"Candy Crisis" to gra, którą amigowcy od razu powinni skojarzyć z "Minskies Furballs" - grą Binary Emotions wydaną przez Guildhall. Zasady są proste: spadające bloki należy układać w sekwencje składające się z trzech bloków tego samego koloru. Może to być w linii pionowej, poziomej jak i po skosie. To powoduje ich usunięcie, a to z kolei przyczynia się do niekontrolowanego zrzutu klocków blokujących na polu przeciwnika. Tak, to nie pomyłka. Pomimo tego, że gra jest pewnego rodzaju ewolucją "Tetrisa", to kluczową kwestią, dla naszego postępu w rozgrywce, jest pokonanie przeciwnika, który robi dokładnie to samo, co my.
Nie ma co się zbytnio rozpisywać o tym tytule, gdyż rozgrywka jest prosta i przyjemna. Szybko zauważymy, że klocki blokujące możemy niszczyć usuwając sekwencje bloków jednego koloru i dodatkowo największe "zablokowanie" u przeciwnika czynią tzw. combo, które wynikają z wielokrotnego usunięcia klocków z naszego pola na skutek opadania klocków pod wpływem zniszczeń. Wraz z każdym poziomem, komputerowy przeciwnik jest coraz trudniejszy. Kombinuje skuteczniej i już choćby na etapie piątym wykazuje się niezwykłą przebiegłością. Gra oferuje również możliwość rozgrywki z żywym przeciwnikiem, jak również w pojedynkę (bez przeciwnika) o tzw. przetrwanie i zdobycie największej liczby punktów.
Grę cechuje ciekawa grafika oraz efekty dźwiękowe. Niestety wskazana jest dosyć szybka maszyna - gra wymaga biblioteki SDL i karty graficznej.
Licencja: GPL
Autor: John Stiles
Strona gry: http://candycrisis.sourceforge.net/
Wersja dla Amigi: Lorence Lombardo (1.12)
Archiwum: AmigaOS 3.x, AmigaOS 4.x, AROS, MorphOS