[#1] Z80 translator
Jotd translator for Z80 jest dostepny tutaj:

link

Jak ktos czuje na silach to moze sprobowac zrobic konwersje jakiejs gry arcade, uzywajacej 8 bitowego CPU.
[#2] Re: Z80 translator

@Don_Adan, post #1

przeciez potem wymagane jest przerobienie calej muzyki i grafiki, to juz lepiej brac zrodla z gier na sege mega drive, chociaz assembler sie bedzie zgadzal
2
[#3] Re: Z80 translator

@michal_zukowski, post #2

Do muzyki wystarczy miec dobrego muzyka jak no9.
Od grafiki masz MAME, i jego ripper.
Jak pisal JOTD, tylko pare dni zajmuje mu zrobienie czegos co mozna juz pokazac, gdy pare tygodni zajmowalo mu wczesniej osiagniecie tego samego bez translatora Z80.
Wiec przyspieszenie pracy jest bardzo duze, parokrotne.
Chyba JOTD byl najbardziej "plodnym" autorem gier w wersji na Amige w ciagu ostatnich 20 miesiecy.
Moze jeszcze Tukinem stworzyl podobna ilosc gier.
Zasemblowanie calych zrodel z innej platformy 68k, wcale nie musi byc takie proste.
Pomimo, ze to tez 68000.
Ja zawsze preferowalem, zdeasemblowany kod 68k, niz zrodla 68k.
Zrodla to byl tylko dodatek, zwykle tylko komentarze byly uzyteczne.
[#4] Re: Z80 translator

@Don_Adan, post #3

Chyba JOTD byl najbardziej "plodnym" autorem gier w wersji na Amige w ciagu ostatnich 20 miesiecy.
Nie uważasz, że słowo "autorem" jest tu nieco naciągnięte?

Ostatnia aktualizacja: 24.04.2024 20:35:07 przez Krashan
1
[#5] Re: Z80 translator

@Krashan, post #4

Nie, bo napisalem "autorem gier w wersji na Amige".
Ale jak znasz lepsze okreslenie to moge uzywac.
To tak jakby Tukinem nie byl autorem Amigowej wersji Electroman z PC.
Jest, tylko uzywa innych narzedzi niz jotd w swoich konwersjach.
5
[#6] Re: Z80 translator

@michal_zukowski, post #2

Jakie źródła masz na myśli ? Bo z tego co kojarze tego nie ma za wiele.

Równie dobrze można wziąć gry AtariST na warsztat ;)
[#7] Re: Z80 translator

@Don_Adan, post #1

W tym translatorze jest blad, bo zamiast movem.l uzywane jest movem.w, a movem.w dziala inaczej niz movem.l.
To tak jakby ktos probowal uzywac tego translatora, i cos mu nie dzialalo.

Tak mysle, ze mozna tez jakas fajna gre z 8 bitowych komputerow skonwertowac, o ile byly jakies ciekawe tytuly na 8 bitowce, ktorych nie ma na Amidze.
Grafike dla takiej gry pewnie mozna ulepszyc do ECS lub AGA z pomoca graficznego AI.
[#8] Re: Z80 translator

@Don_Adan, post #7

abduction of oscar z z Amstrada

Ostatnia aktualizacja: 25.04.2024 15:31:31 przez michal_zukowski
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem