Wątek zamknięty
[#61] Doom RPG

@amikoksu, post #60

Ta wersja na słabsze konfigi.

Tak, zgadza się. Ta gra jest w dwóch wersjach wymagających odpowiednio 2MB i 4MB RAM w Amidze 1200 (bądź 4000).

Podobnie Gloom, Fears jest na słabsze konfiguracje.

Jest jeszcze Za Żelazną Bramą - nasza rodzima produkcja.

Zgadza się. Wolfenstein 3D wypada słabo.

Według mnie nie chodzi, że Wolfenstein 3D wypada słabo - tylko czy Id Software mogło go zrobić na stock Amigę. Tam są tylko jednobarwne ściany, podłogi, prostokątne pomieszczenia, drzwi, trochę obiektów i niewielkie tekstury.

Myślę, że dałoby radę - np. na silniku Alien Breeda 3D II, którego kod został udostępniony.

Oczywiście Alien Breed 3D II dorównuje Doomowi i ma nawet wektorowe obiekty oraz dynamiczne oświetlenie. Można go albo okroić albo zapodać tekstury i obiekty z Wolfa, co jest możliwe dzięki rozbudowanemu edytorowi.

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2024 09:32:58 przez Hexmage960
1
[#62] Doom RPG

@Hexmage960, post #59

No chyba żartujesz, że AB3DII chodzi dobrze na gołej A1200, ja lubię S-F, ale bez przesady

Co do Wolfensteina, to na A1200/CD32 z Fastem dobrze działa port BSziliego (trochę optymalizacji i piksele bodaj 2x1).

http://aminet.net/package/game/shoot/wolf4amiga

(bo ten od NovaCodera ma potworne wymagania co do szybkości jak na Wolfa )
4
[#63] Doom RPG

@Jacques, post #62

No chyba żartujesz, że AB3DII chodzi dobrze na gołej A1200, ja lubię S-F, ale bez przesady

Wersja 2MB chodzi na gołej! Naprawdę - nie ma wtedy co prawda tekstur na podłodze i suficie (są gradienty) i piksele większe ale chodzi.

Ta wersja została specjalnie zrobiona dla użytkowników stock A1200.
2
[#64] Doom RPG

@Hexmage960, post #63

No jak dla mnie to nie podpada pod "chodzi dobrze" gdy trzeba tak pogarszać szczegóły grafiki.
Natomiast ABD3d (1) na CD32 z Fastem daje radę OK
1
[#65] Doom RPG

@Jacques, post #62

ten od NovaCodera ma potworne wymagania co do szybkości jak na Wolfa


Z ciekawości, jakie?
[#66] Doom RPG

@_DiskDoctor_, post #65

Slideshow na 020 z Fastem, bez 030 nie podchodź, a to już i tak DoomAttack działa w miarę dobrze o lepiej niż AmiWolf od NovaCodera Za to dużą zaletą jest, że oprócz AGA posiada wersje ECS i RTG jeśli ktoś by potrzebował

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2024 09:59:46 przez Jacques
[#67] Doom RPG

@Jacques, post #64

No ale wystarczy że doda się 2MB FAST do Amigi 1200 i mamy wersję 4MB z pełną grafiką!

Jako "chodzi dobrze" rozumiem płynność rozgrywki.
[#68] Doom RPG

@Hexmage960, post #61

Myślę, że dałoby radę - np. na silniku Alien Breeda 3D II, którego kod został udostępniony

Myślę że wystarczy Dread Engine i Wolf3D bedzie działał nawet na A500.

2
[#69] Doom RPG

@Hexmage960, post #67

No tak i masz slideshow w AB3D2 na A1200 z Fastem w pełnej grafice albo pudełko zapałek albo znów ograniczanie detali. Dopiero wersja WHDLoad sprzed kilku lat coś tam zoptymalizowała i da się grać na 030/50. Fajnie też, że pracuje też ekipa nad optymalizacją AB32DII na podstawie oryginalnych źródeł (wątek EAB).
[#70] Doom RPG

@Jacques, post #64

Po prostu są 2 wersje AB3D II - "normalna" i okrojona i prawdą jest, że ta okrojona chodzi przyzwoicie na A1200 z Fastem ok, racja
[#71] Doom RPG

@Jacques, post #69

Spoko, za "pełną grafikę" mam na myśli piksele 1x1 i teksturę na podłodze i suficie. Oczywiście na A1200 z FAST trzeba grać na mniejszym ekranie.

Myślę, że nasze nieporozumienie wynika z drobnych nieścisłości.

