapewni możliwość pływania, a później napełnisz nią ponton
  • Drewniane pudło (Large Wooden Box) - dzięki niemu, wskoczysz na dach molo
  • Drewniany kielich (Wooden Chalice) - umieść w napompowanym pontonie
  • Kilof (Pickaxe) - służy do zniszczenia ściany w jaskini Joe oraz uszkodzenia rurociągu
  • Korona Zeffara (Crown of Zeffar) - umieść w napompowanym pontonie
  • Latarka (Torch) - bez niej nie będziesz mógł zwiedzać jaskini
  • Miecz sprawiedliwości (Sword of Justice) - umieść w napompowanym pontonie
  • Plaster (Plaster) - zaklej dziurę w pontonie
  • Płetwy (Flippers) - wraz z butlą z tlenem zapewnią możliwość pływania
  • Pojemnik na olej (Empty Oil Can) - napełnij ropą z rurociągu i naoliw windę
  • Szpilka (Pin) - przedziurawi ponton

Część 4 (kod: 83J5G62KF)

  • Drewniany kielich (Wooden Chalice) - umieść w katapulcie, a następnie połóż na ołtarzu
  • Korona Zeffara (Crown of Zeffar) - umieść w katapulcie, a następnie połóż na ołtarzu
  • Kryształ (Crystal) - daj mężczyźnie przed labiryntem, a dostaniesz spadochron
  • Lodowy blok (Block of Ice) - wrzuć do wody, w której utkwił drewniany kielich
  • Miecz sprawiedliwości (Sword of Justice) - umieść w katapulcie, a następnie połóż na ołtarzu
  • Solniczka (Salt Shaker) - służy do stopienia lodu, w którym zamarzła korona
  • Spadochron (Parachute) - dzięki niemu bezpiecznie wylądujesz po skoku z prawej baszty pałacu, aby móc zebrać miecz

 Crystal Kingdom Dizzy - Codemasters 1993 
80 2  
70 ECS
80  
 

dodaj komentarz
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem