Komentowana treść: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024
[#31] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #29

Świetna grafika !!
[#32] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@MDW, post #30

zdaje sie że Autor Limbo zrobił port tej gry lub jej fragment na C64 wlasne jako monochormo i niezle to wyglada, jest na YT
2
[#33] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #29

Dla mnie monochrom to zawsze +5 do klimatu produkcji. Czy to gra retro czy coś nowego.
1
[#34] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@mateusz_s, post #32

zdaje sie że Autor Limbo zrobił port tej gry lub jej fragment na C64 wlasne jako monochormo i niezle to wyglada, jest na YT

Tak, gdzieś mi się obiło o oczy. Nie wiem czy to ukończono prace nad tą wersją ale faktycznie wyglądała bardzo fajnie.

Ja czekam kiedy ktoś wpadnie na pomysł zrobienia "Limbo" dla ZX Spectrum i wszystko schrzani na siłę kolorując ją tymi ich koszmarnymi telegazetowymi kolorami. No i obowiązkowo ludzik przechodząc koło krzaczka będzie w połowie przyjmował kolor krzaczka.
Zauważam taką zabawną zasadę - im platforma ma mniejsze możliwości tym bardziej chce się udowodnić światu, że można wszystko. Na przykład spora część Amigowców oczekuje, że wszędzie będą kolorowe tęcze, wszystko będzie błyskało i mrugało jak w tandetnych disco-clipach w latach 80.
[#35] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@MDW, post #30

Tym bardziej, że ZX generuje kolory jak z telegazety
3
[#36] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@MDW, post #30

Świetna gra, świetny klimat. Grałem wczoraj w demo z AmiParty. Muzyka super!

Montezuma wiecznie żywy!

Mój faworyt jeśli chodzi o grę box.
4
[#37] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024
Ta gra to taki ukłon w stronę atari - dwa kolory i brak przewijania ekranu. Fani atari są wniebowzięci.

Ale żeby nie było - dałem plusika na zachętę.

Ostatnia aktualizacja: 16.05.2024 16:25:28 przez amikoksu
1
[#38] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@amikoksu, post #37

Przewijanie było modne w latach 90-tych, gdy były kasety z taśmami. Dziś mamy rok 2024 i się po prostu przełącza
1
[#39] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@amikoksu, post #37

Jeżeli chodzi o scroll to akurat nie ma się co czepiać Atari 8-bit (tak samo jak C64). 😀 Płynny scroll jest wyzwaniem dla: ZX Spectrum, BBC Micro, MSX czy nawet Amstrad (chociaż na tej platformie dzisiaj ludzie znaleźli już patenty na płynny scroll).
1
[#40] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024
Amiga to tez muzyka.. tu sa muzyczki z poziomow bez muzyki glownej...
5
[#41] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #40

Napiszcie kurde kto robił muzykę do jakiej wersji na co?

Bo coś dużo tego się porobiło...
[#42] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@_DiskDoctor_, post #41

podobnie jak koderzy mieli swobode dzialania bo kazdy sprzet inny w ramach delikatnego limitu by byla zgodna gra, to muzycy juz mieli calkowita swobode :D SID, POKEY, PAULA te wszystkie scalaki maja swoje lepsze i goprsze strony wiec muzyk mogl robic co chce byle pasowalo do historii gry...
i tak:

Amiga: Marcin Bialobrzewski
Atari Xl/XE: Michal Brzezicki
C64: Adam Gilmore i 2 utwory Sami Juntunen
2
[#43] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #42

kazdy muzyk robil swoje kompozycje nie znali utworow z innej wersji sprzetu, nie to ze ktos robil jakis kower, to ich autorska muzyka i to byl swietny pomysl :D
1
[#44] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #42

Amiga wersja demo też?
[#45] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@_DiskDoctor_, post #44

mowie o wers pelnej gry
[#46] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #45

Mnie przede wszystkim interesuje muzyka AmiParty version bo jest wybitna. Innej jeszcze nie znam.
[#47] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@_DiskDoctor_, post #46

to muzyka XLent'a ale nie doprosilem sie o kolejne, XLent zrobil cover z Atari
[#48] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024
Sam po tych newsach czekam na wersję na MSX'a. :)
[#49] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@MDW, post #39

A do Spectruma nie ma patentów na płynny scrolling?
[#50] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@ZorrO, post #49

Jak się wpisze na YT: "ZX spectrum smoth scroll", to coś tam znajduje :)
[#51] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@ZorrO, post #49

Spectrumowcy to jedna z najbardziej kreatywnych i pomysłowych społeczności. Na pewno mają na to patenty, sposoby, tricki. Ale właśnie chodzi o to - tricki. Normalnie ten sprzęt nie oferuje żadnego wsparcia scrollowania ekranu (w przeciwieństwie do np. Atari XL/XE).
A sposobami to można nawet zrobić płynnego Dreada na A500. 😉
[#52] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@RDudek, post #13

Będzie wersja na Switcha? Bo gra, aż się o to prosiOK
[#53] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@AD99, post #52

Będzie wersja na Switcha? Bo gra, aż się o to prosi

To chyba nie jest tylko kwestia zrobienia. Dochodzi jeszcze walka ze skostniałymi zasadami Nintendo dotyczącymi wydawania produkcji na ten sprzęt. Pod tym względem Nintendo siedzi jeszcze w 2005 roku. To już łatwiej na SteamDecka, a paradoksalnie to podobno może później trochę ułatwić dostanie się do warowni Nintendo.
1
[#54] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@MDW, post #53

Chyba żartujesz. Masz Switcha?
Tam jest teraz (w ich sklepie) wolna amerykanka, masz normalne gry + crapy a la google play. Polityka Nintendo dawno się zmieniła. Można wydawać co się chce.
RED wydał jakiś czas temu Bridge Strike, to i TONY mógłby zaistniećOK
2
[#55] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@AD99, post #54

Ja mam Switcha.

Ale nie używam.

[#56] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@rbej1977, post #2

[youtube]https://youtu.be/PJzrVBEHTjY?si=nF8i2Zr8XzoUvaip[/youtube]

Zadowoleni? Dodam, że szybciej mi zajęło napisanie tej pełnej paraboli w asemblerze, niż serwisowi YT przetworzenie tego filmu do wyższej jakości (720p 50FPS). Mam nadzieję, że teraz zakończę temat tej burzy o paraboli skoku. Jak tylko gra zostanie przetestowana, to będzie oficjalnie z pełną parabolą, jak na tym filmiku. Sam potestowałem i nie widzę żadnych problemów w działaniu.
1
[#57] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@tukinem, post #56

Moim zdaniem zmiana fizyki jest potrzebna jak świni siodłoszeroki uśmiech. Ale nie wtrącam się w wolę autora/ów. Dodam tylko - to jak przyczepianie się do jakiejś produkcji, że nie jest Superfrog'iem( nie ma takiej samej mechaniki). Totalny absurd. TONY ma swoją nieszablonową mechanikę. No ale to już jak kto woliOK.
2
[#58] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@tukinem, post #56

Podziwiam, jak kolega w tak krótkim czasie nauczył się praktycznie od zera programować na Amigę, OCS, AGA oraz VGA na poziomie po prostu mistrzowskim.

Nauczyłeś się w tym czasie programować w AMOSie, Blitz Basicu oraz Asemblerze.

Nowe produkcje kolegi są po prostu w pełni profesjonalne. A wykonane przez jedną zaledwie osobę.

W niektórych grach posiłkujesz się gotowymi danymi (assetami), tzn. wykorzystujesz przygotowane wcześniej grafiki, dźwięki i muzykę, co po prostu ułatwia Ci pracę kodera.

Takie tytuły jak Farmiga, Sokoban, Wood Puzzle, Snake, Ami-Tower, Ami-Hero, Minesweeper, Electro Body oraz Tony to zaledwie zalążek Twoich dokończonych dzieł. I to wszystko w króciutkim przedziale czasowym.

Chylę czoła i podziwiam za talent, determinację i po prostu wzorowo wykonaną pracę. I Twoje produkcje mogą spokojnie konkurować z dowolnymi komercyjnymi tytułami.

Koncentrując się na pracy nad jakąś grą, jesteś w stanie szybko, ale bardzo rzetelnie opracować wszystkie niezbędne algorytmy, tak że gra jest po prostu gotowa w krótkim czasie.

Moje wysiłki też zmierzają do celu, którym jest oczywiście wydanie dokończonego dzieła. Ostatnio dopracowałem moje środowisko wyświetlania grafiki i przyznam, że wyniki są bardzo dobre. Będę się dzielił wynikami, jak uda mi się coś sensownego wyświetlić.

Myślałem nad zamieszczeniem w tym środowisku mojego klonu Robbo, Sokobana lub też nowego pomysłu na Boulder Dasha. Rozpatruję tez inną, prostszą grę.

Innym pomysłem jest przygotowanie demek działających w tym moim środowisku. Mój silnik obsłuży w zasadzie dowolnie złożoną grę w 256 kolorach, w tym nawet coś na kształt The Lost Vikings 2, czy Worms 2 i tu nie przesadzam.

Kwestia że takiej gry oczywiście nie przygotuję bo jest potrzebna tona grafiki, dźwięki i dużo czasu. Chciałem zamiast tego zrobić prostą, acz możliwie atrakcyjną grę.

P.S. Tutaj moje ostatnie dokonania jeśli chodzi o grafiki, które zamieściłem w Graffiti PPA: Udało mi się przygotować póki co jedno niepubliczne demo.

https://www.ppa.pl/images/graffiti/rysunki/hexmage960/6612caaa8084d.png

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2024 20:36:00 przez Hexmage960
3
[#59] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@Hexmage960, post #58

Dziękuję za pochwałę. Dla mnie to zaszczyt usłyszeć takie słowa od kogoś, kto zna hardware Amigi, asemblera i C.

Amosa już zapomniałem dawno i nie potrafiłbym pisać w nim. Zbyt dużo "wolności" nauczył mnie Blitz Basic, a szczególnie możliwość posługiwania się asemblerem w nim.

Faktycznie głównie tworzę porty gier z tego względu, że to gotowe projekty. Mają swoje grafiki (a grafik ze mnie marny), mają swoje koncepty, więc nie skupiam się na wymyślaniu i tworzeniu, a jedynie na odwzorowaniu tego, co już jest. No i co najważniejsze, jeśli jakaś gra już istnieje na Amigę, to jej nie piszę, bo to bez sensu i strata czasu. Biorę się za to, co jestem w stanie zrobić, a czego nie ma na Amigę.

Mam nadzieję, że ta niewielka zmiana w Tonym sprawi, że będzie lepiej przyjęty przez graczy Amigowych. Aż nie mogę się powstrzymać i zdradzę ile kodu musiałem dopisać do gry, aby była ta nieszczęsna parabola:


Wiem wiem... można lepiej, można szybciej, pewnie prościej. Zrobiłem na szybko na tyle, na ile potrafiłem
2
[#60] Re: Tony - premiera podczas Pixel Heaven 2024

@tukinem, post #59

Dziękuję za pochwałę. Dla mnie to zaszczyt usłyszeć takie słowa od kogoś, kto zna hardware Amigi, asemblera i C.

Cała przyjemność po mojej stronie.

Co do hardware Amigi, to ja tak biegły nie jestem. Znam rejestry sprzętowe i ich przeznaczenie, znam asembler, ale moje programy zawsze powstawały z wykorzystaniem systemu. Przy tworzeniu obrazu wykorzystuję przynajmniej systemowe struktury View, ViewPort, RasInfo, BitMap i ColorMap lub Screen.

Dla Blittera robię wyjątek i korzystam z jego rejestrów (przy wykorzystaniu systemowej alokacji), kiedy potrzebuję mieć naprawdę szybko narysowany element. Coppera też wykorzystuję - w sposób systemowy - do drobnych celów - notyfikacji o położeniu promienia wizji (obok zastosowań, z których korzysta sam system: przy tworzeniu odrębnych ekranów i palet kolorów itp.).

Podobnie się ma sprawa z dźwiękiem - korzystam z alokacji systemowej i audio.device przez co nie ma kolizji z innymi programami.

Dodam, że programy które wykorzystują np. bibliotekę RTGMaster do kompatybilności z kartami graficznymi mają minimalne wymagania 030/50MHz. Na gołej Amidze działają słabo. Zatem jeżeli chcemy by nasz program działał wydajnie na 020/14MHz, to polecam Blittera - znakomicie daje radę, bo rysuje bardzo szybko.

Oczywiście na 030/50MHz Blitter i Copper jako asynchroniczne koprocesory wideo nadal są bardzo pożyteczne. Właśnie zlecanie wszystkiego na procesor powoduje tak duże wymagania.

Ostatnia aktualizacja: 30.05.2024 21:13:25 przez Hexmage960
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem