• Alien Blaster

21.01.2012 11:34, autor artykułu: Sebastian Rosa
odsłon: 3299, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Alien Blaster

Alien BlasterAlien Blaster "Alien Blaster" to gra stworzona przy wykorzystaniu biblioteki SDL. Lorence Lombardo przygotował dla AmigaOS jej port. Jest to klasyczna strzelanina z widokiem z góry i pionowym przesuwem ekranu. Czy wyróżnia się czymś szczególnym spośród zalewu innych tego typu gier? Raczej nie, choć niektórym może przypaść do gustu, aby trochę się zrelaksować po męczącym dniu. Gra oferuje trzy tryby rozgrywki: jednoosobowa, dwuosobowa oraz jednoosobowy tryb arcade. Pierwsze dwa to klasyczne podejścia, w którym naszym celem jest zniszczenie dwóch złych strażników. Może to robić w pojedynkę, jak i z kolegą/koleżanką. Do wyboru są dwa statki powietrzne: mniejszy, bardziej zwrotny, szybszy, lecz słabiej uzbrojony oraz większy, mniej zwrotny, wolniejszy, lecz bardziej śmiercionośny. Do tego cztery poziomy trudności i już możemy stawić czoła hordom nadciągających przeciwników. W trakcie gry, oprócz celów i pocisków, na ekranie pojawiać się będą również żetony, które mają za zadanie pomóc w osiągnięciu celu: dodatkowa broń lub zwiększenie jej siły rażenia, uzupełnienie energii.

Ogólnie na ekranie bardzo dużo się dzieje, choć przeciwnicy są mało inteligentni. Na najłatwiejszym poziomie grę można ukończyć za pierwszym podejściem. Kolejne poziomy trudności stanowią już większe wyzwanie. Największą wadą gry jest to, że jest za krótka - koniec następuje już po drugim strażniku (chyba, że grę trzeba ukończyć na najwyższym poziomie trudności i wówczas następuje odkrycie kolejnych etapów). Pewnego rodzaju rekompensatą jest tryb arcade, gdzie jedynym zadaniem jest utrzymanie się jak najdłużej przy życiu eksterminując jednocześnie jak największą liczbę przeciwników. Po zakończeniu tego elementu gry uzyskujemy wpis do tabeli najlepszych.

"Alien Blaster" to ciekawa strzelanina, lecz trochę za krótka i mało urozmaicona, aby konkurować z wieloma amigowymi hitami jak chociażby "Banshee". Stworzenie tytułu przy wykorzystaniu biblioteki SDL z jednej strony umożliwia jego portowalność, lecz z drugiej strony stawia bardzo wysoko poprzeczkę dotyczącą wymagań. Na Amidze klasycznej gra się ciężko. Nawet na WinUAE gra nie grzeszy prędkością. Zainteresowani mogą jednak spróbować. Archiwum do pobrania z Aminetu lub OS4 Depot (wersja dla AmigaOS 4.x).

Oficjalna strona gry

    
dodaj komentarz
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem