Słuchajcie, mam pewne ważne wiadomości dot. Arcymaga. Ponieważ niedawna próba zrobienia z Arcymaga gry RPG się nie udała, z racji tego, że wprowadzała ona ogromne zapotrzebowanie na nowe materiały jak scenariusz czy nową grafikę, postanowiłem powrócić do starej koncepcji - czyli klonu gry Robbo. Wyjaśniam o co chodzi. Mianowicie teraz rzut będzie z góry, a nie tak jak dotychczas izometryczny. Ułatwi mi to znakomicie pisanie silnika i wprowadzanie nowych elementów do gry. Zauważcie, że w drugim demku tych elementów jest niewiele właśnie z powodu ograniczeń silnika. Dzięki temu zabiegowi pełna wersja tej gry ujrzy światło dzienne i będzie mam nadzieję dosyć grywalna, dzięki wielu ciekawym elementom. Teraz ważna kwestia - sprawa grafiki - zauważcie, że bazowa grafika obecna w obu demkach jest izometryczna, trzeba będzie to troszkę "spreparować" i myślę, że jakoś uda mi się dostosować ją do nowego środowiska. Będzie ona pomieszana tj. w rzucie izometrycznym i w rzucie z góry, np. bohater i skrzynie będą w rzucie z góry, a ściany północne w rzucie izometrycznym. Mój grafik powiedział mi, że doszlifuje grafikę na końcu, gdy gra będzie już gotowa. Póki co tak jak pisałem wcześniej nie ma czasu pracować przy Arcymagu na bieżąco. W związku z tym muszę cieszyć się tym co opracował do tej pory. Wierzę, że sam mam pewną intuicję przy projektowaniu grafiki i jakoś uda mi się dobrze połączyć te dwa rzuty. Także trzymajcie kciuki i mam nadzieję, że już niedługo będziecie mogli pograć w pełną wersję gry!
Chciałbym w tym wątku wspomnieć o pewnej jeszcze jednej sprawie, dotyczącej gier, ale już niejako osobistej "z mojego podwórka" (czyli bez pomocy grafika). Jako odskocznię od pisania tak złożonej gry, jak Arcymag postanowiłem zająć się też pisaniem prostszych gier niejako "przy okazji". W ciągu tego tygodnia napisałem pewną bardzo fajną grę, której założenia już wielu z Was, którzy obserwowali moje publikacje na forum, powinno znać, jest to zwariowana strzelanka, z estetyczną grafiką i animacją, dźwiękami, prostą muzyką i nawet niezłą grywalnością. Postaram się ją w ciągu kilku dni doszlifować i umieścić rezultat prac na forum. Gra jest pisana z myślą o Amidze 1200 z przynajmniej 030 na pokładzie, ale główna binarka pójdzie też na karcie graficznej. Mam też przygotowaną wersję dla OS4.0. Muzyka i dźwięki odgrywają się jednocześnie. Jedynym wymaganiem programu jest zainstalowany pakiet AHI (można pobrać za darmo z aminetu) do odtwarzania dźwięków. A robocza nazwa gry to Ducks (Kaczki). Gra na stan obecny jest już w pełni grywalna, trzeba tylko doszlifować parę rzeczy i ew. dorysować kilka etapów.
Także małe podsumowanie informacji:
1. Trzecie demo, a zarazem pełna wersja Arcymaga będzie wkrótce dostępna, będzie sporo nawiązywała do poprzednich dem, tylko że teraz bazowy rzut będzie z góry, a nie izometryczny. Postaram się zamieścić jak najwięcej elementów i wiele etapów. Grafika pozostanie oryginalna stworzona przez Krzyśka Matysa, tylko będzie troszkę "spreparowana" dla potrzeb nowego rzutu.
2. Napisałem małą strzelankę, w której odgrywane są jednocześnie dźwięki i muzyka. Gra jest już w pełni grywalna i obsłuży wiele platform. Planowana publikacja w ciągu tygodnia.
Pozdrawiam. :D