• Act Raiser - SNES

17.11.2007 21:23, autor artykułu: Solo Kazuki
odsłon: 3445, powiększ obrazki, wersja do wydruku,

Act Raiser

Act Raiser Czy chciałeś kiedyś zostać bóstwem i mieć swój wierny lud oddający Ci cześć? Pomimo, że wydaje się to super-odjazdowo-wypaśne, to nie jest to jednak takie proste. Ukazuje to ta bardzo ciekawa gra, która stanowi połączenie platformówki w stylu Lionheart z prostą strategią podobną do serii Populous. Jesteś w niej pomniejszym bostwem, ktore opiekując się swoim ludem i pomagając mu się rozwijać, jednocześnie stara się wyplenić wszelkie zło z całej krainy.

Gra zaczyna się w podniebnym pałacu w chmurach, który jest Twoją siedzibą. Masz tu dostępnych kilka opcji.

Act Raiser Ruch:
  • przemieszczanie się podniebnym pałacem,
  • obserwacja ludu w danej krainie.

Act Raiser Walka:
  • walka z potworami w danej krainie,
  • wybór magii, której możesz uzywać podczas walki.

Act Raiser Status:
  • dane o Tobie. Informują ile posiadasz żyć, na którym jesteś poziomie, iloma punktami życia (HP) i magii (SP) dysponujesz, ile posiadasz magicznych skroli (MP), ilu masz wyznawców oraz ilu jeszcze potrzebujesz, aby dostać wyższy poziom, jakie posiadasz czary i jakie przedmioty,
  • dane o miastach. Informują jaka jest populacja w miastach, jak się rozwijają, na którym poziomie się znajdują i ile jest w nich przedmiotów do odbioru.

Act Raiser Inne:
  • zapis stanu gry,
  • ustawianie prędkości wyświetlania wiadomości.

Act Raiser Poruszając się podniebnym pałacem widzisz mapę zawierającą wszystkie dostępne krainy. Twój wierny lud musi mieć gdzie budować swą cywilizację. A więc Twoim zadaniem jest pozyskanie dla swych wyznawców ziemi. Na początku wybierasz, które ziemie chcesz pozyskać poprzez nadlecenie na nie swoim pałacem. Niektóre krainy jednak są na początku niedostępne i wymagają odpowiedniego poziomu doświadczenia. Następnie musisz własnoręcznie odbić dany teren z rąk zła. Czynisz to schodząc na ziemię. Wcielasz się wtedy w swoje pomniki. Są one wybudowane tu i ówdzie w nadziei, że kiedyś powrócisz i wyplenisz wszelkie zło. W tym momencie gra zmienia się w zręcznościówkę. Przybierając śmiertelną postać musisz pokonać głównego potwora danej krainy. Aby to zrobić, musisz najpierw do niego dotrzeć. Droga nie jest jednak prosta i, zależnie od lokacji, idziesz przez lasy, bagna, jaskinię, budowlę lub inne terytorium. Właściwie każda kraina ma swój własny krajobraz, przez co gra jest urozmaicona. Po drodze spotykać będziesz różne istoty. Większość z nich jest do Ciebie wrogo nastawiona, ale niektóre osobniki mogą Ci pomóc. Podczas przygody przyda Ci się Twój miecz, czary i znajdywane przedmioty, które są poukrywane w specjalnych figurkach. Magia ułatwia walkę i możesz ją użyć tyle razy, ile zabrałeś ze sobą magicznych zwojów. Znalezionymi przedmiotami mogą być punkty, energia, dodatkowe życie. Po dotarciu do monstrum musisz je jeszcze zgładzić. Gdyby jednak nie udało Ci się i zginiesz, gra się nie kończy, lecz wracasz do swojego pałacu, skąd możesz ponownie spróbować podbój.

Na odbitym terenie pojawia się podstawowy budynek - Twoja świątynia wraz z parą Twoich wyznawców. W tym momencie gra zmienia oblicze i zamienia się w prostą strategię. Kierując aniołem, będącym Twoją prawą ręką, pomagasz i nakazujesz swoim ludziom. Pojawiają się też nowe opcje.

Act Raiser Ruch:
  • powrót do podniebnego zamku,
  • ruch podniebnym pałacem.

Act Raiser Kierowanie:
  • nakaz rozbudowy osady w danym kierunku,
  • słuchanie prośb i modlitw twego ludu.

Act Raiser Cuda:
  • piorun - niszczy budowle jak i niektóre przeszkody terenowe na danym polu,
  • deszcz - nawadnia tereny objęte suszą,
  • słońce - osusza podmokłe tereny i roztapia śniegi,
  • wiatr - zdmuchuje wszystkie latające stwory,
  • trzęsienie ziemi - może spowodować pewne zmiany na kontynencie.

Act Raiser Dary:
  • przyjęcie daru - dary mogą być różne. Może to być jakiś przedmiot, który po użyciu daje jakiś efekt. Może to być czar, którego możesz użyć w walce. Może to być technologia, którą twój lud opracował, a której mogą się nauczyć inne ludy. Może to także być magiczny zwój pozwalający użyć czaru w czasie walki,
  • użycie daru.

Act Raiser Na początku powinieneś wyznaczyć, w którym kierunku ma się rozwijać osada. Lud się osiedli tylko na terenach, do których jest dobudowana droga, symbolizująca zasięg osady. Jest to o tyle ważne, gdyż w grze wyższy poziom doświadczenia otrzymujesz wówczas, gdy liczba Twoich wyznawców osiągnie pewien poziom. Dodatkowo taka osada otrzymuje poziom technologiczny i może odkrywać nowe wynalazki lub uzyskiwać nowe umiejętności. Niestety teren ten nie jest całkowicie pozbawiony przeciwników, którzy naprzykrzają się Tobie oraz Twoim wyznawcom. Dlatego też Twój anioł-wysłannik nie jest bezbronny. Za pomocą strzał może likwidować wrogów, którzy wychodzą z porozmieszczanych na terenie gniazd. W każym gnieździe jest ograniczona, choć duża, ilość potworów. W walce może Ci także pomóc twój lud, gdyż po uzyskaniu odpowiedniej umiejętności potrafi on likwidować gniazda (obrzeża osady muszą graniczyć z gniazdem). Czasami po likwidacji gniazda, ale też w różnych dziwnych miejscach, ludzie znajdują magiczne przedmioty, które następnie Ci ofiarowują. Po zlikwidowaniu wszystkich gniazd masz możliwość całkowitego oczyszczenia terenu. Na danym terytorium pojawia się kryjówka lub dostęp do "głównego złego", którego musisz zlikwidować. Gdy to uczynisz, dana kraina będzie już spokojnie się rozwijać, a ty możesz się zająć następną. Gra się kończy, gdy uda Ci się zlikwidować wszelakie zło. Także wtedy dochodzi tryb gry czysto zręcznościowej, w której tylko przechodzisz poszczególne etapy.

Act Raiser Gra ma bardzo dobrą grafikę, a krajobrazy są zróżnicowane. Także oprawa dźwiękowa nie odstaje od tego poziomu. Muzyka w tle jest nastrojowa i często dodatkowo buduje klimat. Chodząc po lesie nie tylko widzisz drzewa w tle, ale także po nich skaczesz. Na bagnach musisz zaś uważać, żeby do nich nie wpaść. W budowlach spotykasz wszelkiej maści pułapki. Do strażnika etapu możesz dojść na kilka sposobów, co sprawia, że grając kilka razy gra nie będzie taka sama. Polecam grę wszystkim lubiącym zarówno platformówki jak i proste strategie.


 Act Raiser - Enix/Quintet'91 
90 Act Raiser - Enix/Quintet'91
90
95

    
dodaj komentarz
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem