[#1] Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"
Czesc :)

Mimo ze kilka osob odwodzilo mnie od takiej decyzji to jednak zdecydowalem sie na nagranie filmu
z dzialania Dooma na Amidze.

Przepraszam za moja dykcje oraz ze w pewnych momentach nie moglem sie wyslowic ale wszystko
nagrywalem na calkowitym spontanie.

Dodatkowo mowiac o konfiguracji zapomnialem wspomniec ze 060 popedzana jest 66MHz.

Niestety nie mam konta na YT wiec film wrzycam luzem:

Kill everyone
6
[#2] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Phibrizzo, post #1

Ale czy ekran był pełny?
3
[#3] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@recedent, post #2

trudno powiedzieć czy był pełny, bo w takim kineskopie to powinna być próżnia...
no chyba że pełen elektronów pomysł
3
[#4] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Phibrizzo, post #1

Normalny Doom ludzki. O co chodzi?
Tylko po co taka rozdzielczość? W lowresie byłoby elegancko.
1
[#5] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Daclaw, post #4

Przecież pokazane też w niskiej rozdzielczości i pomyka jak dziki.
[#6] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@amikoksu, post #5

Dla porównania wyśmienity Alien Breed 3D 2 The Killing Grounds na Amidze 1200 z kartą Pistorm.
3
[#7] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@amikoksu, post #6

niegrywalny gniotek zrobiony "ku pokrzepieniu serc" z kiepskimi teksturami, kiepską grywalnoscią i tragicznymi projektami przeciwników i map. w momencie premiery nie chodzący praktycznie na niczym na pełnym ekranie

jedyny plus to pewne techniczne ciekawostki zrobione na wyrost bo klasyczna Amiga nigdy nie nadawała sie do teksturowanego 3D (nawet raycastowanego) w full screenie. Więc jesli sie potraktuje te gre jako "interaktywne demko scenowe" to ujdzie.

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2024 17:42:12 przez Azakiel
2
[#8] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Azakiel, post #7

Tak, doom to niegrywalny gniotek.
2
[#9] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@amikoksu, post #8

tyle twojego co se pogadasz

recenzja i sekcja komentarzy po prawej stronie ekranu https://www.lemonamiga.com/games/reviews/view.php?id=471

Ostatnia aktualizacja: 19.05.2024 18:45:33 przez Azakiel
[#10] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Azakiel, post #9

Ale jakby nie spojrzeć, średnia ocen z 80 głosów to 6,7. Całkiem sporo jak na "gniotek". ;)
1
[#11] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Azakiel, post #9

A mnie do biegania z nieprawdziwą spluwą zachęcało oglądanie 4ech Pancernych, a nie pojawienie sie Dooma. I miało (to bieganie i chowanie sie i strzelanie) miejsce naście lat przed premierą tej gry. Spluwa zwykle była drewniana lub plastikowa i często sam generowałem jej odgłosy. A udział kolegów i wyobraźni generował sporą adrenalinę i satysfakcję. I zdarzało sie wszędzie, w domu, w ogrodzie, w lesie na polach, na budowach i rupieciarniach, wszędzie gdzie sie dawało dojść.
I chciałbym podkreślić że wyszumiałem sie w tego typu misjach w tamtych czasach na tyle że potem gdy już miałem komputery i konsole, NIGDY ŻADNA gra chodząco-strzelająca nie generowała we mnie nawet 5% takich emocji jak te przygody z dzieciństwa, bo są ich zbyt marnym odbiciem. I może sie mylę, ale wydaje mi się że jedynie dzieciaki których ominęły takie przygody potrafią sie jarać czymś tak nudnym jak patrzenie na chodzącą spluwę na ekranie.

Podejrzewam że podobnie jest z nawalankami i tymi co trenowali sztuki walki w realu i paroma innymi rodzajami przygód. Choć może sie tu mylę, ale wydaje mi sie że gry są interesujące tylko dla tych co nie mają dostępu to bardziej namacalnych wersji podobnych "akcji". np samochodówki mnie jarały tylko do czasu gdy zrobiłem prawko, a potem wolałem byle furę w realu niż super fury na ekranie. Ciekaw jestem jak wielu forumowiczów ma podobne zdanie lub doświadczenie do mojego. :)



Ostatnia aktualizacja: 19.05.2024 21:57:15 przez ZorrO
1
[#12] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@ZorrO, post #11

No tak, biegania po dworzu z zabawkową bronią czy też patykiem imitującym pistolet to było coś i żadna gra tego nie zastąpi. Ale jednak w domowym zaciszu jak się grało w Glooma i Alien Breed 3D 2 to frajda była również na wysokim poziomie. A w Glooma można grać we dwie osoby na podzielonym ekranie!
2
[#13] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@ZorrO, post #11

Z tymi sztukami walki to nie zawsze chodzi o technikę, taktykę, kontakt fizyczny itd którymi można się nasycić w sposób namacalny. Czasem największą frajdę daje wyrwanie głowy z kręgosłupem albo rozwalenie przeciwnika na 20 nóg, 15 klatek piersiowych i 30 czaszek. I inne głupie akcje w stylu "zabili go i uciekł" ;)

Ja zarówno ganiałem z niby-giwerami jak i szczelałem do demoniszczy w doomie. W obu bawiłem się dobrze, myślę że na zupełnie inny sposób.

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2024 09:03:34 przez teh_KaiN
1
[#14] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Phibrizzo, post #1

A gdzie muzyka ? Doom bez muzy nie liczy się :)
[#15] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #14

Muzyka generalnie jest w amigowych portach, nie czepiaj się już
https://aminet.net/package/game/shoot/DoomSndLibs
Jest też w Dark Forces dzięki tej samej bibliotece OK

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2024 09:18:32 przez Jacques
1
[#16] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Jacques, post #15

Mnie akurat ciekawi czemu w Doomie na Amidze w 90% filmów jakie widziałem to muzyki nie ma. Co się stanie po włączeniu ? FPSy polecą na łeb czy co ? :)
[#17] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #16

Muzyka w doom jest słaba i sobie puszczałem w tle muzykę spod Workbencha. Być może inni nie wpadli na ten pomysł.
1
[#18] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #16

Nie szukaj spisku, na 060 nawet nie zauważysz różnicy, na 030/50 MHz też grałem z muzyką. Albo ktoś nie lubi, albo nie skonfigurował.
[#19] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@wali7, post #3

No to wszystko jasne. W kineskopie była próżnia. W próżni - jak wiadomo - dźwięk się nie rozchodzi. Dlatego nie słychać muzyki!
4
[#20] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Jacques, post #18

Nie szukaj spisku, gdzie nie ma spisku. Nie wiem na ile muzyka w formacie mid stanowi obciążenie dla amigowego CPU, więc wysnułem taką tezę, że skoro większość gameplayów nie ma takiej muzy to jakiś powód musi być.
[#21] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@amikoksu, post #17

Och doprawdy ? Może dla Ciebie, ale akurat muza jest świetna i kawałki z Dooma zapadają w pamięć. Trzeba tylko słuchać na dobrej karcie dźwiękowej albo na takiej z modułem wavetable.




Ostatnia aktualizacja: 20.05.2024 10:02:22 przez sopel
1
[#22] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #14

A gdzie muzyka ? Doom bez muzy nie liczy się :)

Jaja sobie Wasc robisz czy trolujesz bez sensu?
Przecierz jest muzyka, nawet o tym wspomnialem. Ogladales ten film czy tylko losowe obrazki?
A moze Ci sie dzwiek w kompie/komorce zepsul?
6
[#23] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Phibrizzo, post #22

Wybcz, moja wina. Oglądałem na kompie firmowym w pracy, a tu głośniki okazały się wadliwe. Przerywają, a film na szybko włączyłem i przewinąłem tylko do właściwego gameplaya. W domu obejrzę cały.
[#24] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #23

Tak to niestety bywa, gdy przystępuje się do jakiejś czynności z góry założoną tezą. Problemu nie ma, gdy teza jest prawdziwa, w innych przypadkach jest gorzej :)
4
[#25] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@Phibrizzo, post #22

AI muzę celowo wycięło, same efekty zapewne słyszał.

Ostatnia aktualizacja: 20.05.2024 11:15:19 przez deez
[#26] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #21

Bieda ta muzyka, no ale gusta są różne. Wavetable tutaj nie pomoże.
3
[#27] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@amikoksu, post #26

Zdecydowanie wavetable tu dużo pomaga. I w zależności do zestawu instrumentów różnie może brzmieć trafiając w takie czy inne gusta. Sam posiadałem prosty moduł z 32 instrumentami i różnica była kolosalna w stosunku do gołej i płaskiej syntezy FM.
Wracając do tej "bieda muzyki" to autorem utworów do Dooma, Dooma 2 jest Rober Prince. W 2006 roku otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od innych kompozytorów gier.
link

Wiele utworów zostało zainspirowanych popularnymi kawałkami rockowymi i metalowymi z tamtej epoki takich grup jak Alice in Chains , DRI , Metallica , Pantera i Slayer. Jak to jest wg. Ciebie "bieda muzyka" to nie wiem co dla Ciebie jest dobrą muzyką.
link
1
[#28] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #27

Wracając do tej "bieda muzyki" to autorem utworów do Dooma, Dooma 2 jest Rober Prince. W 2006 roku otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od innych kompozytorów gier.

To nie oznacza, że wszystkim na świecie się podoba jego muzyka, a przynajmniej ta z dooma. Zrozum to.
2
[#29] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@amikoksu, post #28

Podobać Ci się nie musi, ale to nie jest równoznaczne z tezą, że to "bieda muzyka". Tak samo nie musi Ci się podobać muzyka np. "Queen", ale czy tu też powiesz, że to "bieda muzyka" ?
1
[#30] Re: Doom na Amidze - czyli "Krotki film o zabijaniu"

@sopel, post #29

No bieda muzyka. Chociażby melodyjnie słabo. Wszystkie kawałki.
O Queen nie tutaj mowa.
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem