[#1] Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry
Hej
Chciałem Wam pokazać grę nad którą pracuję już od jakiegoś czasu.
Graficznie bardzo inspirowana pewną grą z zx spectrum ale w założeniu będzie zupełnie inna grą.

Tytuł wstępnie to Trapped in the Tomb. Zarys historii jest taki że zostałeś uwięziony w grobowcu i żeby się z niego wydostać musisz odnaleźć starożytne artefakty rozrzucone po całym grobowcu, które ściągną klątwę i otworzą wrota grobowca.


Film który przedstawia jak to się na chwile obecną prezentuje




Ostatnia aktualizacja: 01.09.2024 12:08:12 przez marggines

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2024 12:16:21 przez marggines
19
[wyróżniony] [#2] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Bardzo podoba mi się styl grafiki. Gra już teraz wygląda interesująco pod kątem rozgrywki.

Na podstawie Twojej wcześniejszej produkcji zgaduję, że przygotowujesz grę w języku AMOS - widzę że świetnie wykorzystujesz jego możliwości.

Sam bardzo lubię wykorzystywać możliwości danego języka/systemu. Dla przykładu napisałem raz grę tekstową w języku stworzonym przez Matta Briggsa. Sam autor języka, Matt Briggs był zaskoczony, w jaki sposób wykorzystałem jego język do stworzenia mojej gry!

AMOS ma mnóstwo fantastycznych opcji, w tym mój ulubiony wbudowany edytor Bobów, Ikon oraz sampli.

Już na podstawie filmu widzę, że chciałbym w taką grę zagrać. Gry komnatowe pełne tajemnic są moimi ulubionymi. Ludzik sprawnie chodzi po kamiennych bloczkach i wspina się na linie.

Powodzenia.
1
[wyróżniony] [#3] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Brawo. Z większości zapowiadanych tego typu gier, Twoja jest dla mnie najbardziej ciekawa i wizualnie ma najlepszy odbiór. Animacja postaci i poruszanie. A ponieważ bardzo lubię "Rick Dangerous", to trzymam kciuki za dalszy wysoki poziom całości.
3
[wyróżniony] [#4] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Mega !
2
[wyróżniony] [#5] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Gra bardzo ładnie się prezentuje. Jakbyś miał w przyszłości coś więcej i chciał się podzielić wersją demo - podeślij, z przyjemnością zaprezentuję grę na kanale YT :).
4
[wyróżniony] [#6] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Barrdzo dobrrra rrobota!


Teraz kluczowe, moim zdaniem, jest odpowiednie dobranie sampla strzału, żeby nie było to jakieś marne paf. Np. w Rick Dangerous odgłos jest zajebisty.
2
[wyróżniony] [#7] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Normalnie FRED z ZX'a :)

Bardzo fajnie Ci to wyszło OK
1
[#8] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@karolb, post #7

Dzieki za mile komentarze. Demo wydam jak tylko bedzie cos wiecej niz 3 komnaty zrobione bardziej do testowania chodzenia skakania itp. Ale jeszcze duzo pracy zostalo do zrobienia i chyba najciezsza czesc, zaprojektowanie komnat i tak wstepnie sobie zalozylem ze bedzie ich okolo 100 ;) tak sobie przygotowałem silnik ale czy wszystko sie pomiesci itp to nie sprawdzalem ;)
2
[#9] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Widzę dużą inspirację Donkey Kong Jr w kwestii mechaniki chodzenia po linach szeroki uśmiech
Buźka taka od Magazyniera jakby
Powodzenia! OK

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2024 07:10:58 przez Jacques
[#10] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@karolb, post #7

Normalnie FRED z ZX'a

a na C16 i C+4 to nazywało się "Kazik i duchy" :)
ale zgadza się jak na pierwszą przymiarkę wygląda i działa dobrze.
Wytrwałości życzę! Powodzenia.
[#11] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Bardzo fajnie Twoja gra wygląda OK Czekam na możliwość zagrania
[#12] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@c64portal, post #10

Na C64 też jest Fred.
https://gb64.com/game.php?id=2914

Kazik to trochę inna gra...

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2024 20:24:28 przez Solo Kazuki
[#13] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Hej
Dodani są nowi przeciwnicy: duch, jaszczurka chodząca po murze, szczur, kula, nietoperze, kolce wystające z ziemi i kropla kwasu spadająca z sufitu.
Wszystko do zobaczenia na filmie :)



Miłego oglądania. Oczywiście to jest tylko tech demo i układ komnaty czy przeciwników jest tylko po to żeby sprawdzić jak to działa.

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2024 19:47:11 przez marggines

Ostatnia aktualizacja: 03.09.2024 19:47:20 przez marggines
5
[#14] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #13

Nietoperze, kule, kolce - widzę inspirację Rickiem... I bardzo dobrze!

Natomiast wygląd ducha mi się totalnie nie podoba. Jakbyś nie napisał, że to duch, to bym się zastanawiał co to jest. Może coś w ten deseń by było lepsze DUSZEK ?
1
[#15] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@mastaszek, post #14

Ten duch mi tez nie lezy ;) (jest wziety z gry fred z zx) bedzie zmieniony i wydaje mi sie ze Twoja propozycja moze fajnie wygladac, jutro cos pokombinuje.
1
[#16] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@mastaszek, post #14

Wygląd ducha jest mocno kontrastowy, bardzo biały w stosunku do mumii na przykład, która ma dużo więcej czarnego robiąc ją jakby bardziej transparentną. Z kształtem ducha zrobisz jeszcze tak, że będzie super.
[#17] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #15

Fajnie się zapowiada, chociaż grafika labiryntu taka trochę jak graphics 8 w małym Atari (powiedział człowiek, który zrobił grę z kropek i kresek w 2 kolorach ). Duch powinien mieć postrzępiony spód i od razu by wyglądał lepiej.
3
[#18] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

już chyba wiem z jaką grą z dzieciństwa kojarzy mi się ta produkcja - Roland on the Ropes z Amstrada, odpalałem ostatnio z kasety na CPC 464.
[#19] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #15

Napisz coś o technikaliach. Ile kolorów ma ekran, czy bohater to sprite, jakie są rozmiary kafli itd
1
[#20] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@Krashan, post #17


powiedział człowiek, który zrobił grę z kropek i kresek w 2 kolorach


Zawsze to ZNACZNIE lepiej niż tylko w 1 kolorze…
[#21] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Jedna z moich ulubionych na Zx Spectrum :)
[#22] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@mastaszek, post #19

Gra pracuje w 16 kolorach. Wszyscy przeciwnicy oraz bohater to boby.
Silnik już jest tak przygotowany że mamy 10 tablic (każda po 100 elementów) które przechowują informacje
o przeciwniku. (tak naprawdę jest to 40 tablic po 100 elementów bo każda trzyma inne dane jak typ przeciwnika, położenie X i Y oraz parametr dodatkowy np jaki dystans ma przejść)
Więc na chwilę obecną maksymalnie na planszy będzie 10 przeciwników.
Przeciwnik1[komnataX] - duch, pozycja początkowa X,Y i np dystans na jaki się porusza
Przeciwnik2[komnataX] - mumia .....
Przeciwnik3[komnataX] - kolce ....
itd.
To tak w skrócie. Starałem się nic nie zaszywać na stałe w kodzie. Więc budowa komnat będzie polegała na uzupełnieniu tych tablic danymi.

Rozmiar kafli początkowo był 32x40 ale zmieniłem na 32x20.
Grafikę sobie przygotowałem podczas pisania Freda na ArduboyFX. I jak zacząłem sobie pisać coś na Amige to wykorzystałem grafikę, którą już miałem. Później dodałem trochę kolorów.

Dodałem:
- nowego ducha - nie jestem przekonany
- dzidy pojedyncze - wyskakujące z podłogi, sufitu, ze ściany po prawej i po lewej.
- dzida która przelatuje przez cały ekran
- płomień
- oraz kotek przeszkadzajka.

8
[#23] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #22

Elegancko Ci to idzie. No i teraz nie ma wątpliwości, że to duch :)
[#24] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #22

Ale wiesz, ze originalna gra, na ktorej bazujesz swoja, generuje poziomy pseudolosowo?
[#25] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@docent, post #24

Tak wiem ze Fred na zx ma losowy labirynt ale moja gra nie bazuje na oryginale ani nie jest konwersja jak wspomniałem na poczatku. Nie ma tam wolnych przestrzeni oraz komnat. Jedyne podobieństwo to to ze wykorzystuje grafikę oraz pomysł z linami. No i sam ze fakt ze uklad komnat jakis tam labirynt bedzie Bardziej celuje w klimatu montezumy czy ricka

Ostatnia aktualizacja: 06.09.2024 07:25:31 przez marggines
1
[#26] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #1

Cały czas pracuję nad grą i tutaj mały filmik z updejtem.



Na chwilę obecną:
- przygotowane są wstępnie wszystkie komnaty i labirynt - ale jeszcze będę je wiadomo poprawiać.
- komnaty oraz informacje o przeciwnikach są wczytywane z pliku tekstowego.
- zrobiona już kolizja z przeciwnikami - system żyć itp (ale film w większości w trybie nieśmiertelności)
- mapa (ale tylko rysuje odwiedzone komnaty
- 3 tryby trudności - to wymagania dopracowania - ile żyć, naboi itp itd.
- poprawiłem trochę grafikę - tu jeszcze nie skończyłem.
- zrobiony system zbierania kluczy (nie pokazane na filmie)
Więc do zrobienia jeszcze trochę jest :)

Ostatnia aktualizacja: 01.12.2024 19:00:50 przez marggines
10
[#27] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #26

pokaz jak wyglada paleta kolorow, moze da sie ja jakos poprawic na lepsza a ludzika mozesz zrobic z 2 par sprajtow i uzyc drugiej czesci 16 kolorow.
2
[#28] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #26

fajne, trzymam kciuki za dociągnięcie projektu.
1
[#29] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@marggines, post #26

Bardzo fajnie się zapowiada! Oryginalna grafa i vibe Rick Dangerousa szeroki uśmiech Również trzymam kciuki za realizację projektu.
1
[#30] Re: Trapped in the Tomb - bardzo wczesna wersja gry

@selur, post #27

Paleta :P tu nie ma palety :D domyslna jaka zrobil mi PPaint po ustawieniu 32 kolorow :D
Grafika wyglada jak wyglada bo :P ja ja robie i jest to wypadkowa moich umiejetnosci + to co akceptuje jako tako :) Co do glownego bohatera itp to wszystko jest bobami wiec nie ma tu problemu zeby uzyc calej palety.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem