Podziwiam, jak kolega w tak krótkim czasie nauczył się praktycznie od zera programować na Amigę, OCS, AGA oraz VGA na poziomie po prostu mistrzowskim.
Nauczyłeś się w tym czasie programować w AMOSie, Blitz Basicu oraz Asemblerze.
Nowe produkcje kolegi są po prostu w pełni profesjonalne. A wykonane przez jedną zaledwie osobę.
W niektórych grach posiłkujesz się gotowymi danymi (assetami), tzn. wykorzystujesz przygotowane wcześniej grafiki, dźwięki i muzykę, co po prostu ułatwia Ci pracę kodera.
Takie tytuły jak Farmiga, Sokoban, Wood Puzzle, Snake, Ami-Tower, Ami-Hero, Minesweeper, Electro Body oraz Tony to zaledwie zalążek Twoich dokończonych dzieł. I to wszystko w króciutkim przedziale czasowym.
Chylę czoła i podziwiam za talent, determinację i po prostu wzorowo wykonaną pracę.
I Twoje produkcje mogą spokojnie konkurować z dowolnymi komercyjnymi tytułami.
Koncentrując się na pracy nad jakąś grą, jesteś w stanie szybko, ale bardzo rzetelnie opracować wszystkie niezbędne algorytmy, tak że gra jest po prostu gotowa w krótkim czasie.
Moje wysiłki też zmierzają do celu, którym jest oczywiście wydanie dokończonego dzieła. Ostatnio dopracowałem moje środowisko wyświetlania grafiki i przyznam, że wyniki są bardzo dobre. Będę się dzielił wynikami, jak uda mi się coś sensownego wyświetlić.
Myślałem nad zamieszczeniem w tym środowisku mojego klonu Robbo, Sokobana lub też nowego pomysłu na Boulder Dasha. Rozpatruję tez inną, prostszą grę.
Innym pomysłem jest przygotowanie demek działających w tym moim środowisku. Mój silnik obsłuży w zasadzie dowolnie złożoną grę w 256 kolorach, w tym nawet coś na kształt The Lost Vikings 2, czy Worms 2 i tu nie przesadzam.
Kwestia że takiej gry oczywiście nie przygotuję bo jest potrzebna tona grafiki, dźwięki i dużo czasu. Chciałem zamiast tego zrobić prostą, acz możliwie atrakcyjną grę.
P.S. Tutaj moje ostatnie dokonania jeśli chodzi o grafiki, które zamieściłem w Graffiti PPA: Udało mi się przygotować póki co jedno niepubliczne demo.
https://www.ppa.pl/images/graffiti/rysunki/hexmage960/6612caaa8084d.png
Ostatnia aktualizacja: 30.05.2024 20:36:00 przez Hexmage960