Ja przeszedłem AB3DII na 68030/50MHz.
1
[#72] Doom RPG

@waldiamiga, post #68

Czy demko DreadSteina 3D można gdzieś dorwać?
[#73] Doom RPG

@Hexmage960, post #59

Alien Breed 3D II też dosyć dobrze działa na Amidze 1200 z 2MB RAM i 68020.

Dosyć dobrze? Ile ma? 2 fps? 3 fps? 😀
Zawsze byłem przekonany, że bez 68040 (i to najlepiej 40 MHz) wręcz nie da się grać. A nawet na 060/50 prędkość nie powala.
2
[#74] Doom RPG

@MDW, post #73

Wersja Alien Breed 3D II na 2 mega fastu działa dobrze na 020. Grafika jest gorsza od wersji na 4 mega fastu.

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2024 13:00:07 przez amikoksu
[#75] Doom RPG

@Jacques, post #72

Szukałem, ale jest lipa.
[#76] Doom RPG

@MDW, post #73

Zawsze byłem przekonany, że bez 68040 (i to najlepiej 40 MHz) wręcz nie da się grać. A nawet na 060/50 prędkość nie powala.

Jest tak, jak pisze kolega Amikoksu (i jak dyskutowaliśmy wcześniej).

Wersja gry 2MB na Amidze 1200 (najlepiej z FAST) jest grywalna.

Dosyć dobrze? Ile ma? 2 fps? 3 fps?

Przetestowałem dziś grę na A1200 z mojej karcie Blizzard 1230/50MHz, pełną wersję gry Alien Breed 3D II 4MB. Da się grać dość wygodnie przy około 1/3 ekranu. Są dwie opcje szerokości pola gry (pełna szerokość lub połowa). Wtedy jest całkiem stabilnie.

Gra jest tylko dosyć trudna.

Wersji 2MB aktualnie nie mam zainstalowanej (są dwa instalatory).

Mam oryginał i bez WHDLoad muszę wpisywać kod z tabeli kodów.

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2024 15:30:44 przez Hexmage960
[#77] Doom RPG

@Hexmage960, post #76

około 1/3 ekranu

Aaa, dobra - tak to faktycznie masz rację. Zupełnie zapomniałem, że jeszcze istnieją takie sposoby przyspieszania tego typu gier. Ostatni raz widziałem zmniejszone okno w grze amigowej jakieś 25 lat temu.
3
[#78] Doom RPG

@MDW, post #77

Proszę nie cytować trzech słów z mojej wypowiedzi, tylko przynajmniej jedno zdanie. Po pierwsze oszacowałem tak na oko.

Żeby była jasność:
  • Gra w wersji 4MB może działać w 1x1, 2x1, 1x2 lub 2x2 pikseli w całej szerokości lub połowy szerokości ekranu. Wysokość jest w pełni sterowana.
  • W większości lokacji gra działa super. Tylko rozległe lokacje (a takich jest dość sporo) mają większe wymagania.
  • Niektóre tekstury wyglądają słabo w 2x2, ale są miejsca gdzie grafika jest piękna. To kwestia co załączył autor, ale w edytorze można wszystko sobie zmienić.
  • Dodam, że gra działa z muzyką i ma dźwięki typu ambient. Znalazłem też ciekawe ustawienie dźwięku w grze na 8 kanałów (pewnie miksowanie).

P.S. Sam korzystam z optymalizacji okienkowej w moich produkcjach.

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2024 15:59:03 przez Hexmage960
[#79] Doom RPG

@Hexmage960, post #78

Myślę, że reprezentujesz dość skrajne podejście znane z epoki, gdy trzeba było się cieszyć, że cokolwiek działa jakkolwiek, czy to Cytadela na A500 czy AB3D2 na A1200. Taki amigowy masochizm, bo gra w małym okienku, z wyłączonymi detalami lub powiększonymi pikselami, a i tak generalnie niemal slideshow. Jak dla mnie 2x2 to jest czysta tortura i turpizm w jakiejkolwiek grze

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2024 16:11:22 przez Jacques
3
[#80] Doom RPG

@Jacques, post #79

Tak jak napisałem 2x2 prezentuje się nieźle z wieloma teksturami w grze. Z niektórymi tylko wygląda źle.

Dodam całkowicie szczerze, że 2x2 w niektórych miejscach wygląda dobrze, bo rozmywa tekstury, które rysowane w 1x1 czasami mają niepasujące sąsiadujące ze sobą kolory pikseli.

Jest kilka bardzo fajnych lokacji. Jakość tekstur jest bardzo zróżnicowana!

Mając Blizzarda 1230 w Amidze muszę cieszyć się z tego co mam. Mam wybór:

1. Cieszyć się ustawieniami odpowiednimi dla mojego sprzętu,
2. Próbować wyżej (większe okno, lepszy procesor) i ciągle mieć niedosyt.
3. Optymalizować algorytmy.

Wybieram 1. Punkt 2. najbardziej kusi. Punkt 3. jest OK, jeżeli umie się takie rzeczy robić. Ja nie znam się zbyt dobrze na takich algorytmach.

Dodam jeszcze, że dobrze że użytkownicy low-end Amig mają kilka fajnych tytułów do ogrania.

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2024 16:32:22 przez Hexmage960
[#81] Re: Czy Doom zabił Amigę i czy Amiga jest w stanie pociągnąć Dooma na maxa

@mailman, post #1

Amigę zabiłą bezmyślna strategia Commodore a nie Doom.
7
[#82] Re: Doom RPG

@waldiamiga, post #68

Na A1200 z Fastem, Wolf powinien śmigać kwestia optymalizacji. Swoją drogą totalna porażka, że A1200 była sprzedawana bez Fastu.
1
[#83] Re: Czy Doom zabił Amigę i czy Amiga jest w stanie pociągnąć Dooma na maxa

@Sventevith, post #81

Sądzisz, że Amiga miałaby szansę nawet gdyby Commodore nie padło ? PC z każdym miesiącem odlatywał coraz bardziej wydajnościowo i jednocześnie coraz bardziej taniał. Za rogiem czaiły się konsole Playstation, Saturn itd
Nawet Apple stało na krawędzi bankructwa i gdyby nie potężny zastrzyk gotówki Gatesa (wielokrotnie większy niż to co zostało po Commodore) to byłoby po ptokach.


Wracając do Dooma to pojawienie się tej gry to był przysłowiowy gwóźdź już do zamkniętej amigowej trumny.
1
[#84] Re: Doom RPG

@Jacques, post #72

Znalazłem na Discordzie plik o nazwie DreadStein3D-E1M1.wad, pewnie trza go podmontować do SDK Dreada.
[#85] Re: Doom RPG

@Hexmage960, post #80

4. Zainteresować się KarlosTKG lub nową, ulepszoną wersją The Killing Grounds.
5. Wyciągnąć Blizzarda 1230 i wsadzić Blizzarda 1260, którego ponoć kisisz w szufladzie.
1
[#86] Re: Czy Doom zabił Amigę i czy Amiga jest w stanie pociągnąć Dooma na maxa

@sopel, post #83

Doom nie miał nic do upadku Amigi, nie przez Dooma zbankrutowało Commodore. Amiga to komputer PS, Sega to konsole mówimy o 2 różnych sprawach.
1
[#87] Re: Doom RPG

@waldiamiga, post #68

I to jest zapewne rozwiązanie zagadki Wolfa na A500. Wszyscy szli w kierunku raycastera jak Wolf na x86, a Dreed to drzewa BSP. Właśnie dzięki drzewom BSP Wolf zadziałał na SNES, a później drzewa BSP zostały przeniesione do DOOMA. Pierwsza wersja DOOMa działa na sektorach i portalach bardzo wolno. Przy portowaniu Wolfa na SNESA J. Carmak znalazł opracowania naukowe na temat drzew BSP zastosował je przy porcie Wolfa na SNES a później użył ich w Doom, Quake.

Problem z Doomem to nie C2P. C2P to tylko mały procent mocy potrzebnej do wygenerowania jednej klatki, wieć to nie jest problem Amigi. Doom wymagał bardzo mocnego procesora nie ważne czy 68k czy x86.

Ostatnia aktualizacja: 17.05.2024 17:51:38 przez Sventevith
3
[#88] Re: Doom RPG

@Sventevith, post #87

C2P na 030 brał dużo czasu. Gdzieś to już ktoś nawet obliczał. To jest też zależne od rozdzielczości.

Tutaj mój stary filmik z działania ADoom na 030
1
[#89] Re: Czy Doom zabił Amigę i czy Amiga jest w stanie pociągnąć Dooma na maxa

@mailman, post #1

Czy Doom zabił Amigę

C= chylił się ku upadkowi przez cały rok 1993, kiedy jeszcze o Doomie
nikt nie słyszał, więc można stwierdzić, że Doom nie zabił Amigi.
4
[#90] Re: Czy Doom zabił Amigę i czy Amiga jest w stanie pociągnąć Dooma na maxa

@Marcin27411, post #89

Borg zabił amige !
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem