[#49]
Re: "Sołtys" dla Amigi - prace w toku
@Hexmage960,
post #47
Są i plusy AGA i plusy VGA.
Oba wyświetlają 256 kolorów jednocześnie (nie mówię o HAM i trikach z copperem w przypadku Amigi). W obu przypadkach każda bitmapa to 64000 bajtów, gdzie każdy piksel może być jednym z 256 kolorów.
Ale przy Amidze inaczej działa podwójne buforowanie, a inaczej w VGA. Nie wiem, jak się używa podwójnego buforowania systemowo, ale basicowo, to tworzysz dwie bitmapy w chip ramie, naprzemian je wyświetlasz, a na tej, której nie wyświetlasz aktualnie możesz blitować bez efektu migania. Co do VGA, masz tylko jedną bitmapę w VRAMie karty VGA, a jej kopię trzymasz w pamięci RAM. Wszystko co chcesz wyrysować rysujesz sobie w szybkim RAMie, a podczas Vertical Blank kopiujesz cały bufor z pamięci ram do video ramu najszybszą możliwą metodą (asembler z użyciem specjalnych rejestrów procesora).
Dodatkowo skakanie po bitplanach w przypadku Amig jest powolne, tak samo jak wolny jest Chip Ram. W PC wszystko rysuje się w RAMie, a na koniec kopiuje do VGA, dzięki czemu to działa sprawnie, mimo że to rysuje procesor, a nie blitter.
Kolejną kwestią, tym razem na plus dla Amigi, to dokładność kolorów. Dla AGA można zdefiniować kolory RGB od 0-255, natomiast pełny biały kolor w przypadku VGA to 63,63,63 - czyli AGA jest dokładniejszy.